Sahife 6 COSETTA GRECO “Yurdumuzda pek tanınmıyan ünlü ve değerli bir italyan n ei par birinde ante di tacca le; ile oynam: olan «ü Brig: kadın yl MA biografisi Cosetta Greco, m 5 E p B 8 8 gz 8 m 8 eg S bir vesileden başka bir şey değildir. daha genç yaşında . Filhakika Pietro ll empatisi nekkidlerin takdirleri Cosetta ya muvaffakiyet yolunu aç- du. Cinecitta'ya gelen üç sene sonra Cosı i De RL nasi iyle bir Roma'nın Para mevkide son derece e apar tımanda oturm m Bey- nelmilel ee rejisörlerin idare ettiği bir çok eserlerde ra, davet edilmiş, orada da hal- kın sempatisini kazanmış Yurdumuzda bir çok güzel filmi oynamış rançolse Arnoul uzların en gi e meşbur yıkan biridir. dansöz rolünde göreceğine can filminde dilberi Cosetta «Cehennem geçidi. del Layer "tüminin Greco'nun ksa bir Boş zamanlarında en sevdiği ği otomobil Lâdirak9 üzmektir. Mr mat naktan da çok Kul- Evinin meşgul ol- nır, ea el ol aldığı fi is Si ii al si İyi — nüda- DE . 2 Kin Pelle — Derimiz. zze di piazza di ei GEÇMİŞ SENELERİN mâsum bir to; Sinem va ii Spagna — ispanyol kızla! 1952 de: İl izale di ace del lugo. nzoni di mezzo a — rım asrin şarkılai Art, 519 Ci Ceza kanunu, odice en En e Bi La voce del Sama — Sü- kütun sesi, ii a della spe- ranza — Öğle yolı canzoni, ea ira , sarkı Cronache di poveri am: ti — Zavallı âşıkların Maş pMusodura, amore si pecca in düe. En unutulmaz eserlerinden e biri Golden Boy'dur. w Holden'i ilk defa yran olmuştuk. & Adolphe mükemmeliyetini | ta- William Holden de ek Barbara'da genç kadın tazeliği vardı, Fran- Şimdi onu French - RENOİiR'iN FRENCH Renoir rejisörlük ka- üzel 1 günlerdeki bir emprezaryonun (Jean Gabin) pilkyeşini elaimAkisde rançoise Arnoı oulin Rongea e a im ükselen çamaşırcı e me ai Filmde M: Felix oynamaktadı! er, Parisin balolar, rle geçen sn rini anlamlırmakla ve meşi in Rouge'un na- sıl Ni Emire hikâye et- mektedir, Filmdeki şarkıyı da bizzat Jean Renolr bestele- mişti Büyük ressam Auguste Re- ERNEST LUBiTSCH 1892 senesinde Ber- linde bir kundura ta- mircisinin oğlu olarak dünyay gelen “Ernest ça- günlerini ba- iu mesleğinde ş, fakat sonra Arnoldun dra- matik sanat okulun. ei ve bu yol niha- t kendisini Max Re- inhardlın yanına dar götürmüştü. dil yl 13 in ON se ki RE ESR gi Lub kında air oldukla- 1 göstermişlerdi rein Yelpazesi, Prens i filmlerle adı- nı im ML tanıt miş ve n icadı İİ e şöhretinin şahikasına Şt, Lubitsehin o sıralarda diği en güzel eser- deri ve dul (1934), Ar- ri Melek (1937 0. Sakalın nimeri kar den el (19 Br dini e miştir, itseh 1936 dan b ri Vivlan Gaye ile evli- dir. Lubitseh bu filmlerin Bia An un r kadın ve erkek yıldan idare etmiş- tir, EE bilhassa film lerindeki fantezi, göz kamaştım üslübu ile tanınmış! SON FiLMi CANCAN noir'in oğlu olan Jeaj bu m kendisine rolle, bir m mıştır, ( TURK SİNEMASI Sırası geldikçe: Çetin A. Ozkırım Rejisörletimiz arasında en genci olmalı .. gn yıl film yapınca sinema konusunda iri iri konuşmaya bili Naz | Filmini iris evvel, böyle konuşmasına önem vermiyor- | duk. Neyliyelim ki yapısın re rdükten sonra, evvelki konuş- maların hepsi hatı t «Türk gigi diye bir şeş olamaz. gan inin sayılabilir. Ve geç Bütün bunlar ola, Fakat ae deyiverince ide işiyo: ü ei film vardır sadece Bu fikir e | bi . Gerçekten «film» v a. yalnız Doğru, doğru ama, «film İ olunda, çevrenin etkisi belirirken, sinemada bu nasıl i Sinema gibi ye- toplumun a renkle ri, ışıkları, havası BRL a, bunların || Sanat'lır. Dev sa e un melekleri, maktan e va e vE sını tü ük sa, rek ei e bir. ie ister > bu kadar üstünlük in n bir iş de- vriyi tanıma ile «Türk filmi» ne gi- | çol die. ve hattâ, dev atçı veremez. Üs! ra, Gİ i çok ünlünde sa; sinemamızı, Türk Si ini ii ek, . İyi niyetli bir anlam, dürüst bii ma pk kendi sinemasında kendi meselelerini, renklerini pa gisi esirgemiye- | cektir. Sinemayı Di kalkındıracak bu ilgidir. Dünya sanat çevreleri, bizim sinemamıza an- | cak böyle olunca Nasıl ki Japon sinemasına, İtalyan sineması ya sinemasına ilgi gösterdiyse... | na, Bre Bani tek ebe a kendi sinemaları oldu içindir. n bii ineması, bir İtalyan, bir ayi , bir M bir aye hatlâ bir an Renoir verdiği Arnoul'nun Bugi r Fra atila sineması ad Türkiyede yalnız «yerli film» Feline şaşmıyalı İ Ünlü Ingiliz Sinema ve Tiyatro Aktörü : YA MICHAEL Redgrave KONUŞUYOR Türkçesi: KASIM YARGICI dolu bir sinde defalarca eğilip rulmak, s0 rtmek. tiyalronun sahne- doğ- akta başları ken- Ancak pek » a — kn » da bu zener Bugün, yi En #inemaya intisap ettiği ilik günlerde Dame May Whitiy isörü Hitchcoch'un «The Lady Vamahec» isimli filminde İngili esinin ve Praglı Talebe'ler gibi sessiz tanınmış (o aktörleri filmlerin en güzellerini, Cla- dgrave geçen seferki Edi #estivalinde alâka ile dinl vermişti, Bu konferansın mühim kısımlarını e unddan naklediyo; Bugün mensup olduğum si- kkında he kadar £ tiyatrodan sinemaya geçece in oldu im zaman «Film, sahnede rkediyorum öğrenilenlerin satışa in yerdir» demişlerdi. biraz da olsa h: Ge var- p dır. Genç si ve eli ç aklım kes- o ekseriyeti nat sa bile sonunda ei yele a- ölümüne | sebep adırlar: o Yıldız Ol- zannetmiştim. Ay- şık 3 ilerle i ki “işikli yekkiimiğirlm, yere çim mara nı günlerde Ben Hur'lar, ilân "edilmek, tıklım tıklım ge Niki e na bir sahnesi muvaffak olmuş ve sevilen çok sanatkârlarımız. ol- masına rağmen ve Laurence Olivler'nin iki o Shak filmi bir yana, t tavır ve hareketleriyle yalnız bir. e İn; e ilm aktö; George Cuhor'un bir nasiha- tini hiç o unuta ii «Delikanlı filmlere | girmeğe kalkışma, filmler senin aya- &ına gelip yalvarsmlar» de- mişti. Michael Redgrave, 1939 da çevirdiği bize bakıyor «The 2 Look Down» dilmin, Yaldızlar (Devamı gelecek sayıda) tutarak French Can Canın artist. - Büyük Fransız film ve tiyatro rejisörü a iy başında. Eliyle tempo" rine vals yaptırıyor