Sahife 10 ba DE p imeniğ al yo, m de, kadınlık taraf KİL mi Gn ik Be Li or FLAT ti sanda bendini zi KT ani Lr idir. LZ Lir BN > Amerika'da çevrilen ilk neo-relist film : ei bu eseri ikinci vaşından sonra çev- rilen e Hint ve Japofi filmi > benzetili ii ve zi akaladan chi dan tün olduğu ileri sürük. mektedir. Filmin senaryosunu. yazan Miehael im un 17 ii 1951 de New-York Timi kid kan bir habe ilham alarak konuyu hazır- Jedi anlaşılıyor. Konu Şi rihlerde siiver-Giti'de er yapan maden işçileri veiler bir kaç yıl içinde sanatını bül inden bir "yine mücadeleden vazgeçmi- rev “e arı Meksikaya bağlı olduğu için Meksikalı ve yerli halk a hâlâ Juarez'e ve gerçel neorealist eserlerindn biri sahnı TOPRAĞIN TUZU için Avrupa san'at çevreleri ne ml Amerikalı rejisörlerden Herbert: Biberman'ın çevir. Toprağın Tuzu» ai ilmi, rist ma e landığı habe; Eiki Fransız gazetelerinde bu fil üzerinde tadır. Tanı leş- irme yazi Ikmal unmış ek e lele salağı göre, «Toprağın imdiye ar çevrile, o - realist eserlerin en kuvvetlilerinden biri olmuştur. Yalnız üzerinde durulan bir Filmde gerçek in figüranların nuyor. Ro- kün dünyaya fanıtan Japön filmel- olan «Hirochima Çocukların Toprağın Tuzu» nda baş rolü Rosaura Revueltas ad ri zi mar kot etmeye kalkışmışlar, pro- valarda artistlere ateş açıl- Iş, bir yığın macera Sayfayı MR AA) PAL AKŞAM SIRASI GELDİKÇE : yeni bir resim kar- hakkında küçük bir bilgi dilleri arzularız. Ve bunun için gücümüzle çalışırız. Bu çalışma boş değildir. Eseri ve vramak yolunda bir kuvvet az şey midir? Bu «yapı» Sanata ve e saygıdır, ilgidir, yataimlir 4 Mu dik mak» kadar gel «yap- ydın pi yatroya, romana, hikâyerer » Daha e üzü arın mesel sie resme, YEL ve yar- çek bir sanat “ela sinehiğ “İse bu imi mahrum. den E - Ge Rejisörlük me: kai rTin sevi il ile içine ala mesleklerden biridir. Jean - Paulje Chanois, bu şekli de rejisör olanların en allak nümunesidir.. Bu mesleğe girmeden, kader ve tesadüfler | “karşısına 9 Nisan 1955 Sinemaya ilgi... Yazan: Çetin A. Ozkırım Oysa, bütü: meseleleri ği. var. Ayni ir sinemaya am £i zaman ze ler bulunabilir, Sadece De ie öz zevki li Li dip sinema ge ve bir sanat nd yoksun bıraka elde edil uç emi izi AZ: Ve böyl lı ne kişinin rı kai le, vi ya giden alkid e bu iki konunun yok m zan? ne erek, sinemayı harekettir. yiraa| iyi niyet ve İlgi Gâ biraz “kiş anla 2 «eğlene Ve böylece gerçek kötüyü yermek, i destekliyebilmek) mümkün olacaktır, Bu ekettir, Si! sanat mey? olsa gerek vela bir da aya güsterizeeki salağı görmemizi la hu ii ağlıyacak Yol a, mış; denizci, barmen, zira- at işçisi ve nihayet gazö- tecl rada (rejisö olmuştur. Fakat sinemad karar kılmak için bir hay- i tereddüt etmiştir. Evve- «Çapa» meyhahesinde Black ile Le Gvevle ara- Michel ve Martine Blask'in eline düşmüşlerdi. İA figüranlık yapmış; sam-7 . şında kaven çıkmış. dale bir. yansın söndürme - Mbel bir ra adamın dalsımdından. inilade edip reüiman, montör, asis yeleli ie nemi elinden kurtulmuştu üzerine atılmıştı b ter — filmler tan, dokümante rejisörlüğü yapmış ve an- cak ondan sonradır ki ne ARZU LIMANI tiklerini ve öpüştüklerini gö- Rejisör Edmond T. G-eville burkulduğunu Raya © vardar. EElelzk versin, Akdenizin en meşhur gemi üteh; e . İki gi içinde Venüsü yüzdürüp ha- vuza alabileceği söyleniyor- du. Mi Black garip bir a- damı aima ve ser Tek başma yaşı- ie farketmeğe Daş lamıştır. b bir rejisörün $ © rakıp Tanca'ya kaçtığını sre ai zamanda iyi bir se- lüyordu. naryocu imi iöibetiiğie Elack'in esi hakika- ne de inanmış ve bu saha- ten Suzanne'ın e kay- da da vişmişti. Bir b film © bolmasından ileri geliyordu. e Yl olması- 3 me: işin filmi loni'in senaryosu başkasının Fakat bu ve sonuncu olmuş on- dan sonra pe filmleri- senaryo alogla- Gi rami star, imi Mös- rını 1 yüze zetec dör ölmesi dolayısiyle filr lerinde daima bir şeklinde roma röportaj havası : bulunmaktadır. Bütün re yaa Kl RU Ya simleri hakikatin tâ ken. ( tan sonra Black gemisini, İ- Zi ksettirir. Sünllik 3 Sindeki bütün kaçak ia ları kaybetme| ma gemisini ış tağı Leon için de bü e paha: batırm sinemadan pi Seneler oldu. Ar- e dizi Fa GRETA .GARB Halbuki | sesli sinemanın aynı zamanda bir esatiri şah: denebilir. Ne vaffakıy etsizlikle mıştır " k inmek için sade, basit bir anne rolünü dahi kabul etmişti film çevrilmem on dakikada vazgeçilmiştir. Ondan se bir daha stüdyolarda görülmemiştir. Artık © mit resim kadar Garbo'nun esrarengiz $ az bulu-i il e O Mi wn tara fından çekilmiştir. Kamaranın başında meşhur Fransız rejisörü Jacgues Feyder ve kamerâmen William Danlels görülmektedir. rünce içinin Martin: Andre Debar Michel: Henri Vidal Mösyö Black: Jean - Moger Caussimon. Lola: Edith Geo; Leopold Frances Madam Almed: Löon: Gaby Büstet pişman: kendini ii sr için yord. Berval lık duymu; «Arzu Limani» nın enteresan sahnelerinden birl. ta görülen Henri Vidal'du Arka plânda yaak- Miektel, tehlikeli © olmakla beraber mesleğini seviyordu. Fakat karışık a bie hoslanmazdı, Buna rağını pazarlıktan Black ve Le- on'un teklifini Ki) etmiş- rdı, Bununla berber ne- yi yüzüürmekten bahsediyor- laj Le Guevic'i in EE Michel, ya e son Michel a ve bir ka- a e e dol- bir ücret verince, Ve- nüsün yanına dalıp bir dina- le gemiyi parçalayıp, de- lilleri ortadan kaldırabilirdi. e Guevic 50 sini geçmiş bir ir indi: Gönül şlerinden €- ı ini Selmi vi Bir gün bara ge- eşi Suzanne'ı ara- dan siyam Marline'i de ağa diğ i himayesine o barda bekliyordu. Bir iş al ilm El ir geci Eını, parasının o ödendiğini, a ile kini in, birbirle, © bunun muhakkak nelicelen- e fazla sarılarak dans (Arkası lı inci sahifede)