NECLA ATEŞ'in ? DANS ETTİĞİ FILM üneü haçlı m ça çi la ia e Finde — Aslai ury r Giles b DM ğin Yürekli 5'ü Sal haddini ii ii Rişarın yerini almak hülya- Zika rdusu ile. yola . sındadır. ei ullakiin di Kırala atılan pir ok onu çok kuvı yl olduğu gibi, du- — sırtından ağır yaralar. Ok her ği lara yardım oet- (ne kadar Eyyubilerin gibi gö- Gktedir, çünkü haçlılar ken- Tiran da, Kıralın şöval- daki resimde, sapikbaktin Eyyül rolünde Rex Harri- Si e e etmiş olduğu, memleke! wood'da renkli ve «Cinomascope» » evveline kadar şehrimizde, Z ından bi ve ayan ei Mek Neclâ- Ak kire, gece iclpin Ede Bia z eş «Haçlı seferleri» nde Rex Harrison'un önünde dans ediyor. . küçük gece amiri k firma hesabına de- gişik er yapmış, hemen her tüflü Ea ii çıkmış yaşlıca bir rejisörümü. n, adan döndükten sonra : Uzun senele: korlara, zengin konuda fil izi , ilk sözü BE ül sinin lr kötü izi ve etkisi hâlâ zaman za- Bizi im man beliriveriyor. Bizim sinem. şim- o evvel gerçek v devâsa makinelere, baş di mız var, aş köş dilik ü de- «Selâhattin Eyyubi ve HAÇLI SEFERLERİ» ii yn vi Ken- isi * King Crusaders. Filmin Richar4 Bir Amerikan «Warners le and Bros.» sistemi ile çıkmışken, ga tebe pi e a fet etmiş Sultan ve adamla- eklenir. DS 1) Baş roland Rex Harrison: Salâhaddini Eyyübi ger taraftan kıralın yaralan- ve e Virginiu Mayo; Leydi Edi dığını, ağır hasta yattığını > duyan sultan doktor gibi giz ei Laurenc» Hervey: Şövalye Kenneth yinerek onu tedaviye gider v bu teşebbüsünde de mu vakkak old L arasında kalmıştır, GeL Kenneth diğeri ona şık sultan, kaide dışına çıkarak neth'i arkasından bia sultan erimi. Kendi ça- Ken- klayın- ca, Nihayet Kenneth e görüş- — naklettirip ona bakar. devuya giden E- koçyal yağa iyi olun. dith kemik. a felâketi- Si kip vuranın kim öoldu- e seb r Giles, kır Zunu anlar. “İlk işi gi lın Kenne a 'e verdiği bayrağı » lan Yürekli Rişar'a h onun yokluğundan Kilistifade açıklamak olur. Ki çalmıştır. Bu yüzden ikisi a-“ Jes'in ikaları rasında üelle yapılır. Se- O onu hizmetinden attığına piş- yirciler arasında * Edith ile (man olmuştur, tebdili kıyafet etmiş sultan ii kabul eder. da bulunmaktadır. Sir Giles vamı 11 inci sahifede e va yy rl şimal Her ola ie fekrar çevrilmiş Lulynuyo, - DUNYA SiINEMA ALEMINDE YENI PARLAYAi! BİR YILDIZ erima için «Günesin kızı» o Jim çevirmek ilhamını ver- YE rr gu hair Fümlin mektedir, e artistin ese ve aslen ml ini gay arzusu ide elmekledir ikea sa tonu ri kkk akılı i- ın ifadesi, bu güzelli, ul unsuru olmakia- Mak ik ki, Kerima bü- vi rejisörler üzerinde can- hlığı ile Mi akler bak Recd, o zaman «Adalar sür- makta ve onlara yeni bit fi- © günüş filmini ini üzer» «İngilizlerin ünlü realizatörü Carrol Red'ın Duke vidi minde baş rol oynattığı Ceza- yili bir genç kızın hayat hikâyesi.» KERIMA bulunuyor ve baş r nasip | ii artist aran. ma'yı göri R görmez, etlerinden sonra bir daha ayağını il di in e e fakültesi sine atmı; simdi de resim ve disine erimiş merak sarmıştır. Cezayirli kız artık tıp tah- natkârların eserli silini unutmuş, kendini ta mağâ bâşlamıştır auguin'e hayrandır. Di zevki de e 7aman- seyahat kitapları 0- r, mamen sinemaya “hasrelni sinde çevrilen — «Kötü kızlar Amerika filimciliğinin kemmelen başarıyor: Güz: başaramadığı bir işl, Avrupa ii birkaç senedir mü- mümkün olduğu ka- arı Avrupa bu hu- r olduğu, dia daki gibi evde alta” > silnalliğini siner iği bu hususta realizmi çok ikaten insanım nefesi sen m zamanlarda katolik kılisesi önü im olduğu bazı filimleri si)- Morayia'nın oan Memleketimizde eylan mı, melek mi? adındaki filimini Birliğimiz Anna Maria Ferraro da kilisenin hücumlarına kalacağı henziyor, Fakat, Anua Maria'nın resimde görülen pozların- dan mahrum kalmayı ii mazi seyirci var mıdır acaba? Ekmek parası Gini Ölümle Oyun 3 Dd N Clark Gable'yi senelerdir filmlerde vurar, kırar, düşer, kalkar Su- bu haltları ka- Tumlarda seyrederiz. Hepimiz de &ferin'i basarız. Oysa, rişbir Sen onun benzeri (Sutüt - Men) dir. Beyaz perdenin yürek tit a hayale gelmiyecek vasıta- reten kahramanlarından E iel hileler Halup, bunu se- rol Fiynn, Clark Gabile ve, yirciye ten eluyormu Gregory Peck, saçları bile da- O gibi göstermeyi başurmakla- 1 1cskların- a lar, Lâkin tehlikeli haliâ bazan da hüyata malolabile- b sahnelerde ne ni hü- ner kullanılırsa kullanılsın bu iş artistin bir kemi kı masına hattâ ölümle kar laşmasına mâni olmıyabili İşte o zam yaş artisün y I filimlerde görüler rine el n biri yecanlı ve tehlikeli sahnelerin € ehli »nele iban n inci sahifede) ir anlayış meselesi m n A. Özkirım enziyen adına ihtiyâcı yok ki.. sinemamızın zaman zaman ,mecmualara b z k li “film çevrilem. n sulu neticesini acı «Biliyor musun, onlar elde etmiyor mu? yorlar? yi meye er- Bize Vi anlıyan, seven ve konunun üç dö: mütehassıs Sorumlu” & Tü: masına inanan insanların iş baş | su pi sabika ölüyor Kor. na r, Teknik elde e sa- sal; . Başı dönüyor-insanın. zen- yi kurulabilecek bir kon r. Bunların | sin ekilir 'devâsa makineler, kostümlerin iri kabul edeli ee d ile k | ihtişamı... Ya o çeşit si güzel kadın... Midir?. Anlayış, samimi erçek anlayış | Olmaz, Sia zi az... Bizde filim Yokken Türk-sineması doğamaz. ei ana çevrilinezi rdı anlatıyor. Halyoodun, renkli ruhsuz filmle; | Dikkat laa bir lie kadar da de- abilir. | e samimi, Ve galiba işin acı tarafı iğ e Yana yoksun ilk filmleri halâ si ze: teknikten evvel ve dürüst bir anlayışa ihtiyacı” nsene, beş renk baskılı konusun: 3 Buna bu bir sorumlu- her türlü bii im- ine: sesinde, hem de çok çok Büyük İtalyan rejisörü Carmine Gallone, bu sene ifade mz e doğ- elle büyük bir ii si Gi Bi senede iki flim ver- 05 te İtalyaya Galin Sel im cevi ilik bunun kazandığı muvaffa- kıyetten aldığı cesaretle ca > p facia», 1938 Ve u r İlk aşk k si», «Odesa ateşler içinde» Iki yetime Harlem «İl .Travatore Kaderin kuvveti», «Fa lina», «Puccini İtalyan filim iliği bu- günkü viyesine lağmane a inis filmi Cavalleria Rustica na'dır. KA dede eded de ded