— sm Sahife 10 AKŞAM 22 Ocak 1955 Japon Filmciliği ve büyük aktör Vahşi BirKız Sevdim SESSUE Çetin A. Ozkırım Uzun seneler memleketize, kötü etkisinden hâlâ kur- tulamadığımız Misir filmlerini ve seviyesiz Hğilyasi kordelâlarını getirip ii eten yi Fim bir kaç seneden beri film imalciliği de ğ sı w ayli iş yolda cesaretlen- dirmiş olsa gerek. Bu ba ji ün Akatın da pe i var ki Kem; ili a a rini vermeğe başlamıştır. ön ilinde e va Türk filmciliğini köstekliyen eserler ver- ye baş Ve öldüren şehir», «Oyna kızım oyna» filmlerinden Sonra ova» r kız sevdim» rejisör olarak Akat, gölgeli. yen en mli eseri oldu. a sebebi bir se tidi gs abana sorumluluğunnu da eklendiği düşünülerek men hemen birbirinin aynı olan «Bulgar Sadık» ve ve bir kız sevdim» tamamen ticari anlaşıyın kötü bir Szpağ dir. Eğer «Bulgar Sadık» iyiye doğru biraz yönel- bu Akta'ın Miri olmuşur. Tek baş'na dört film getirebilmek, içi insanın güdü yetmiyo; 5 ği tirmiştir. Sessue Hay e sinemada e bir ni ayak olmuştur. İste, ie İn ağır aksak tilmilerimizin benzeri ME bir yp sevdim» ortada bilinen filmin, senaryosu o kadar kötü işlenmiş rin birbirini takibedişi gelişi güzel ve mantık | - hall 15 dolu. Buna berbat bir dialoğ eklenince” bazı nelerde orta okul ie ödeyi okuyor Kibil onyor im Filme sunturlu hâkim. Ne senaryoya, Ari ira ee bü film: tamamen siz Mtileiliin: ayakawa yine devai ne dekor ve ne mizansene önem verilmiş... Fin miiheninde Yüzündeki derin mâna ! e önem wv NİŞ... Si di müziği tamamen plâklardari rasgele serpiştirilivermiş gibi... örlük yal k di en Büyür hürüsiyet ola gere Ayhan Işık. Altan Hanoğlu ve Atıf li iyi o X ur. Az hareket e- Zn için var gücüyle rirağA ar ami yarar? fakat kafi tünün ii en LİNEN iten ia 1951 e Venedik En ci dolu Di ozonun ta- fotoğrafları il başarılı unsuru idi. Festivalini on filmi ile rc lm Gia Japon id 5 3 Kemal Film, «Türk filmciliğinin önderliğini. bırakıp sadece iyi film yapmıya çalışsa daha iyi olacak... d müddet et ai ili anın Elan a olmuş, fakat 1937 de Fransa- kazanmış Çünkü pon da tekrar bevaz e dön- imciliği dün v ü, in akawa asıl şöhre- sorra Fransız fümieidei e ir Hayakawa, irkaç sene perisi ayaklar sesli sinem; e en -kız- mamış, bilâl all 0- ne göre, senil sinemâ hakika» a Hindis- # Ünlü Tapon: sanatçısını a ve yukarıda Victor Hugo'nun ölmez eseri diki «Sefiller» - İn-ikı “sahne sinde görüyorsunu: çeken son rağ filmi iziğe e o'nun meşhur Sefil e ro- mülhem olarak ul Gelecekte sinema Bl olanlar TA le sinemasının iki büyük sanatkâr Erich sinin sessiz bü; tekrar üyük sa perdeye dünür EE m değin belirtmek lerini e e TA a bidir. 1916 da Aerial re- Fransız sinemasının Don Juan'ı Jean - Claude Pascal MN re «Beni bir Don Juan telâkki etmelerini bir türlü aya iğ kabuğu iza çekilmiş bir adamım. düktörler hiç DE aynı fikirde deği teshir eden Fransız aktörü oldu; için Jean - yi ir. Julien Duvivier e yeni Lana Turner Julien Duvivler 1896-sene- r sani ş Lana renk değiştiriyor. Marilyn'in daha lâfı bile edil- v mezken Hali wood'un Sarışın Bi bu nbası olan Lana Turner, 1 sıfatını başkasına kaptırm tehlikesini — hissedince hemen saçını siyaha Mi Sn sevmiş olanla E BEYAZ ŞEHİR Cc ei bu yıl çevir- cü N nın Hollywod fek roller yapmağa başla- i an mıştır ie il il Mümatin. 1maz, Duvivier, bir müddet bü hem Nehiingaledenmü ağ EN İsuretle çalıştıktan sonra s em olarak yazdığı eser, Sami PüLDAPLrbU çeteye ti 5 — Dö ma ile uğraşmağa başla- u'nun rejisörlüğü ile Ka mümkündür İmış, seni olar yazmıştır. ven perdeye intikal etmiş- 'naryolar beğenildiğinden, rıdaki iki resimde Lana, Hollywood'a ilk geldiği za- genç sanatkâr bir adım da- Atıf Kaptan, Ferda Ferdağ, bugünkü siyah saçlariyle” görülmektedir Tara: İha atarak film idare etme- Sadri Alışık, Munlli Fırat, nın yeni resmi son çevirdiği Flame and filminden Müfit Kiper oynamaktadırlar TE Bu filmde, hastala! Gl üne kadar real > uğraştıklarını, gi a a keban ge a bir kimseleri bilhassa söylemek- X Sayfayı hazırlayan: Çetin A. ÖZK at hâdisesi olm ” tedirler. merikada «Bir erika agın ro- İmanı», «Rüya ve Hakikat» «Büyük Valse gibi müstesna de orada İyerleşmeyip sanatın beşiği Fransaya dönmüştür