23 Aralık 1954 AKŞAM Sahife 6 Michaele Morgan ile Haft V. Ee eni saç içme ! aşk sahnesi DUNYA SİNEMASININ BAŞ BELASI SANSUR ilmin De hiçbir tesir. yapam. hususta en büyük an- Jayışı Fransızlar ve İsveç y i göst lar, Rejisör bi kadın cemiyetleri ayaklanır, sey de mensuplarını, aforoz ele ni il soyup ve â ik - tehdidi ile korkutmaktır. Yok- ir ya ahlâk in gz o örn; BE Ge lak kim ln e aklına gelmez. Kadınl: a öl » rilmesini yasak ettirmeğe ça- lışırlar, © evveline olan Av- ksine i asırlarca dayanan ananeleri ul vermişler ve na sansür am upa memleketleri, hemen her memlekette film- O insan hayatına bağlı cilerin dikmişlerdir. bunları şıyan Oİ Fakat sıl vazifesinin göstermekten çekinmez! ne dllağanın örne de- yi kimden yem İŞE dü Zildir. Neyin müstehcen, me- — şünürler, Bir filmin aşk sah- yin müstehcen ( olmadığını lerinde biraz fazla mı ileri tefrik edemez. e film- imi şından cilikte emekleme çağında 0- © küçüklere yasak ediverirler 0- lan mtanlekeli ei imlerin lur biter. Zaman zaman ına, < tikanın emri ile Katolik ki- kaliteli olup olmadıkları memleket dışında lehte mi, te mi tesirler bırakaca- aygusu bulun gına, sanat ki bulunup bulunmadı akacak yer- de gözünü artistlerin eteklerine diker, biraz yukarı mi çıkmış, hemen makası vu- rur, aşk sahnelerini elinde kronometre ile takip eder, bi- Halyan sinemasının her fırsatta mi ner yıldızlardan Lolobrigida son lerinden inde, kkk Filmcilikte en ileri mevkidi ler a göst z etmez. aşka memleketlerde sürün bala iddiası tam bir ei vi bir e iti- san- ee sahne ve porderinin müslesni imlerde yarattığı muhtelif Salami lal en Bam mi bazılarında. görülüyor yy eda ül PIERRE BRASSEUR emare i Brasseur, o Fransız aktörleri arasında karakter rolleri: muvaffak olanı; a p amana ls dan Onun iğ aktan ai evw ei ra bakar. Ciddiyetile re nmış bir sahıstan gelmişse Z. CE bilir ki ciddi ten. üks gin e e gurur ya- meziyetler de yer an Dostlarına lerece sadıktır. Fakat düş- manlarına karşı da amansız- 95 nüşü de genç kı va heyecanlanır kadar yakışıklı boyun. 75 kilo ağı rma e rı dalgalı ve siy gözleri kahverengidir. az uyur, (Arkası 7 nel sahifede) ri bu gibi sahnelerin ahlâk papa, Bu yanlış e. düşünce: “ki a yerlerde (Yazısı 7 nel eee Amerikan filmciliği sansür yönünden çok siki bir çamber içindedir. Buna rağmen zaman zaman bir şeyler a meki Disirlch eski bir filminin bir po: gm BİZIMi PiLMLER İmama VK EVLAT ACISI Çetin A. ÖZKIRIM p alkımızın hislerini rencide eden sulu Mısır melodramlatından kurtulalı daha henüz filmlerind üç beş sene oldu. oğlu da rol a ımcilığimizin iyiye doğru emeklemesini, desteklemek, ve devlet babanın müzahere- Yeni girdikleri bu sahada da gi , tini ie iken, karşımıza dünün seviyesiz Arap filmciliğinin bir örneği «Ev- y nd lât acısı» Film bir si genç çifte başarılar dileriz. * ğu kadar: ticarettir, derler. | Kabul edelim amma, para kazanma- nın da bir yolu ve şekli eri e böylesi değil. Bu filme yatırılan para ile bir. bak- kal dükkânı açılabilir, istenilen para kazanılırdı. Bugün Di e iyi v veya kötü olmasından ziyade, zihniyetinin ve güdülen ga- 7 samimi imdir. «Battal Gaz Çevrilmesi O tamamlanan «Battal Gazi iş e asaya çıkan a film yalnız kendisinden “değil, doğruca Türk filmciliğinin gele- (o Ösörlüğünü 5: ala sorumludur. Zira bir film, para kazanırsa, o kordelanın ardından bir kaç (İmaktadır. Aynı zamand film daha aynı yolu tutar. Bunun misalini de senelerdir görmekteyiz. iyii bein takip rollerden, birini d ve len aynı kalitesiz e mahya a (0) dilmlerimiz. Sonra ard polis miştir. Diğer rollerde Neriman yyunları. Ve bunları meyi musikisini -kabullenip, savunan ü- o İKöksal ve Gül Gülgün bulun- ak Kane larımız. mal azallah «Evlât acısı» da büyük bir iş yapar da, filmcilerimiz de onu örnek lr “Bu, iyi niyetlerimizin, samimi en ve Türk filmciliğinin, en azdan yir- uncu Kız, filminin pro- mi sene evveline inmesi ve emeklemeye oradan başlaması demektir. mz Lan vi Solelli bu «Evlât acısı nın senaryosunu ve rejisörlüğünü Avn! Dilligil yapmış. Ayrıca bir de İfilminden ziyadesiyi rolü var. Sonra filmin başında bu hususta bir nükte yapıyor, «Orson Welles mi- | folduğunu EE sin?» diyor, kendi kendisine, Senaryo, ölçüleri ile ve hikâya olarak vi bal ee > Evvelce de Anlatmak istenilen konu, eski Mısır filmcilerinin sulu melodramlar gibi baş rolleri iğ sadrce, bir kısım seyircinin mendilini ink iç sal, Kenan Ar in yazıldığı ik Barada anlaşıyor. velâ konunun, sonra Dilli, takdir ei sanatçı e : kendi di sorusunu Welles ınisin birader emmi «Orson gi ni dileriz. Eg Neriman Köksal ve ahir Özerdemi görüyorsunuz ya "1 hi a ki nlamak Up, © ii heme: 1: Ecel Köprüsi üsü, Çevire: Roll; Selâhattin renan P: Bir sahil tasa edin. Şeşier ine kapla bir e: ası wvur ismindeki deli- avr r. Karısı, çocuğu ve kayınb: e mesut ayatı, gin ile karmaka- an Knk nu ne olduğunu en duva da- züyor bu şeyin için heme afa doğru Biraz sonra da Klm ara- sında cansız gibi adınla sahile dönüyor. Ölü annettikleri bu genç” kadın, en çağırılan bir doktorun geli- a iyi- üdahalesi ie. kendine, bir zamanda karısı ve ileri sürer konuda sorulan suaelleri de Kaplı Evli. Bir de mini mini VR cevaplandırmamaktadır?. mukabil malüm olan ; Balıkçı Ahmet ya- genç kadına karşı MA ni bir arzu duymağa şlamistır. m müd ddet karşı- lıklı temayül, Mr, birbirleri Ti Kalin atar gın bir aşkla lar. Böylece çıl- e başlar. o işlemel lak üzereyken mucize ka- bilinden bir tesadüf bu faclayı önler