Sahife 6& Bu- sezon: en çok başrol oyrü çalışkan, nl mütevazı ve kültürlü jön prön ame Oran izde sinemanın i bir va eski ye Km be- | saber sine a AkİĞE an, ye Ml eren SBA le oyn ie Bir de saman alevi gibi ürünün | la beyaz perdenin sanati ş ir kaç sene EE artık be erden SİŞSİNT Gülan terli la vas vetiştirliği bir ir kaç'değerin yanı len Oran dülyür. Bu sene, anlaiyelerimizden biri olan VE ölnminda bir beyaz ar ei kola ir. Uzun seneler meşak- atli çalışmaların sonunda burünkü yerini kazannuştır. Bizde wi önleri hemen a bir Mi aldıkları baş rolle Ya bir Ya dâ o filmden sui mi ya hir başı rolle figüranlıkla e nelerce © ye- Kendisi şimdi AKŞAM Recai» : filmindeki büyük «bir abı, bülamad di Ti küle a başlı LE ed çevirmiş bir filminde Değerli oldı Handan Adalı ve Nimet Al> ile birlikde 'den dört karakleristik portresi başarı elde eden ili r kadrosı Avni Dilligil gibi sahnenin v perdenin tecrübeli bir sanatçı mın İdaresinde olan Çığır ahne kucağına bir çok gene- leri toplamıştır Bu meyanda Fikret Haka da dürüst ye sistemli çalışma- ları le sanatı yönünden çok İs- tifade edeceği muhakkaktır. ei ali beri sinenia- vik» dir e ir izi >oli du ü- zere «Panoramik ekran» | sine- maskop filmleri için ii bir siner perdesi şeklidir. Ne k sine- de i metice- zaman dilan başını nı kesilmiş olarak gö- Sonra sinemanın en mühim unsuru olan sa- natı» da ortadan kalkıyor İşte bu sebeplerden olacak seyirciler ve bilhassa | sinema- severler ii lüzumsuz hareket- ten sıkılmaya, hattâ üzülmeye yan karikatürist Altan ile Ali; başl alda k «Son baskın» filminde oynı- JKOLUYVUOD un AŞK irlerde Lana bu filmdeki rolünde, kıyafeti ile görülmekte edir. 16 Aralık Da ilâhesi Lana Turner, nihayet The e un rolü Pronigal ml buldu. Mev- kendin. gecen bu filmde L; Tumer o aşk ilâhesi rolündedir. e Ulvi'nin üstün bir zuu milâddan evvelki devi teresi üzerine «Kobra m arıda ikinci ve üçüncü olarak çevir- meyi tasarladıkları . filmlerin- İh OYA daha mü- | Sene gösterilmek üzere hazırla- him roller müyor «Sonku -Film» in bir n operatörlüğünü . ya- Biraz gayretli bir çalışma il ber rolün altından kalkabilecek ” a lan YAlbüni ve iiiyiyej (kefir olduğu üzere Aydın Orhan Dilmen her ( hususta | ve İlhan Arakon kardeşler uzun güveniyormuş eler beraber çalışmışlardı Ve eserleri gittikçe müspetleşi- ne- 1 ayrı çalmaya baş- * Uzun zamandır sesi, sed: duyulmıyan İlhan Arakon ası is bu | ladılar. FRANSIZ Si Filmlerinde: . sert tavıdarını ni öcan Gabintden mahrum nliyösü © olan ne ari rt & om eki iy vâkit ver- Der aldörü, ge > alda 'bugüne“kadar çevirmiş olduğu muhtelif fimlerindeki canlandırdığı karak- lorlerde görüyorsunuz. Şurası muhakkak ki ihtiyarlık Gabin'e daha da iadeli bir yüz getirdi, it Bırlgının KUKUlMASI We 1 Du iç hanede — kintalı NEMASININ DEV AKTöRü da) öyhsağa) imi Yermiyör> geçirmiş olduğunu EE) du. Bunu bildiğinden, dir. Çünkü bilmediği bir lisan ari ai bir dökü kta gel neye gidip basit bir işçi olarak çalışmağa Gazi geçen altı sene, si gl seneleri Jean Sa in kaldırmasına, sebep olmu hem “adalelerini, hem at Fransaya döndüğü va- eş şir - KE EE AA il Ker döndüğü çıkmağa zaman an insan şöhretinin ME sil bulu- içine ekabiyordu Hattâ «Üç nan Mistinguettin ona bir pi- ıplak kız» adındaki diğ do yeste oldukça mühim , bir m rolü de vermesi, ismini Ea ii kazan. mılmişt ii t de Min so) B 23 EE ettirilişine Jean Gabin günlerini ( Brezi ilminin karakteristik bir sahnesinde. ik sanatkârda yadırganen bir şey var mı? ik bir pozü görünüyo: lke a a çe Yanda ise onun gençlik EE çkilmiş değişi! Çetin A, ÖZKIRIM Filme bir konuşi giriliyor. Spiker fonda, Peron bir ölbiat dili ile, kaale bölgesi ve oranın insanların. dan bahsediyor. Bir sahil köyü, ve oranın toplumundan birkaç kişi ele alın. mak istenmiş. a e toplum: bizim toplumumuz, ne kişi- ı imizi veriyor... Kılık a ve lokal çekilen sele dekar gerçekten bizi vE kişilerin | kişiliği A ve Kadir Savun ise gene başarılı ve ölçülü bir verdiler, m nun aslı film gibi miydi, bilemiyoruz amma, ağer böyle ise, bu bir alay sin ne demek istiyor ve neyi an- ağ çalışıyor? kameri Bir iki gerçeğin yanında her şey o kadar yamama ve sahte ki, ne hikâyenin, ne de anlatışın samimiyetine bizi inan- dıramadıla; urgut Ören bundan önceki filmlerinde oldukça mi ilmin sokak afişlerinde Şakir Sırmalı ve İhsan in sol afişe etmişler. Ne hikmettir bilinmez, azılarında ise reji mesuliyeti yalnız İ. Balkır'a ğü « ekiş e a i, jen doğru başarıh o realizatörü Sır- kte göremeyişimize, filmi seyredip usu. bitirince sevin