18 Eylül 1954 ş—— Milli oyunlar festivali Dansa çağrı boy e mail gri teknik ER yok gelişmesi karman yıpları: il za- erini yn sun vE ap gitmektedir. il li » Dev- e Danslar yakını- Bugün Mm ımız olduğu gibi «siyasi ve gâyri rl rına, Diy e, Adanu/iin real süne amli ok şey ZAEŞAM Sahife 6 Xer sarsıntıları uuml, etle ender vuku bi telâkki edil hassas latin he zira lar tarafmdan hissedümekte, yn tarafından farkedil- memektedir. anan depremlere vol- ir mahiyet atfedilmi bebi de umi Çok 7: kanlk Bi teşekküller de durmadan, madan usa tan yerli ENE Öyle akın 3 zaman içinde yerli mızdan hiç olmazsa bir tri herkes © öğrenmelidir. Kars ilimizde mn yetmi- kadar bütün halk oyun yor we oynuyormuş. Her İli- ars gibi olmasına ça- bili * mizin Kars - |laşmalı. nsları İmer el de. Düşünün bir ke e Azığ'ın zarif «Çayda a ie yüzlü umları ile kızları Teni bl usta bir Koreogra- oyun- | operaya ropagandasını yap-|mez tüken Kk Bugün |'can ir | «Efalayı sın, © opera ez bir şiir kaymağı Bu sen leri müzisyenlerimiz Kulağı We dilesinler. “Res- samlar, ri kadar çok, anlatılamıya. dar gü- zel bu renk ini alsınlar alabildiklerini. Alsmlar da ka- gn resim yapmağa tövbe etsin! ye hez gelince, © da halk oyunları İMR ei şi Millet ai çeksin, «Zeybek» ei , dans etsin. Zira Insanl ia döğüşten Li s etmek eri r. Dans yretmek istiyorlar. Ferhat SILACI e Gide vuku bulm: iddeti dı ei Bunun se) tle sarsıntı le yerlerde olm: ii lâ 1911 de Filipinlerde Ta yanardağının ra başlayan a 20 a kika ara İl haftalar. vam etmişt “Hakikatte "büyük'a r meydana A roklrun bütüm kollarında da Masalların, Halk dokuma ve iş“ kemerini ki Kür EE yü- bu- nun Ni: zi ulda açık hawa tiyatrosunda ADR halk oyunları 1 bir umut aşığı olarak belirdi. Fes- tival şu üç bakımdan faydalı oldu: Fındık piyasasmda feyahl baslıyor Tü onem ii nz | göni cut eski m: ML diz le im a ulması, eketimiz fındık , piyasasında büyük hu le im Mezkür kooperatif ek fındık stoklarının 1000 İtalyaya ve 2501 vu manyaya satılmıştır. hn. suretle yeni İl dilen tını ii Koope! ta- rafından a mübayaa e- değerini 1— n yurtta milli oyun- ra elaterlen ilgi birdenbire er 2 — Folkloru Küçümse bancı gerçeği yakından gö: şüncelerini değiştir. tını buldular 3 — Bu işleri ketlerdeki g Doğrusu e bu Testiv; — de Rare 5 arın güzeli, en iyisi değildi. Bir We ER 60 dan fazla ilimizin 22 sinden gelmişlerdi. Bonra a ilin bütün oyun HE oynanmadı Pa nl e n ez Batı ra takım in asilimomişi . Adana, Ek Kars takımlarından ba: mi nüldü. Hiç uygun imei ve dörtlü ayırma yapılı lar ve seyirciler bu Zan Hz z VE diler. Beğenmediklerin! güzel ürünler elde Halk evi de bu yoldaki çalı rı fayda olm kımdan â - Uyacaktır. Festivalde en çok puvan rdan biri kisinin ünl site elsi, üçünün memur olmasının büyük payı yok mu- dur? «Folklor Enetitüsün bilimsel emi incelemeleri ya: () Türk Folklor Araştırma” ları Dergisi, 1954, haziran sayısı, dilebilecek ve miyecektir. Türk mikrobiyoloji ko si 20 eylülde İstanbulda topla nacak olan VI. “Türk Mikrobi- yoloji kongresi m — vam etmektedir. Ko, da e Tep e mani: aşık yiyeci dd rin: di en ii gelen zeenmel hakkında etrafh Izahlarda bu- Tunulacaktır. Mikrobiyoloji kongresi üç gün devam edecektir azan yer al ei mi gın e El ei ırlar. Amudi sarsıntlaş, büyi binaları havaya Gi kadar kuvveti — ölbi) 1797 de orta Amerikada öğ bulan böyl deprem esna- e yiz mezarlardan dı- Bazan Mi ema a kaynar ku buda ni nın ve eri vol ka; vi bir rmahip yl ka- naafhı ekteğl, Sak mea vellit dalgalar çok uzaklara Son Cezayir depreminde 1200 karıki resi a dei premde yaralanan ötüren bir felâketzedeyi görüyorsun! “ilim depremleri evvel- i kişinin öldüğü anlaşılmıştır. Yu- kızmı sağlık merkezine UZ den hissedemiyor kadar gidebilirler. Uzaklıkla, sırsıntının şiddeti arasında bir mü yoktur. 'oprak adetâ deniz gibi dalga Tanır. temelleri de Bazan birlerin yatakları değişir, ba . göller m gelir, Semaidile açılan yarık- kaybolur yıkılan altında ezilirler, 1897 Deprem umumiyetle mahal Wi bir hâdise zannedilir. Fa- kat dalgaları muazzam me- safelere e v dünyayı tamamen devr: zelzelesi oldnğa ği İsveç harekete ograflar uşak ve sertliğine bağlı dır. Sarsıntıların. devam müd- deti de değişiktir. Bidayette çok şiddetli olan sarsıntılar gittikçe iy 1 derecelik sarsıntıları sanlar hissetmezler. sism. r erer oldukça raber rize emlerin se ski “Şiddet lerini, mer- kezlerini bulmaktadır. Fakat sarsıntı olacağını evvelden ha ber vermek hususunda kolu bağlı bulunmaktadır e) Amsterdam şehrinde e am olimpi şatrang olimpiyadı yapılma! b ri Botvinnik solda meşhur Fin şatranç oyuncusuna n KAŞ şı oynuyol aktadır. İlk sırada m dünya satranç ka müşteri o bulunmadığı hi i de ortada Yı Demel Selçuklula- rın, rin eline geç- mış. a ki mağa bam ren bul- e sürgülü ki bakıyor- sekizinci ittiba harcalı, Gazneviy! EAEE Yazan: Muharrem Zeki KORGUNAL gibi, İdiye haykırdı. minet er -İ|maktan vaz geçmi — Ya kapıyı açarsınız, yahut | hiç birinizde hayır bırakmam! | Kapıyı açmak, Vur ziyade Gaznevilerin işine yordu. galibi; attan gi ğa Çünkü - | mitlerini g kaçmaj niyetlenmiş mey dar sai açık kapıyı göstere- rek tekrar haykırdı: — Size kaçmak fırsatını — şediyorum! Canınızı kurtarm ğa bakın! Bu sahipsiz han atlarınız da mama pa erdi. Üç Gaznevi ka Kapı, ardına ka- rat çi ecekler, sa- kl A doru, bu avluyı vi kl düşman ğe zannederek oni A R OMAMA NEZ Bu esnada dı an sesler duyuldu. kilimi şard Hrm bir reldiğini simi Atını sürüp dışarı çıktı opak Postaclar, han kapısının biraz ilerisinde şöyle feryat ediyol ları: — Dost ağlasın, düşman se- İ Sultan Mari, Allahın kavuştu; cennetme- , ki 0 TA Gazneviler, hemen ellerinden i kılıçlarım ella ve âöğünmeğe benim olacaktır! | | başladılar. e e karşısında Mi da kılıcını e sokmak mi buriyetinde kal Postacılar, ölüm haberi; ea bildirdikten sonra mi 2 a bir sulta- nın, iz ilâm yade ölüm di savaş dışı sızın atına bindi ve: has çarpışma tarzıydı andan! Hani senin hiç Nan ZİR EV VARDI; Yekli Rema. i Yazan: RECAİ SANAY No. 101 â 5 kur- gi kle yüzüne bakacak gınca :ketten sonra, Safi- ei kendine gelememişti. yüzü kalmadığı erkekle karşı (o dine Balattaki bir meni ye, bir daha Yedikuledeki rağmen, o maüithiş saz rc ©kten kendini fabrikasında iş; ihtiyar fabrikaya ti. > e Tağmen, hiç ee fakat, bir “ev 5 Musevi karı-kocanın m de met Tunç ile üz yüze duymamıştı. Hattâ, «Ah, im- iinde yaşadığı Lütfiye tey- bir oda bulup, on, on beş gün gelmemek için! «Yaptığım o ne i ö sonra yüzle yapardım? Ne AL © Lütfiye teyze ki, emi Ma bakarım yüzüne?» diye! lahım?» Diye düşünerek, ınra, mikâh . Rahmetli babasının Yaptığına asla n g- dino ey pe emir gününe, ii se dükkân işlettiği, fakat, bir erkeğin diğ ıçmış ağzını, (o manavlık ektiği semi. Baba izzeti nefsine o kadar misti Mika söylemeğiği- (o mubiti.. Ve evlilik hayatının içinde indirdiği feci darbeden sma amm: kw tatlı-acı hâtırslariyle beraber dolayı üzülmemiş 1d. önlem son in yl bakımından — yer- (terkedip sattığındanbe, Çünkü, üni- amam tine uğramadığı Dramandi ma iyi bir hare- e e ili: kızarmış © evlerine pek yakın bir yer.. ket etmiş bir erkeği o ide ten sonra ri üzceksile kızarmış Lütfiye teyzeden ayrılırken, rezil etmeğe ne hakkı vardı? li serpil dalma k: kabah: atli açamamış, (o Mel t Tunç'un mikâh için una günlerce üzül- aldığı ve yaptırdığı — manto, içi yemiş, gözyaşı , Lütfiye teyzeye hak (| rop, ayakkabı, terlik vesaire — ve zail amma «Artık bu ev- ne varsa; ha TR yaptığına piş- (dede (kulmı imkânsız! — Bunları kendisine iade maya ne hakkı vardı, ne de man değil, hattâ, memnun ( diye kararını da vermişti! edersiniz! terbiyesi müsaltti buna. Fakat, olmasına eyi bir yn «Fabrikadan ayrıldığım gibi, o Diye ak İstemiş; e anda öyle hir m, da Mia dan nüne o bu an hi bu muhitten © hâlâ kendisine kızgın ve kır- düşmüşt de uzaklaşmalıyım artık!» di- © gın olduğunu gördüğü — ya- , günlerce © al Dir daha fabrikaya © ye kararını verdikten sonra, (o hut öyle sandığı — Lütfiye teyze — Hayır, hayır! Al götür. Me Özle erkek değil © Hiç EE ri Hi » büz — Alahassmarladık... Hak- kını helâl et teyzeciğim... , Biye Lütfiye mez ini Bu arkada — m e para, sağl a. x nde de rahattı. İh- tiyar Musevi kam-koca (İyi “ew m yordu. Zaten —— a (Arkası var) vere sesi işte li len alarm işte yar arın Hej ler, saa ie atlandılar kmağa il ne edemeden km gitti Wurcal, koca handa yalnız başına kalmış ve hanın hem sa- gelen, giden olmayınca fazn ED — seçi çıkmak üzere ” çektiği atına ırlanıyordu. Uzak- iki atlının mekte olduğunu görünce dur ve atını hemen içeri çekti. tan önüne binmeğe hazı tan ağır ağır du (Arkası var)