Hüzırlyan: MELİH CEVDET ANDAX kötülüğü nerede rormuşuz gibi boş ka- Siz ramı “değil mir Pı ii da, salt sevgi, alışkan- lık yönünden bizi oraya çıkarmasın? Abraham Lincoln'u okur şaşırtıcı bir doğru söyle, dedim, anan n nin haa eee m e tükürdü — Anam avradım olsun Meğer daha önce basılan Attilâ İlhan'ın oi in adlı romanın- dan bir forma yanlışlıkla araya girmiş. MC.A Bre HALK ŞİİRİMİZDEN SEÇMELER YUNUS EMRE'den alay le hayran eyle beni Bilmiyeyim dünden İstiyeyim dâim se: Ayruk nakşa ai Al Hee ya benliği a Idur Diriğinde öldür beni Varıp anda ölmiyeyim Senin kokun duydu canım unda kodum canı lem aşksız olmıyayım YENİ ŞİİRİMİZDEN SEÇMELER Kabbim bir gök verdin ki bizlere Rabbim bir gök verdin ki bzleri Rahatlanır kalbimiz he, O kadar sade, a; D kadar kendiliğinden. Rabbim bir gök verdin ki, zirlede, Anlamaz sadakatini kr Bunca yıl bizi memnun etti, Daha da eder, Fazıl Hüsnü DAĞLARCA — zaman si yili li ve e olmasıydı. Ama e yakını, ar- Atatürkün ölüm yıldönümlerinde konfe- rans salonunda onu dinleye- bilmek için 10 kasımlarda mutlaka mektepte olurduk. O zamanlarda Atatürk adı- nın oâzı ği aleme n bib e EE ai EN vi :imizdi n d sevindi. Kendisine başarılar e tren de az sonra kalk- t, di o gidiş, Meclis gö- rüşmelerinde İsmail e adını yord adı bula dön: dü. Ama biz bir al kay- betmiştik, üzüldük de.. İs- mail Habibi ondan e da sevdik, am: dâhi gibi değil, Eski aşan zın yerini sıcak bir dostluk, mimi bir talebelik im mail Habibin ger, da ii en m gibi o- luyı «Maya» galerisinin iki kü: çük odası Pırıl pırıl renkli tabaklar, vazolar, bardaklar ” a dolu... Genç sa- âr «Sadi Diren>in lerini taşıyor. Bir de sarı ze- Dn ri lan stilize at- yulunan uzun bardak, teni sadeliğin ne kadar güzel alabileceğini bize öyle- sine düşündürüyor ki, Sadi Diren yo- DE boyamış, pişirmiş ve yi n güze elini vermeğe ça- .. o «Hepsini» diyor, boyaları ve sırları kendim barla. » Sonra pişirme- zorlukları anlatı- Yan Hâlâ odunla yanan fı- rınlarda pişirmeye çalıştık- ve seramikler ei ii etersizliği pi- Yali “biletine. dinmek, ne çıkacağı bilinmemektedi 1937 de Akademiye alman ve bugün de rın ise ihtiyacı Iş ve hakettiği ilgiyi topla- anımal rak değ lenen sekilde de ni r. Daha zi- çalışan İsmail Hakkı beyle bir ide cede- w p Yazan: ALTAN dir. «Halkı seramiğe alıştır- mak ve bu nadir sanatı ge- iliştirmek». Bu Sadi Direnin ilk sergi- sidir. Ondan daha Çamul renk ve ateş kavgasından gâ- lip çıkan Sadi'yi tebrik ede- Tiz, HABERLER Hemşehriler- Cemiyeti, Ea ve saat 15 to, Galatasaray salo- munda, Fatih” rana yüne kadar Yâzılmış İstanbul şiirlerinin okuna- cağı bir «İstanbul şürleri günü düzenlemiştir. Bu toplantının özelliği, şiirlerin, İstanbul 30 ocak mi öncekd #ayılarımızda okuyucul bi. nlar Derneği 1953 - 1954 dönemi «Dia ile iki toplantı yapmıştır. Bu -z lanlıların, o Ankaranın sanaisevel ie m w dırdığını gi 9 okulunda yapılacaktır. Edebiyaici- lar Derneğine başarılar dileriz. rmişsini derin e rinden inle hürri; yı un verdiği kö ör bir ir ce: e) giliz ri materyali: olmasa unuz. Oysal ma Resim: Bedri Rahmi EYÜBOĞLU Bayı: 21 25.1954 5 SEMBOLİK © Ben dün gece öldüm ü in si bulut öldürdü I STANBUL Dergisinin a sizin ispiritüalizm'in xddı 6- m3 r gözlü bir bulut ik * sayısında, “Tarık * larak ele aldığınız maddecilik, / B çenli ağacında. iğra, «Sanat sanat içindir. - Mârx'ın maddec:llği ise, dia- buketi bulabdi başlıklı yazısında: lektik maddeciliktir.. Bir azacık düşünseler, iste- Saçların, gözlerin, dudakların diklerinin, halkı, daha doğ- Ellerin, Bea kei ların dedim rusu insanlığı - vek” kurtuluş I il H bib Rüzgârım dı pa sanattan iL nak olüğmein OKURKEN smani Madi ie karz MEZ 17 Galatasarayda hi sea cak yek” ie > 15 ocak sayısında Meh- ai Yağız gü gözlü buluğ met Put bu sözleri inceliyor. AVRUPA Hafiz TOPUZ Dünyamı sarıverdi. Diyor Yeditepe yayınları yaz aylarında Vatan gazetesinde yaymlanan, Ismall Habib Galatasaray- Görünmeyen eler aldılar beni Haydi e Bağın BE Ge Arpad'ın Avrupa Yolculuğu üstüne reportajlarını — “2 DE e yıl Edebiyat ho- Ruhum : lir çitlenbik ağacında asılı Deniek ki ahalk, daha Yeditepe, Şehir Tiyatrosu rejisörü Max Süel tai GG ayn ZN yor.. Demel , herkesçe beğenilen, benim ise biraz karanlık aldım bir, < ae Ygegkieni “biynk Ağlamadan topraklar attılar üstüme e kötü” bir kapak içinde, kitap haline getirmiş. tabını bana O yeyk ye hayranlıkla dinlerdik. Topıağıma tol ir attılar i verdiği gün de Mene 'Tunadan Şimale ini e Onun dersinde sınıfta hiç Hep ekmek, hep ter tohumları db e Demek Ml i elenir. gürültü olmazdı. Hepimiz İs- Vücudum Mi oldı ize Mzinizl biraz E lu, ter oldu ü #ınız. Bâri şu tahrifçi api a di zi. kelimeler yaşının ileri Gl- O mail Hâbibden çekinir ve yemek 0 ği kurtuluş nedir? Sanat. kendi | sararma kulanan 7 duğunu söylüyor. Bir dilin kelimelerini isız diye AYI- © Kenğisini sayardık. Dersi ilk Hani sanat toplum işler mak öteden beri madığım bir şeydir. O bir yana, saatlere rastladığı zâman çok Başaklar altında cân kulin karışmıyacaktı! Gene Burhan Arpad” 43 yaşındadır) Türk seymi çok defa sınıfa uykusunu ala- Ölümün e) belir: mıyacak. Ki legir masıl kur- FT ÜRK SANATI Dergisinin neden engel olsun? Ondan daha yaşlılar GAR” sanmış tör halde gelir, soka ledi» Gorirellilar, e tarır b e odak sayısında, Yeditepe önü ül ül. ân ar bi iz. > dan, ülden . bir müddet avuçlariyle yü- Zebâniler önümde iğildi... b ln izi el yayınlı ari ni. an Arpad, bu kitab ünya savaşmın. ü tırarak a- > birini rı bambaşka dün. £ tıdan Şürler adlı kitabı ince- yp kn büyük Batı memleketlerinin, savaş sonrası yıl-. çılmaya çalışırdı. Biz bunu Mücap OFLUOĞLU pi <E ür «Tek kurtalaş | 1€YeD Fikret Baha Berke a- lerlenip toparl: li süssüz bir gecenin geç e EN a a klz iğ a mu? Bu. Başka (dindeki yazar, bu kitapla ilime Büret; uyandırıcı, edebiyat tap. Edebi- O devam eden çalışman, ç E Şi iTLi e Fİ ok mu? Yok, O Türkçe çevirleri verilen bir yatsız diyorum, çünkü bizde, bırakın in âyeleri. romanları, (o yorgunluğu sald için Yatakta BİS insan ie Ee üm el iyi takım Batılı şairlerin şilrleri- püse hiç gelmiyen konular bile yazarının kendini gös- — onun bu halinde e bir bü- Küyalar içi nde e ye Le ek ni şüpheli görmüş, ok 5 va bilgisini, — buluşlarını latmak ist yüzünden üklük, üstünlük arardık. Yataktı ai Ka vi samim 5 lez ları uyandırıyor, yayını nlaşılamaz, bir şey öğrenilemez duruma geliyor. Kaldı ki hi- İçimizde onun deri sev- Ya a çene Bip sai ile dü külağık büküyar öz ge: yayilir Tomanlar da* pekâlâ süssüz püssüz yazılabilir ya... miyen yo) air Edebiyata me- le. s Iişi, Amerikalı zenci şair zakı olmayanlar bile İsmail e ) mey, — ton Hughes, şiirlerinde A- Tarih Boyunca Tiyatı e ai e istemez Ayakta bir insan ğ erikadaki bi - zenel kav- Beçilmiş Hikâyeler Deği kitapları derdi. kimseyi Kan - ter içinde ÜNYA'nın 15 ocak «sanat gas anlatmak istiyormuş. Bo. sün e aiedizinii ii da Ayaktaki insan ilâvesin nde Adnan Benk” Berke de Amerikada Şe a hatırlamıyorum. Çer-çöp içinde. ğ «Piyami Safa'ya cevap» sie beyazlardan ayrı yunca e 5 a El vie kitap yi emo ri aşlıklı'biriyazim. var,“ Bi tutuldu ğunu li söylü- Bizi teker teker tanımadı- TERE Dilligil, tiyatroya ilgisi il A pm sani Baka hi Ağaçta bir çiçek digi gibi, bay Piyami Safa'nın (o yor, Ama un gayesi hal de, İzmir Şehir Tiyatrosunun 195i 1 “öneminde ar itim» gağirinda allar içinde «Türk düşüncesi» adı ile çı- arasında st kelle yarat- daşları için Tiyatro Tarihi Ko; uşmalarını hazırlarken kay- hay ri De iz ki Yerlerde çiçek kardığı derginin ilk sayısında (o mak olmayı; miyle hissi naklari izliğinden ötürü çektiği ta ve rtiyor: GUM İber İçinde nel isi k- o sebeplerin meleri diyor. iz Fa ki, ben a zor: asaydım, bu yoklui söğ ni he öitinci is sie kındaki yazısını Adnan Demek ki Amı ncile- diği sıkıntıyı hiç bir ar derinden duymıya- an iz oy nem Radyonun kitan saatinde in — kötün ale İ ir ga- eke ein e onunla yetinip gidecektim» pers konula, ğEgsant lir bazli celemiş, ortaya , orj ü. esi varmış. Fakat bu gaye iyor. Ne var ki yazarın, > gene ln kitaplığımızın. yeni LR ke şünceler gibi sürülen şeylerin hasa sebeplerden yoğun yoksulluğu içinde, bu derli toplu çalışmağı başarmak vE Fal Ni ğ zi İnsanların kaderi nelerden, erden yarım (Ne imiş acaba o gaye B. munda kaldığını sonundaki layan anlıyoruz. ri Mi içinde. yamalak ol Ga Berke söylemiş gitbi az han Dilligil ele aldığı bu önemli, geniş konuda AE e irsi are Bedii EROĞLU göstermişti. Bunun üzerine ( yor ama söylemiyor. Şiirde bu £ı kaynakları böylece belirtmekle cidiy: iğ doğruluğunu da ii > Peyami Saf: erir dü ai ebep ana ki ini Our. Bu küçük kitap tiyatfoseverlerin işine ya- İsmail Habibin her KiM DEMİ nin ikinci sayısında corijinal bir ideoloji dâvası süsü üstten bakan gururlu ve Ta 3 i olmak iddiasında bulunma- £ Veriliyormuş. Haneisine takıl- Yazara, arkadan gelecek ciltlerde de, hele Türk tiyatrosu (o badayı bir vardı. Kim: demiş vi ” dıklarını» . söyledikten malı? «Hissi sebep» nedir? konusundaki çalışmaları için başarılar dilerim. mfta güldüğü zamanlar ii El çabukluğu yaşanmaz. Adnan Benk'i “solcu «İdeoloji dâvası» nedir? Hiç ak kadar azdır. Buna po nın kullandığı tahrifçi ve e RE ek RE li Abraham LİNCOLN rağmen biz kendisini! bir çok er il ie N EEE si polemik metodunu: tel er, iniş Elriyeler Dergisi kitapla hocalardan e severdik. Alm teri alın yazısı değildir? Jamakla> suçlamıştır. İşte ii en m min e Yalnız ai bu uzak- Kim Adnan Benk buna karşılık lerini sadece bi G ene Seçilmiş Hikâyeler Dergisi geçen hafta bir mi KİR e etçiylik, yl vi e iğde, ha yayımladı. Emil Ludwiğ'dan Bi ©€- O hepsi o kadar. e le e virdiği Abraham Lincoln adlı Kitap. Birleşik Am. za ri- Kimin püssüz şöyle ii BE iri ede- kici büyük adamının eşitlik, özgürlük İsmail Habibden çok şey- Düğümlenen gözlerde? mez misiniz? «Materyalizm ve bilinmesi gerekli konulardandır. Bu - © (er öğrendik. En büyük me- onun aşk çocuğu marksizm» wmel e > bu Fakı aruz'du.- Üç yıl bize yal- Feyyaz KAYACAN de ne demek? Yani marksiz- . Kitap Şö) nız arı öğretmeye ça- iü Ka Külienin girsin. aştı ve bunu başardı da. m - . da şüpheniz yok da, meşru mızdaki Ermeni ve Müsevi Ss A D i D i R E N size om im Ey rel sade.» b kadaşlarımız bil e z erektirip gerel Ne ş akımı ilim Ve e an bu kadar bol SeS şim damn an serme SERAMIK SERGİSİ Men e e