25“Ekim' 1053: AKŞAM Budindeki Gül Baba ve bir aşk hikâyesi ebe kendi Ali ir nn boşayıp Budinden ayrılırken kadınca- ğızın fer ryadü figanına koca taşları şehrin d bile dayanamamıştı Mu komü- nist rejim (yerleştikten önra, Büdin'deki (meşi ülbaba türbesi durur mu, durmaz mi hal mai 0 . 'ok muhtemeldir ki bi ltıncı Asır yan çi öy tarihe ve hâtirata O besi işin len EİN 9 etmiş. «Sultana doyamadan ölsün!» demiş. Ve öyle m az sonra Ali paşa gi ei geriye gönde- gülleler düş- > namlusun- man üz ia toj Şehit da Gülevaba bale eni Gülbab; Bir ÜK vg ahim ir de laylı Koz Ali paşadan my e paşa en ös. gü ce bahsediyor: namlı silâhşor! dı. a ge Halk Bk vir İvi olarak “yadeder. O Kim bedduasına uğrâyan İsmihan sultan da çok yaşamadı, Ali Paşa ile izdivacından az son- ra öldü, Ali paşa tekrar Bu- Görülüyor Ki Kalaylı Koz yerini Ali paşanın zevcesinin büyük pi orda öldü. Mezarı Büdin | aşkını, Macar tarihçileri gibi Şunda (sur dışındaki ma- Peçevili de hemen aynen ya- hallerinde) bir tepenin ü- ziyor, yalnız Ci erindedir. De din Mey istedi ve isteği irilerek Büdine git- 'evherhan A uncu sahifede) pm. Bilgiler r kuş, açık ha- ai serbest yaşayan kuşlar- dan daha fazld ömürlüdür. Kafes içinde © yerleştirilmiş kırk senelik kumru — vardır. albuki. açıkhavada © gezen Kalmadân sükünet içinde geçirilen Hayat, ömrü üz miağa ği aktadır. ALYA balıkları, Şi- di ari daha fazla sürette buna mukabil kel göğü UANNİT baş ağrısının bir pa ale e s nolür ii sure- geçtiği görülmüştür. KÜÇÜK bir yaradan müte- ge ii Oi durdurmak k üzerine maydanoz b ir a m çok fay- verir, dürdürur. yayma Pi temiz bir taş ile ezerek yara üzeri- ne Böy 'kâfldir. kadınları, DREN saçla: pi giyaerıne göre tararlar. le Kİ k sağlarım ie Ni gide zi | parlar. koca arayan dullar, ii halinde ar Jarlar, Teselli a dul ın sacları kesiktir İNGİLTERE kıraliçösi, nazik bir etiket meselesini eli zorundai Geli mi mesele karşısidadir, gi & Wind evvelki kitaliğelek diş Si gününde evli de- giller. ŞEKER Araştırma ba sündeni bilâirMdiğine şeker kamışi posasından di de edilen yehi bir sentetik madde; tütüne çök” benikiğör Ve aynı lezzeti veriyormuş. PETİT Sahife &. -) Demiryolları bik Genel Müdt dürü dostumuz Galip Güran'ın; namı di yi | Deli Galibi «Ters Yüz yesi oynuyor. lr gala gecesine ga- zetecileri de davet ettiler. Allahin: bildiğini kuldan niye | saklıyalım; davetiyelerin sağ alt köşesindeki kayit ti meslekdaşların canını Göze görünmel karınca duasi gibi yazı ile «Elbise meeburldir» diye yazmışlar, Davetiye le bedava raya gideceğim derken dit ya kadar frak yâhut osmo- kin kirası vermek mg da bütün temsil boyunca: — Hişt, buraya bük; kra- vat çarpıldı galiba. şunun kuyruğunu e anı arkasındaki düğmeyi İki. vi diye yakın dostlardan eri iğ ÖR e kâr zel tarafı pe yoktü. ii o akşam basın: kadrosu, kir elbiselerin içinde, ku- kuklalar gibi o sai il Eğ dürdü; Ki ii dar gelen kolalı en ütemadiyen iki parmağiyle çekiştirip lim yukarı kâldira; is üzün. ai pahalıya çıkan be- dayi biletle olmadık masraf- — Dranas'ın kaderi — e olmadik sıkıntılara gir- pek akıl kârı iş değildi. ni Devlet Tiyatrosu Ge- nel Müdürü Cevat Memdi Alar üstadimiza da söyle- dim Sizin idi kaşığı ile ver, sap ai çikar- aya e re un 3 dre yeleri tarih meye başladılar. leşn Tün e isteyen başka gün Hem bön size yi şey söyli- yeyim mi, operaların ça rina müzik 'anliyan ziyade, Klee anti olan larla züppeliği sevenli ge - ii tüller, çinde süslü yasi e ai rinde simi ne tuvalet giymiş, kim kiminle gelmiş. Ertesi günü edalı ii — Dün akşam öpefanin çalana gittik, diye ba dıktan yâpacakla; dediködular o için kene toplamakla meşgul Göbekli ei im is n Si hayli al tayor. KE grevi hikâ- İlk per- dede bir fabi ca “müdür mu- aviniyle , tanışıyorsunuz. O gün idare Heyeti tarafından ağn — — Kiralık fıraklar — Galaya — Ters yüz Asabi ve hırçın akraba fabrika müdürlüğü için yas seçimlerde kazanma» herkes müdürle Si e İkinel perdeden ra rejisör sahni ii ie çikip: — Bu perdeyi yanliş oy- namişiz. birazdan (otektar oynıyacağız, özür dileriz, diyor. Sözde perde tekrar oyna- niyor, müdür mümin se- imleri kaybetmiş; üdür : olamamış. Bütün o bet, yüz çeviriyorlar. İkinci per- dalkavukluk” edenler, İM atıp tutmıya böylece karaktersiz bir makin aynı insanın İk- 3 ME ie EE © z a 5 3 EF Sa arı izi orjinalliğini ii lamiyâarak (sahiden perdenin yanlış oynandığını sanıyorlar, — Kırk yılda bir tiyatroyâ gittik; ou da yanlış oynâdi- a kardeş, en imiş akşam da aynı hata oldu. — İnan bi e edet, e vi maz vd bu iniz diye bir takım! tenkidler işitiyor” sunuz. şekilde bif ters ME ihrle hassâs ” SSAYFİYEDEN YENİ GELDİM , K1- YAFETİMİ DEĞİŞTİRMEYE W- KİT OLMA, 51 — SEVGİLİM ARTIK HERŞEYİİ HİZAF ETMENİN ZAMAM SELD! —VENİ İAGLAZ ÖNE PS SEYLER AKI, ATEŞİ İKİ GÖVDE DÜŞÜRÜYOR - YA AVASIM DA GÖTÜRÜR SÜN YAHĞĞ PAU/SE HABER VERİRİM ! » e SEFERL/MK İHTAR VERİYOR! ZE YALNIZ B iz KUM. - BEYEFENDİ ELDİVEMİERİ- MİZİ UNUTTUNUZ SAYIM ONMLEVİCLER ve İVA MIL/R:BIR.KA ĞMIZ HABERE GÖRE: YAMAK TAN ALDI, | m der yildizlâr ölürmi en ö Aranan li geçer. Soh sahnede âşık tek başına ii v teki ek öldüğünü a- tiyavallari biye de böyle sona erevektir. e yâzık ki ışıkları idafe zâtı muhterem, pârlâk yıldızı kaydıracağını unütür ve büş la müteredâlı bir ifade havaya (bakârken bahtsiz piyes bu kn fazla oynanamamış- sözü çed açtık, bu beti de, her düly gi- dişimde aklı iri bir hâtira ie bitir li 8 im aylar” yek in rçin Ve vardı. md Gi . e dım rütür, kadina JA atan olursa arkadan yetişip erifi dövmeyi lkardı, mak is temediler, şii ak- Taba: — Hiç olmazsa operanın fuayyesini iğ , daha hiç gelmedim, det Binbir rica Mi sahanlığa de akraba: (Devamı 9 uncu sahifede) girdik, Bu sefer