Sahife 4 Le YAZAN: PiTiGRİLLİ Tefrika No, 21 ÇEVİREN: Benan Tahir AKŞAM Bugünden, Dünden Bizim sokakta rasladığım hatun — Kızlığında pan yedinci 16 Şubat 1951 Filârmoni Derneğinin konseri alam başka bir |mensln. Buratın hep sevimsiz, |suratlı bir garson dikilmişti; nişı, Kp ei — Kara Âli saz meş j nin la — m- | dişlerin hâlâ yi yamlarınki | — Emriniz madam?. Arzunuz | Zin çalgıcı veri a Poyanın yine eski kani $ | mös; ge iyle i mekani yerine ürk nr girl oni akya yi Gr işe ; dn on kan een erek mü: sn ii tepesi taklak köpe mendebur çizgiler erin» İsen e de anan e . E- b em Yazan: va e alem a e onun e al alıyordum. anca, | a yenir ayaş kurta- ei vve En - ya dl gel ee Es a sarılı, Pie Sermet Muhtar ALUSİİ: inde al Orkestra Cemal| yaylı Ri mp da GE nr... niş sanki?., Eldiyenlerini çı-|mümkün-e kesel rengi solmuş, 50 Rey idaresinde 4d. > olistİlik ettiği kısımda piyanist — Senin kurtulmak fçin “kö-|kar da görelim... Heykeltraşlığı son, ADE bir wi ir hanımla on İki, on üç| baksınlar ki küçük a orta- vi Wilhelm Kempff'di. dramatik ifadenin yük- peğe ihtiyacın yok. di ken- | bıraktın galiba ilerde hiç a yaparak çekilince İni Bir kız çocuk önümden|da yok; ara tara kayıplarda. natkârın ilk selalinde dejsek derecesine ulaşı, Chopin dini pekâlâ en . İbir yeni eserini göremedim... | |kadın AE e v Sağlamlar Evlerin numaYala- | Karı koca meri çıldıracak- | ap e bi konser (o salonunu|yer yer kuvvetli ve keskin ka- Dalma olduğu — Yalancı!, Senin, heykelle-| ası, hem de zekâ-/70A bakıyorlar, her halde birllar: Acaba Kara Aliye gönül |simdiye kadar görülmemiş vir rakteriyle, yer yer yalvaran ve — Yavaş yn rime karşı duyduğun alâka, tıp-| gı en e e mi. yeri arı; AK Kadın yanıma|mü kaptırdı, canına mı kıydı? üne kalabalığı kaplamıştı. mustarip ifa ir. er. > yeK «Otuz kilometre: un kena- | Kı Sealyham'ın Paris - Solr 83-| Her ikisini de sayek efendice | Yaklaşı Karakollara, inzibatlara başvu- 'neki konserler pek o ka-| yurdun! ürükleyici ritimleri- adaki ihtar an gör- | zetesine karşı duyduğu alâkaya | harcamasını biliyı Ateli bey birader, |Tuyor, nafile, Si görmüyor.» kanaa-|le vi -omatik iniş ve çıkışla- mi Sk benzer. gin ri it ek İm A sol e mı? Yan- rtesi sabah erkenden © bir|tine varacak kadar tenhalıkla anak, ekle Kempff'in vhâlar, yayan yürü) — Mübalâğa,.. Devam ediyor iz sene evvel, şimdi ol- | 9 Mi Sapık a. ingene çocuğu çıkageliyor. — karşılaştığımız konserler oldu.|lışında canlandı. lie ve si serpmek A bu 1şe?, de sekiz yaş daha genç- Ben ri tarif 24 Hatun se dei e tl - |Kempff'e koşuşan müzik sever Cemal Reşid idaresindeki or- Vi asılmıştır. eli ya S vakitler bırak- | & Gülecek ne var koca budala? | 9ene çalmağa teşne imiş; lâfa şunlar yazı Ta ler ii anlatmış oldu ki halk kestra Mozart'ta olduğu kadar be e her zaman böyle mi- kin ln iğ Ni KN 29 girişi: PAN evlendim, keman e manatkâra değer biçmesi Mi Chi eki za mi — İpek sokağında modistralık ua Al Ki vardım, dün ve “zen hiçbir zaman böyle ola- |miyordur belki de? Senin bütün Banda iin vel elele verip; yapan bir madam Katina var: gece nikâhımız kıyıldı. Nasibim, Programda piyanist gunlukla cikati çekti. Luliy'nin - Nasıl böyle olduğuma | haya Gi seri «0 yakilerlen | atm rengini gu ananas miş, çok elvan m SE Yümüz S yle imiş. Beni | Wilhelm m şü Da -İ bale sütinde motti, ese şimdi kendim bile hayret edi- | kalm. e e suyuna çevirmiştiniz... 5; İki provada teslim ediyor- merak etmeyiniz, sıhhatteyim, |Ceği Iki konçerto akim 5 e iten «0 Val ini e Anlat canım, bir geyler an- bir ye mai heykel “ine A hapr iple a met 2 : edir ta kızını keci annesi ii b pimi in a KağEci e e aci vermen ve en lat... Hem bak şurada bir gazi- aaa m. Kain v a e Deri İvilâyetlerinde ar Malüm 2 İyun eğmi eğmişti, a ni admı el bin. erlerin e ye rindeki başarılarını kaydetmi mo var... Dur da ine! a- |şama kadar 2 : o tar aş, gerek ni da biliyorsundur herhalde | aliyor. İnen ii ka, | terzi Ea kolay yaam : mr raya a e e si a elma ki a Wagner'in tersinger» mi? Yoksa mütemadiyen eden “İ Dikkatli dikkatli yüzüme ba- X “İken, mantık Ve Eyi prelüdü her İKİ orkestra nk mısın? bi — Onunkiler li “da ondan... | dının dizlerini okşamak heve-| karen beni tanıdı hemen t çürüğe çakmı RL mua e e nın e olgunlaşan bir Jin ne kadar ince, kalçaların da) — Ara yerde birde «o» mu|sine Ri Flammdehe aY-İ rı değişti iniz nar die | e ene abi ei kinin bizde bıraktığı a PE eserdir, Bunu, orkestra konser- ne kadar yuvarlak | var? Di mz a da tekrarladı; | xe demeden acele acele yürüyüp) © PED *9 | başkaları da katılır; Biri 1mız- | lerini ili edenlerin müşahede me. Siri HEp En misin? Clep-| — Ara yerde dalma bir <0» at, dur Wiliam Körler kayboldu. al Balatta iki oda e da mânevi bir ıklim yaratan u-|etmem: kân yoktur. Bu- sydre Ismi de ne yerinde bir Ri bie Ne zannediyordun yani? | — Peki, şimdine yapıyorsun ban eçinip gittiklerini duy-|çucu renkler vakit EİN beli-|na rağmen bazı yanlış ölçü kul- Taşta. pa çe gitiğin için İM *kadaşım, bir k uktu. Bu sıralar Mustafa rirler, vakit vakit gözden kay- Jananlar ve bu eserin son çalı- — Doğru. Clepsyare'in (beli ben e &g evvel KE ğ işe girişti. aktiyle Barağhanataşiıdan ber. ardın dan haremi ahiretine | polurlar; ve bazan elle tutulur. mim Me le ii — iz da yuvarlak.) ğer bp es a) Sanayl mi? komşumuz ER Yi KEL RAY casına şekil ii e — eğlenceli günler de see Pileli RE Me — zi ii Fatma hanım değil mi imiş? vE iyane bir buluşla ve çok de- li tahsil. etmiş bir gisi p inziva; çekile- e mi eliyüz Satıyor | sık Km gelirler, er ık: |, Mütareke yıllarında ayrıldık- İfa bir tek musiki a a. İTürk genel, — bu emi di de 1503 Cascade'in çiçek- tekim İyi mp Klan DERİ Tarı, yalan a bir ka- ki bilgisi kabil Jen ga geniş yah le yali anane dışı asık (Arkası var) Jonu ii hiçbir tarafta |dınla a hanı ai baş- tai ante piş Der dr eli ökliirin dö si kendisine © Taslamamıştım. O kasiyle ei göz on u İşlt) atla kei manı Bade li epi ek kime va li v MA — kin b bi masayı ihtiyacı va: 5 “Mz akibiri kizimin bön a kinli hamlelerle ilerlerken bize | öne sürerek Cemal Be e a vim Türkiye iktisat Mecmuası gelenleri bilirdik, Macerası m aa e e ağnsı eki işl rn Si pil ii ettiği prelüdü beğenmediğini derim, diye Flammeche kı yakla helis adre 0lur Fani rur; dere | bana açıkça (söyledi. tu, — Suratına 5 nal çi — , nn dairede maaşı 1000| boyun e bir me-|böyle bir mukayeseyi yaparken yakından görmek isi İstanbul Tüccar ri iz Rİ olan Türkiye kuruşa yükselmiş, o İstanbulda|lodi ile iç a gönül sızı-| her şeyden evvel İstanbulün asl istersen. öyle olsun|iğ g4 a, Mecmuası! Dın. 31 inel a da, Pahalılık meselelesi ğ|, '117e! Olhan Hari Mekerbe maişet güç, taşraya gitmişler. larını bizimle paylaşır. ınç Şehir Orkestrasının, Bay- e » güneş Eele-İğİ ye micarethane kiral rı il günün başlıca mevzularna ajt İğ) yide subay babası, kızı ak-| Kaç çocuk sahibi olmuşlar, kıtİbin bir yenkii paletinde yer . Teuth'de dinlediği, Wagner'in e- Ni Ee mini diğer mühim leri ve Derneğin yaplan bir gence sisin” |kanaat geçniyorlarmış. O tarih-|mıyan serlerini çalmakta ihtisası olan erim ti elime ya Bakkındeki Kapora riclerik çıktı. gk Ka A GELER ban berk adını, görmemiştim, maz, Mözarv'da, âdeta dini. bir)ve yüzlerce alk gele em var, ne de fütreden tavsiye olunur. Başlıca kitapçılarda arayınız. ha askere sal pa kocasını hiç bilmem. Ş > gem vurmasını bildiği neği içinde olgunl: ışıklara, Bırak da sana rahat milizimelen ci sini me devamda; Loncalıya A ariyiği anlık, imi birlkesira olmu rahat bakayım. İşte sen dalma BAEİAN dina a rüdü, musikide üstat sin vas ei anlık ve engin bir tefekkür tutması gerekir vi A DORMNEE kal- tı. Fasıllarda var mi o, ve buluş dir Uçucu ka Wagn: 1 meri boyuna tedde şu ağzı tekrarlâi 0 Mi ia eyler. ek Kine > yanı; sirtolar pes p zarif ve göz â- a Mozart'ın del > e Kek an değişen ve men sanat sını öret Yollar Sl sn, an gidip mi: cavir lale. ömrümü taa ibadetle EE ereği 5 edile en efrat meze, iki Se emi züğürdü, ka; ; nefer hem rür, hem de mine saz 2 öğ retir, bir taşla iki kuş vurulmuş olur. rin boş vakitlerinde, saz an keri- vini © karşılıklı birbirlerine © ısınması Handiyse mercimeği fırma ve- recekler, Gidişatı ipe derhal marsı- ğı mi 'mişl Taze tuttur- 'ma; z'un saz nn meş- mâ Kızın Yalin vs ai kulak asmıyorlar. Tani rini yanına ebeni a semi ke akşam rini -İtün bu ağ sanatkârın ve bi LARA Halini, - |İsonatında olduğu e lantorluğunu görme; ime En m ye dön- | Y: bir k > nm müş lı Şhik fes, nda kolayca görülür. Denile- laa an er gözlük, bilir ki bu kadar nl se e Geri ve kadar bilgiyle bir eserinin isini ie lee sar etmesini indi yegâne besteci pardesü ır | Mozart'dır. ii 3 pala alime ii gümüş b Bran piyanist W, ap ın konçertosunu çalar- ei filân binmez, bu kan bu b er di e ebişen, Dn mobilden İnmezdi. Birdbize er ruh hallerini eşsiz sanat Tori ramazan | /fade etti. GR ve Eze iktan yokoldu. İbitşiğimizdeki arsada Gelânık musltisinin yarat nuni Mustafanın sazı çalar, 9 DAfif ve âdeta uçucu havayı ca dev İn e ni dinlerdim. banka 2 DAYE, e Kauniye ep dalde! ii lm — ei “A ig görünmü ELLER , ğunu du yor, nerede? $ gÖFÜNMÜİ yurmuyan ince ve yumuşak çiz EE Rama ri rmasını bilen Kempff, tüozluk gösterip göz — Mısırda i ni kala bam k endişesi tı; İskenderi- Choj ana a ap: and. an yap-| sanat Di muvaffakıyeti; mar. nee öldüğü habe- va kl biline, başka vi aldıl ia dinlediğimiz Brahms ve Sizle, ve MACERA ROMANI — Nakleden: Ali MARMARA ilgi iz kâbuslar içindeyim, Deli 0- ila — Artık elimde değil, Kendi- adin y anlamıyor- 2 m Her şeyi size|du. ei eli il .eceğim. Adnan (eniştem İsadece seyirci kalıyordu. la mi? iğ — Evet, evde, Çok emire — Haydi sakin: sokağa çıkmadı. veli El vin medi anat ve reydi... Haydi gir üre Pi ali Bekin şı hiç'de iyi niyet besle- TL... eski VE” aliş, mesi belli, Genç desinatör ve mühendis, ik mar yesim Blda- e bir İnsan zannetmiş- şu saatte atelyede ann yetindenberi ki bile- tim. Fakat ei e Jcabeden Ayselin geldiğini gö-|yim, ona gör heee edelim. ek le — ediyo, Çok Tünce şaşırdı. O da sebep sor- e rik hali, ağır ve Ve , emniyet veren yüzü mimi mi ee ç kız, ri nefeste anlat- Ay hec biraz dindir- mine lal: vet, Fakat e ahtiyacıy ualler, o cevaplar birbirini | küstah mıydı? a da bu — Her gen enin sev- bet 'esik kalan cihetlere kii bizzat Aysel de Mi çu dostlar söze baş- |dair Feride de — sualler MR rak etmemiş miydi? Şu and Jadı um, a hiyeti- |İlk ortaya çıktığı günden itiba- | yine hislerinde bir menfilik ie nl Sr vir tehlike etra- İren, Mehmedin Aysele yaptık. lirmişi Ki Evine zorle girmek İs- fımda dolaşıyor. Ben bu tehii- |larını Adnanla karısı öğrenmiş İiyen ax Mizu e kenin ne olduğunu Kendi ken- | oldu Eği rğu. OAK nefret ediyor- dime izaha lişıyorum, * onu yam un ya, Adnan eniş- |du. Bu adamın kötü niyetleri ol- ş- |t€ vaziyetimi? Hiç tanımadığım, . bin tarm: akdi imle hiç ilgisi olmıyan , bir) Feride dedi k vaffak olamıyorum. Zaten me-|insan, hayatıma a girdi) — Sana yaklaşmasının sebe- sele ikedi ? |kendini, bana kabul ettirmeğe |bi, muhakkak ki sırf aşk değil Bunu ; Ancak | Ayor. İşte havsalam bunu) Aşk iile di snlaleğle lam ii almıyor. en de âşık olmadığı- yorum. Benliğim! kaybet kızım. Bilhassa baş-|na ka sl, Kedi nasıl fare ile Fecelerine geldim liman ar lal li bu erkeğin sa- oynarsa o da benimle oynuyor. MM e vuuya Vadıycumas yana cunuşur, Hislerimi de oyuncak yaptı. Şu a güya bana kur rn eni kandıracak, Fakat ben m kötü niyetlerini daha ağ langıçta anladım, Muhal si k ki olis BE aynı fikirdey nnetmiyorum. taka ei Kadınla kendini teşhir etmez. uygun değildir — Öyleyse anlıyamadım gitti a manyaktır. Yarı deli- in biri ündüz Bu, sule lala şu ki, bu adamın hareketlerini bir türlü izah ede- miyorum. Ayse aşını salladı: kadı ık surette şikâ abe nd Anar hi teme bir belâ o getireceğinden t 1. )ve NE en sen, Sinemadaki siler se e tini gösterememiş! nân dabu zorla öj e mek TAtndan pek küplere bin- Es) an rünmedi. Hafifçe gülüm: —Ha, öyle eye Evlâdım! Sen saf bir kızsın, Bu iie ktum, Fakat artık bana kar |S€nin nazarında m a . saldıran kalkınca e Halbuki hakikatte p: madım, Bu genç. hayatını|dar vahim değil. Bihassa şu baraka yapıştırmak İstiyor | Yaşadığımız devirde. Cinayetin ve ondan bir ha e mıya- |yanında niyet e) Demi dalde kmışım gib ganlığı dı öpü okü bir sönen le bir ii du. a çirdikten emi idare eden man orkestra şeflerile orkestra haksızlıktır. Ve şu ciheti de her şeyden önce gözönünde tutmak gerektir ki, Saray sineması sa- e lonu Bayreuth'deki Wagner o- pera mâbedi değildir. kri ÇİÇEKOĞLU alli SEHİR TİYATROSU DRAM KISMI Saat 9.0 da HEP VE HİÇ Yazan: Vedat Nedim Tör * KOMEDİ KISMI akşam 20.30 da ON BİRE BEŞ VAR Cumartesi, pazar saat 15 te matine, Adnan © biraz dedi ki; düşündükten 5” B 8 kl iie azıcı vE m u, Oto- i, vapur elisi, maba- k ler vesaire... Ne- yol Güşleşmiştr. Başlangıçta Ber Ekmen Migt mi öle yiiyle ga- yili gi metodlu bir adam olan Ad- kı âşık da olabilir. sın? Peşinde geze geze cazibe- e |İne kapılmıştır. Bu gibi hâdise- ler de olagan. nizamında im, dir konus sim, © lum, — — ysel, neden kızdığının ken- di de farkına varmıyarak çır- pınmağa başladı: — Fakat ben onu istemiyo- llhassa mazi- (rum ondan bii m dik Kiler, Bıraksın peşlm m hayatı- , fazla mı mahsur anl nirlerim! bakı bir ei birak Ka Çün kü zih ninden nel 12. GE : bir gün yaklaşmış, k da yapı YER, — Dün akşam müstesna, ni öplükten sonra az daha ni me de girecekti. il ge Heyecana kapım — diye, Feride, arka- daşını a uğraşıyor. — ppenasiamae AvAYEUC IT SI- |tim marıışsın, Kapı, var Rl dı, Ah, cesaret edemedim, sert dayanamadım ani enişte, — Peki, a evlâ MR ben inınday- dım, Niçin Şi izi gibi bana anlatm: ni — Söyledim Habe, mekten, e Di ri VE tutuş turmakt rmak orki r ver- ele Ra ii Çünkü cel e Adnan enişte; m yüzümden istememiş” Mi bira kın dım te: sel Büğünle, a art ir ık, (o me: «Arkası > e