Filozof Rıza Tevfiğe açık mektup Meclisi Meclis 30 Martta toplanacak 5) yeni Yu! Yeni Yunan (Güney Asya meselesi İngiliz gazetelerinin i makaleler Londra 9 Tar- EM laa Büyük yazılarını ekili) baz sını yapacak -İkonferansa hasretmektedir. çı» Kayseri Seyircilerini © gençleştirebil- mek için, bir tiyatro eseri ta- An İzeliğini Om ehemmiyetini art- planacağını bi tarmıştar. Meclisin snadidiğini “lin €-| Yeni Güney - Doğu Asya e den esiyle a-İletlerinin Çin komünizmi çıklı bu tarih değişikliğine | didini karşılamalarını sere sebep anayi a göre meclisin | klmak Xi in ne yapılması lâzım seçimleri takip eden 45 gün i-| geldiğini inceleyen Times çinde toplanmaya mecbur oi-|tesi bu milletlerin fakir olduk- masığır, ve kendil: mümkün olduğu kadar lina. Tse refaha kavuşturmi b ekti- Bini belirtmekte ve imi yaz Şoför ükten (> ir a ral Mac Arthur, yapan ca tenoriuğe Şehir Tiyatrosu komedi hısm Güller, Kock tarafından yazıldığı bil- diriliyor. aa hayret ve üzüntü ile lamamak mu- mümkün mü? haf, cak si kadar dar kameri bataya bir şah mw lur.İsanat ve m Üessesesi na- (Kayseri Gülleri) ise şaheser/sıl di olmaktan uzak, Evvelâ ma Gavav't'nün, — Henüz elli yaşına basmamışini bir aralık Odöou tiyatros bu gülleri, ze akşam, pu nun müdürü ye maruf mi , kurumuş, asını kay-Jellifin ismi Gavault ve betmiş bulduk. A i İzılır. Mezkür mecm değiştik, onlar mı? Yemekler-|dığı gibi (Gaveaultı deği değil. "Ba de eski lezzeti bi an yaş-|hata, alelâde bir adam tara- hu bir adamın şikâyetle fından yapıldığı takdirde, e- «Yemekler, gençliğimizdeki ye- ee e olabilir. Fakat İs- meleri. lezzeti de aynı lez- erir Şehir Tiyatrosunun res- nerede © mü för La Bohem velki © tiyatro müdavimleriyle le (şöhret kazanmış 3 ünküler arasında bi bir muharrirdir. Tiyatro eseri operasını söyleyecek farklar vardır. Bu geçen sene- | yazdı bilmiyorum. Yazmış ş ve İdaresine memur etmiş- ek bin hir mezi- yenii Bir İnadı bil - İolsa bile her halde bu işi Paul Ecel, ans kuvvet seni|lerdi. Birlikte Yıldız saraynajyetinin arasında) Londra 9 (Nafen) — Lev dili, komedilerin seri | Gavault ile birlikte Mü yeomn bizden ayırah on gün oluyor.) gidip vazifemizi yaptık. Bir si- Hirdeki kudretini de herkes) İcancs isminde bir taksi şoförü tempolarına uyuldu Güzel şi-|dı. Zira öldü vol Her sabah bir açık mek- ir yanımıza geldi. Sizi b: el A otuz üç yıl evvel| ta de mü taşırken şar- gelerdeki sert iöndürücü | Gavault ya iki, ya e iğ ti derdimi dökmeyi, | kâtip Paşa görmek istiyor! de-| bir bizim eve sre vi kı söylemeyi âdet £ edinmiştir. - kokulara, al il İİİ birlikte geçen tıra- e İmami agar dairesine | de btu le bana Bir gün taksisine Mechele Gal- tık gülsuyi usu pek hafif) Devrilen çam görünmüş ola- sını i Ma-| gittik. Paşa bizi büyük bir ne-|rak: a RE dai ve sa eşhur İtalyi geliyor. Zevklerin (değiştiğine |cak ki, aynı mecmuarın 16 ara- a geçer, kalemi eli- ai din ve şunları söy- | miştin. bi ve şüphe yok; fakat (Kayseri Gül- ve 234 numarah alır düşünür, düşünür, dü-|ledi: Paketi açtım. Nur topu gibi tablatiyle b ülkeni hüviye- leri) nin de eskimiş olduğunu |nüshasında ve sokak İlânların- şündüklerimi yazacak bir kuv-) <Şevkelmaap efendimiz bu- yavrunla çıkan güzel bir re-| tini bilmediğin si Ke şarkı - İ teri an eş pe m iye İnam vel en kalemi elimden | günkü hizmetinizden çok mem- | simle karşılaştım. Resmi öptüm. | söylemeğe ba ai asırlık bırakırım. Bu sabah gene ayni| nun yer ve selâmı şahane-| Dur acele etme sana bir şeyler) Sesinin bu sü üzel olma- olan DE a, komedileri e de pi ir Silent da eğ — kaleme Si b a- | Jel li size tebliğimi irade bu-| yazayım dedin ve kalemi eline| sına hayret eden Galdieri tâk- tün gençliklerini muhafaza et- ir Göğe trosu gibi atı ö sl kmde mutad İdi| alarak resmin altına şunlan) siyi durdurmuş ve (şoföre bi mektedirler. Zamanın Ni bir alir ve sanat müessesesi- iii âdetâ bir geçit resmi yap| ber lük salimen avdet| yazdın: kaç sual sorduktan sonra ken- - İtesirine mukavemet etmek an-İnin, temsil ettiği ET erin &. Dip hayalin, ba- | buy «Biz üçümüz» muhterem Sırrı disine B. B. C. de şarkı söyle- cak şaheserlere nasip eya me alt olduğunu bildirmesi kışların, r yüzün, nükteli|sa yi ikinci. fırka eee aog yel meye davet etmiştir. Şoför bu Şu ie neden ime e lâzımdır. Bunu yapmakla ye sözlerin beni gaşyetti. «Bak Se-| Da birer kese altın ihsan teklifi kabul ettikten sonra yi- le 0 >. ea la tenvir, hem de eser sa- im! Gel şu pazi yokla! | rurl CElile masanın üstün. Biz üçümüz yekvücuduz; tomobiline dönmüş, fakat 'ın vaki eg karşı kadirs'naslık ve X: iş de i öpüp ba-| Kuc: nz kâinatı bu sefer de Prima dona madam mi a cin. we resi vazifelerim ifa etmiş yaş gemin anma kol; gına koyduktan sonra) şimdi | Biz üçümüz bihdodi Elisabeth Sehirarakop! binmiş | estiren bir gri Em bir komediyi ihya bunlar sizindir!> taz EM Ben maziyim onlar âti yni şekilde tekerrür eden hi b ari Sa ın veya fkti- |genglere bu em sand : m e dola A Filozof keselerden birini eline kâye üzerine şoför tekrar şar- tini sağlayan rollerden |Yı ihmal vazifeyi aldı, o da öpüp başına koyduk- Nü iniennk Yİ lemek üzere davet edli- vi birl senn Pi çiğ da ri in mi? Şu |burada ei > İri Şehir Gi -İtan sonra masaya bırakırken: | Yattığın yer nur olsun, miştir. Dorina şoföre ken | 2 #ağiadısi mersi m halde, (Kayseri Gülleri) ni öl-|Tiyatrosuna karş: olün bağlı- ii — Biz bu vazifeyi hasbi ola-| üstat, disiyle NE ra Ha mein kaşe. “istifade mel alel ir ii Re Gb? Gi tum ge bir gün mler ME rak yapıyor unu almaktan Daima seni seven dostun üne söylemesini rekli ei | Beg mi yi veya (Azar-|hem de bir tiyatro müessesesi- runda tanı ruz! Bizi af buyursunlar; Selim Sırrı TARCAN unla beraber gazete Bi msil etmek daha doğ-|nin iki Ne müelliine karşı dedi ve oradan ayrıldık. dominyonlrın eği Gn se e RU etmiş “blacaz nımaları dım. Biz, altı öe yarıştırdın. Ben -bi- rin! dedin sen İkinci vaka da dur ez ve Terakki hükümeti- #kim ılığının tai Milletlerin Karip âdetleri dı ki Behzadın keskin bir meninin aya Gülleri) nl asıl - a 2 “Dal hükümetine İk an o li ii an yandı |nin nazırı Cavit bey bir kınılan tavır hakkında skin müşnedene. da v mi (Le Mariage de Mile lu Ödü güçlüklerin moydama çıkacağını |Ban gl van mler (Baş tarafı 4 üncü sahifede) | erkek Tolünde komik bir mono-| ahmin etmektedir in ru EEE söylerler ve arada bir Çince e | vana ii ayrılmadım. Bize direktifler — Rıza Tevfik'le birlikte vi-| Guang - de - Lu temsilleri yer ii imi ik a İşçi Daliy Herald gazetesi de hai işin Gölleri) — bı Belçikalı müellif tarafından din. zamanın mezaketine rağ lâyetlerimizi birer birer geze-|gün «Hav» nârasiyle dileri tabii bi kulaklarımız | 20069 doğu Asyada komünizm! 4. Moliâre'in eserlerinde İn men bizi Üsküdarda Doğaner cek ve devlet tahvillerinin alın-| makta ve öpigil eğin re için o kadar tuhaf gelirki, in- ve dominyonların Birmanyaya kiki ölçüsünü verebilmektedir. Bu malümatı elde er pek larda (hfzıssıhha müzesi Bilâkis 3“ san, oturduğu bu yapacakları yardım meseleleri-|yyitekim çKayseri Gülleri) nı dürü iken vefat eden) doktor| hiyetinde konferanslar verecek| tolojik oyunlardan. nil > | Çinlilerin, bu oyun ve şarkının nin hea müzakere konul: olmadın oyununda bi : sini yi Hikmetin evinde pazarları töp-| siniz | AYAS nitamında delice | alkışlarına bn a ven İni fevkalâdelik görmedim, Buna tayo Gamlıcaya, ize z arr ii tem şaşar, PR aitim, eri ikiz Fade a. koşturuy! disini görüp bu kararımızı 8öy-| siler vermek ve fakat daha a3) yabancı seyirciler iin buj1iz dı iğim © (Merak) rolünde“ a inbirimiiz Li leyiniz! bir ücret mukabilindi gör- e Sunma emi İSAM ie temsil tatsızdır; bilhassa sahne voğ e a deceğini na, Behzat, bütün dinleyiciler gi- yani | mi inn > İLİ hombeg ye, ark granit 2 ön m e ya edeceğini MA- İyi, bana da en büyük hazları se e A İŞ a bae teni Ml Tagi kak le. rağbette temsilin mevkiini ima etmeleri, | "© eylemek! verdi, haç e tatlı konuşuyordun. ızca, ei Çinde| hayalen temsil hakkında | bir Tiyatrı amip nie İngilizce, Rumca, Ermenice, Ya- | suratını m > peki! deki. , : Şehir Tiyatrosunun yeni ida: a in AD de di 1924 te öl- “ir , İd gü ra > Darilfünun iç e ez led fikir ktedir; temsil esni Bir facianın resinden tlamış, küflen-| düğünü ie ilâveten bildirdi, ni ii dave vela bir temsil olamaz; Çin halkı me uardroyila zn bili İnk - miş bir eski komediden başka Mana ve sar Kiğrağ peri vi İmren eskiye bağlıdır; ö ortada dolaşmaları da oyna o Son tahkikatı Dir sey veklerdik Teşkil, in- | me ai -İ a elin bir ere yundadır; y şı de-| bir tatsızlık vermektedir. (Baş taralı 4 üncü sabifeğe) İKLAP'” Vi ticede müşlerine bildirirken my eşru- | huzurunda #ilozot kü iye ke) yenh bir iimatmılık göster.) Orkesitanın £ü e Bire » # üncü sahifede) İslam ve oynanan bir piyes ii Tiyatrosu temsil ettiği piyesin tu ve söze göyle başlad ez aç yer potasyom içmek metini ölmüş | (Kayseri Gülleri)! gani GRE İkimin saarki linki Çinliler için kendilerini ana ak. kabak Eide. ii olduğu şeklinde bir fare doğurdu. fare | men? si a bir ye "ie hü, | ve babalarının ul teda e- areleri andıran çıtırdı-| Savcılık; li derin soruş- |canlı olsaydı!. ayak. aron ie dilek Nİ e | Mim eğsebğim ağını den gençler, ana ve babaları- Lİ ormuş gibi, 80-İturmalar sonunda hâdisede ci-| Diğer taraftan, (Tebeşir Da-|de bulunmak maksadile değil büz Baler şeri na karşı gelenlerden, daha mu- | uk havada bine yakın bir in- mi is ne e iresi) hakkında yazdığım de dostane bir ihtar zlfesi papanını huzuruna kabul siir) kaddes ve onların daha fazla| san kütlesinin âdeta gözle gö-İn, ak öefe | Orda Ür an bei Ver lemek anmliğii yeniden b vidi 8 kendisine bir at göstere: alâkasını çekerler. e Çinlilerin|rülür şekilde sarmısak ko- e en nbükiyöke a vâ-İden evvel bir kültür müesseşe- İmuharrir için bu gibi hataları rt — Söyle —g papaz di gençlikte gördükleri, cazip ta-| kulu nefesleri havaya karışı-İrid olduğundan, kuyumcu Meh-İsi olduğunu bir defa daha ile- görmek lar acıdır!. türlü menabil irfan ve eml bu pa dem EE RNA EE yotüu. medin bu iddia ile sorgu hâki-(ri sürmüştüm. Km Tiyatrosu sananlar, dei; tağtarıdıığ; di eter ii tereddi da nar ie) e A A Kk N me buna alıştık; İmine sevki kararlaşmıştır. Ne derece haklı olduğumu, başta Behzat Butak olmak ü- ” er, onlardaki elâstikiyettir. çün! u tiyatroya devama N — smear mi v aima tez vr at sandim diyince İs Çinliler fh lari başlamıştık. Her temsil ilefle- * b m satılmakta ekimi kay rim ni pe tdi va may e ç > vi. dikçe, sahnede daha esaslı ar-| Öyle hâdiseler vardır ki e am aşı bi . mevzi lemadar na-| Bu vuru- ok severler dar Sümen ei anında dönen çeşitli Sb kre mağ 1 aralık ra ta- in ark se siy zekâsile | tebessüme) nuz! EN al Nİ mi 5 EE, nnd takla “eldiçe rihli ve a İbir komedi; alatu ie tinbiki müheya dudaklarile tanır, se-| demiş. Arkasından Ermeni ce- e tuhaflıkları da çok 8€-| ha muhteşemdi; kahraman ve- samdan ar gibi birer SÖZ sümaa zi . Çi e 7 uğ lar ai bilime iri ver, takdir erim, bii kıs- | maatini papazını çağırt-| verler. Guang - de - Lu tiyat-| yahut ilâh yolar, temsilin so- | PİLE! ira ve vaz 7 mam mış. Papaz yolda Rum papazın- w kiralamış olanlar dörtİnu idi; birini ler tal cek pda aker, hir Teytrasun ni prog” land inan lam k güzide ©-| dan sormuş. Ne haber ağn Bön-| sene gayet ski Bit ekleyin sayek ağır ve > sün kimono) ie eri ye ei lam gi m. olablirkem, £ devrek dat retlri mp eml etkilez diyince Ol| geçirilmiş gençleri ancak sah-| içinde sahnede yer lı —m a va Krem Beşli BEL e tan hiç bir şey gere da kendisine bir at gösterildi-| neye çıkarırlar; İN Gİ one Kaman dk Gl — niz. — Tevfik kalmayı ter-| gini ve bunun at olduğunu söy-İcentalar tarafından artistlik! çıkan yarı çıplak z peni die > lediği içti - ez Ss b l örmek Kapari te &i için dayak yediğin! söyle-| için kazanılmış clan “ MA 50) bu birinel sınıf artistler sahne- ayın abonelerimize İM ei inde Rama Tevn Me alnız Â-| ye çıkıncıya kadar epeyce va- “ndeki. Hyatrularda İ mil — Ken suali ona da sormuş. Pa-İ zami beşi, onu e ğe elve- . geçtiği gibi, sona suflörsüz, orkestra notasız ve) | istanbul Sular idaresinden lerle, hayale mn « veği ve idir; (kabiliyetsiz çocuklar| temsil dahi daha başka bir ma-| seyirciler de her türlü dekoras oram a yiz! mez ©-| hayatı boyunca figüran mevki- hiyet almış bulunuyordu. yonsuz bir sahne ile iktifa et- dan kınlacak su sayaçları için abonelerimla tamir be- 2 Gi t Na m pe e ye iran kurmuş. e — 5 lar. en Temsiller 6-8 se çen les e ei emiş mecbur olacaklarından bunları ken ve yes izle, > p lar noksa; ara- a karşı a izlen | Kihayet Yahudilerin haham semen ayetin çocukla- perdelik sında yenilikleri düşünmeğe va- Mİ leri ven vr Kn | başıma sıra gelmiş. O da yol- sahnede de| Çin tiyatro temsilleri 6 NA 8İkit kn yoktur. sile | da rasladığı Ermeni papazından ser 004 le dön-| perdeden ibarettir. Her r yi - perde| Çin en konservatif B k hö ör - gelenleri dinlemiş. eleri suretiyle yapılan cambaş| ken, yemi diyardır; bâlen rare . liye akan ıgın an ig ş ahama ni suali sor- nlariyle başlanır, bir sürü|mas eder ve niha; dahi ve hat- Geçici Teminatı De şi muş on dört ve on altı yaşında ço-| temsliler hiçbir KA li rg ii de e N ike, “e şa hazretleri ikide bir yem zevaben cuklı sahnı cambazlıklar| haiz değildirler eski masal. zarureti JA kitaplarımın iintr. ne eşek y Belaiöke'ya - —— — , parlar ve arada -İlardan alınmış ve vE Banka ç0- anlarda ezin Yenilik ik Gimk k tah esimi > vlan m e Ne vere- | zü gözü bembeyaz boyanm: luktan beri tanınmış hikâ-| ya, ie rdan müteşi a Sirk ik ambalaj RM ün ii v va — M4 mi » r u m niz . hokkabaz nüki İmei yelerden ibarettir. ları vardır ki, Kırpın ğıdı 5 225 NM vo. başka bir şe halkı güldürmeğe uğraşır. Bu a- rtistler hareketleriyle oyu- arp m yiz rolünü le slimnk Çenber > 15 keiki G- rada bir trampet, gong ve ke-| nun yerini ve teşkilâtmı göster“) yapmak zaruretindedirler. da , Miri sandığı 15 “a N ençeden ibaret cihazlarla ça-| mek zaruretindedirler; meselâ, | halkı bu ktaş'ta Devlet Kağıt deposunda hâlen mevcut ve iha- ” ei Em bir orkestra Çin N temsillere Mau - ör! - bei, k deli 1 yda ii tarihin, e ea toplanacak Olan rı di ur bunu mütaakıp bir dere-| dırmasiyle bir e ini kaldırması | yani «kedilerin oyunu den-| yukarıda yazılı ik artti İM OE (bla edi Mn na ânımın ğe > İm yüksek mevkide olan| ayrı ayrı birer teşkilâtı &#ade| mektedir lecektir, eker goy paraları Di birlikte 18 Ocak 1950 vi y klar sahneye çıkma- ve İk ii kaldırması iki katlı ve bir sahi sam Bunlar bir kadın- bir kapı Sin halkı tabi ve ekseriya ng - de » Lu'yu tarell edi “öp