29 Kasım 1949 Sahire 4 AKŞAM Ki ane g VW o . * uharrir neden yetİŞmMİyor.) (ir da dayar sence beygir olmazsan Istanbul Filârmoni derneğinin *. Ul yüzüme tükür ! üçüncü senfonik konseri - i . | R f Ak Gi Y k Zabıta memurunun yüzüme tü Piyanist: Mayda Tayliaferro A I Gu an I or ı: nında a Dİ sü-| kür. Sen hiç arabacılık yap- tan mı? . : z . . ta boylu, maz, iri ei Kel, O işten V Sİ “Kayıtlı şartlı bir cemiyette edebiyat gelişemez, | genis omuz! — Hımmmm... Zenaatle- İstanbul Filarmani Derne- nın ses kütlesine (tahakküm 5 i . ; . ir adam. Bize de di dik diklrinen zoru Ni & büyük Fronaz viyolnisi| eti vâkldır. Bazan dn bunun edebiyatımızın gelişmesi her şeyden önce baktı. al i Beygire meram“ anlatmayı Thibaud'nun iştirak eti şısında Pİ i ij, — ne, m yi kolay mi sanıyorsun? Hay- ilen monta Yine şöhretli yana kifayetsiz görünür. Fran demokralik gelişmeye bağlıdır,, ai le pe ap a ron? bir Fr; sanatkârı pi-İsız piyanistinin çalışı öneri e ye avuçlarını birine a ki. san velâkin, yanist zda Tagllaferro'nun | kudretli ve parlak Şi be- j “ ra gezin elinin ii herkes bilmiyor. kahlağı üçüne sent -İmber orkesirm arasında bir Baudelaire, sanat uzun, hayat kısadır, der. Biz parmak ucları iz gir bir kumar else, onun ak- serini Saray sineması salonun-| nispetsizlik şöyle rs am tü al ) yol gelip be MD çet Geri hir spa haçı dafllayat. sanatı şu uzun ömür içinde kısa bir meşgale p aka miki, çeke rek e | yakama a onar. Sa nl Reşld Rey etti. mmel bir ahenk hüküm sür- . e a eygirin aklı yol Programın iki büyük eseşi 0*| dü. SE E ie Kn ida- olarak kabul ediyoruz,, ka a erme bir mem ez . a e ın emiinör Op.|resindeki orkcatia, simdiye — — çıka, rıldındı: taşmı: girin 54 konçerlosuyle Saint-Saöns'-İdar bu eseri bir ço sole ( anketi yapan: Sadeddin GOKÇEPINAR — gü dün aglar kadar a aydı aral ae in beşinci nu > bahis| biri , Şalmıştı Piyanist | air, ” yam? — : a il önce orkest- aze emr İK) Değerli gazeleci ve fıkracı a meri mem game da ee bem Teme ilk eser çaldığı! prova, ER ” arka Ali Rauf Akan, bizi yanın gel - a ide yi söz aç- yu bu derece başarıyle çalma-| dı kadar, , Montatine'yi, Hayır ola, ahbap. endi € n evvel de il ve m ii s1, gen$ örkesiranm o edindiği a edebiyatı ağ yakın- Kile Yi Mitaçbi 'yi dener. lihinden mi a geçmi yana tenekeli keli bo- ibaret olan ve Motti tarafından melekenin mesut ni N b me ng all ar tekrar okumuş — Başıma elenir Te Şazını mermi ekser e orkestra için yazılan Fransız bestecisi Saini edebiy: tur. Pe le'liğini kayi değil eliz | değil mi? - am in lr ynam am | rın Mr ine mİ meyi me dem ve ai A z i A z çekip o dudaklarını mın şakası lıklı konuşturduğu ) | mahsulüdür. Fakat bir zaman-. in Mi Ex kısım sn ğe Dele Sli aaa ey ı, nefes sazlarının birliğiyle, Ira moda olan yavan (Orlenta- püneyverlerim özünden bütün. şenilikleriyle ; larının uçlarına baktı, ba-)mü Hi yarım “ini ve ahengiy! timi lame) den bu konçertoda eser kanayan lerin mi- mediğimiz : ve kendimizi de ali çi kâğıt bahşiş istedim, kafa çeken bir parça oldu. Sık sık kadar | salleri; Bugün yormak istemediğimiz için ho-|” OO Senin aklın var mı, e- tuttu; Dönüste efkârım ka- yizüyet, olan nefs sz ağası bir yam sanalmınİyiekle nazaran farklı Men bi. aalak ERerİl şeki kardeşim? » arabanın üstünde bir larındaki klikten, birbiri- büküm. sürdüğü besteci; yan cihet şudur ki, eskiler, gördük mü in kendi im- ik şükür, şimdiye ka- cigara tellendireyim de yü- uymazlıktan, hatlâ sesler a- ihtisaslarını mefis bir renk ha-| çarbın çirmiş ekolle- ek istiyoruz. Oğdar tımarhaneye a reğim ferahlansın, dedim. da bâriz bir surette duyu-|linde tesbit etmiştir. Şarka ait rini bir yenilik olarak memle- at adamlarımızı bu sein mediler. yı çıkanr- Jan farkından eser yoktu. Bu- özle canlandıran bu ne- teli: dan çevirecek tek vasıta 2 'akalı ko-İken n bir otomo- ketimize m yeni kiddir. Kopyacılığı, takli i nun aksine, di seslerde kayna- fis tasvirlerde sanki (o besteci- itçiler, garb sanat cereyanla- * e ROPY 2 I dei NN Numarayı! bil gecti, dinine yandığımın ri birbiri Ti eriyen bir nin in in ile başbaşayız; ai e ilk mü- if leri münel ve bırak di bite ladı. . sne net ME iri o kadar samimi ve yapmacık-| peşsirleri tanınmak ar- Muharrir Ali Rauf Akan e es : A karl a yi bilir mi- | Ben üni lere nl ni ve ime marş ayni a- ar alar bazı m sima pto sürini adapti; ih sanat adamlarımız isini peder ıkça Elbette henkle sona erdi. Marşta bakir da Mozart musikisinden Banat taklitçilik mi le e ee e yi li e m mi, araba, er: kalkar. Ne Mini ndan agi nefeslilerin başarısını bek ve sakin bir duyguya deği ime tereime kipa altına Ken-İ kurtulmak e tl e O Küller itin: tek düşünsün de elle vi yerinde olur, leş bir duygunun bizi nı Cemi; de yi açan |di im; ymuş! Bul Ğİ ma be kardeşim. Beygir de. | rüsün. Aklı olsaydı va kaliy'nin bu dört metis par. Sirene i kağ PE | altı ya ön eni; mr mesekdaşa -Iğil mi, hel birdir ölüsülolur mıydı? Amma yelâkin, Motti'un ustalıklı orkest- bestecinin canlı, asabi, müca-| — Cemiyetimize göre | ÇiĞIr| söyledi hayret kİ kandillilerin. Söyle bakalım, | gel de bunu anlat bakali « rasyoniyle çok Okö leci ve erkek karakterini elle açmak bir le etmez. Ha- | içinde ka sn ve kentine o sesi beyeiz. hayvanında akıl var Biz vi bei vag © heybetli ve tantanalı bir şekle tutulurcasma bâriz bir şekilde kiki kıymetler hudutlar dışın-| duğum ve Türkçe bir cocuk cıktı, ? Man ve on yedinci asrın gördük. le iledada zn edilenlerdir. Tan- ai Gi ei ön bir sabah > , samimi havasından u- hayalin iç sihri birbiriyle sar- zimattani memleketimizde! gazetesindeki sütununda neş- ski Kendine göre onun da yn Ba ça” “Bun ayaklar a: i il ttâ diyebilirim maş laz olmuş bir ahenkte- çığır Kğ söylenen ran “ney pelin ald. e 3 2 ğini iel EİGLİ gey | benli a EE, Mİ eaeimayanlarında, dir. Bu ze ee yel Ak glam eseri lerden cakyorsun. Be eyi. kardesim? me poli asıl besi - meselâ Luliy ve de obua ve klârnetin sesi tercüme ediniz, İni m Tü korumağa. hususi bir e-| deki akıl hic kimsede yok ni © ya Ri 'yu - baskı altında manzaralarının ruha derahlk! sembolistleri çı- et Muhip Dranas'ın bazı hemmiyet veren ale Bm »İ tur, iL yorum. «Çocuğu çiz 'tulan, ona hükmeden, besteci- döken tesirini yaratır. Fakat kar. ER edebiyatı-| nısraları da öyle. önüürekilele ne imi inelim ver Man © nin hüviyetini âdetu ikinci plâ- sesler de yavaş yavaş a mıza e pi | Bu neden böyle oluyor? «Sa- da rini isi li — Ne sandın ya? Benim yapıtlar, Bire Allahın. kur © Ona atmak istiyen bir ip silinince ante ile Nil iz rezin abancı dil- nat» ı kolay telâkki edişimiz-|yomanlarında bu bakımdan in /ları, küm sezilir. Bununla Beraber, ile gev-'lere çeviriniz, size RR Öl iden, hakiki ki Kyiletin ana Jae öğle © senfonik orkestranın bünyesine beki bizi de sarar, Simdi kar-'in t Sıtkı m e du mal (Elem çiçek-'dünya çapmı EYE are kan ilm olar le biraz iz EN Ni eri bir pek yaraşan bu zenginlik şef- gımızda uzanıp gi-|k göstereceklerdir- İve yenilik eri tü etti- pair. m... bes e , LE Ti ve Motll or- den uçsuz bucaksız dal ya-| kible ir edebi cereyan do- Bai a nl ika ln oi praklısını ver-| dedimse de ünlemediler. yi sebeple haklı kıcı havası içindi kat, tit- bayar. ömrünü tamamlıyor, n€-| Baudelaire, «Sanat “uzun; ha- “zy e ve ie İm burnunun bile sürmü-|cuğun bacağı e diye i bir ağa siki jreye age göğe ükse- den'sonra bizde taklilleri çıkı- İzak kısadır» der. Biz sanatı Sü'de şekil bakımından kendi «â-| Yor. Bir de rn halimize | beni yakaladılar. "Söyledim. © OSehumann 'bu güzel konçer- ni Yakıcı ii bir zaman yor. Bandelaire gihi edebi Pan ll an sa Br me lem ini yaratmağa gayret et-) DAKSANA- ekme- pepee talih yok, bey MZ tosunu; besteci, orkestra şefi çal Mi; kayıkçılim. âğmesiyle yanların garb gal 1-İ melidir. ğin içinde ne Rl e ve piyanist Ferdinand Hiller'e Pİr© e Gülezretie). Saint-Sa- sanatkârları da ayni şekilde ati iye ln alan erimi mm riei nl madan oAgobun kazı gibi e phi dn- ilhaf etmiştir. Bir çok değişik- kel devşir- | taklit ediliyor. . Yeryüzündeki vardır ama onlar da parmak-| yetiştiren bir milletin edebiya- yukayoruz. Akıl bu mudur?) yada beygirin yı da iklerden sonrâ' 1845 ile (1 bi mağmeyi, iptidai güzel- şiir meraklılarının ezbere bil- İla gösterilecek tçi olmağa değil, ii ben çe yılları aazında eser #on şeklini Jiğine halel emiş, dikleri Baudelaire'in A al te yüzler: çiğ edilmeğe lâyıktır. Yabancı kı nefes daha çekip gözlerini in Alke açıldı yine par- kel op- i ştır. Bunünla beraber kon- “endisine maleti sesler- | bizde lime - lerce, Te sanat havar yumdu leyip “b gertonun ilk “hareketi olan Al. “en ördüğü bu nefis şiirde ora-|cüme ederek altına imalar si içinden dünya capında ve b a) yıklarını düzelterek kalktı. Tfettuosö'ün 1841 yılın. a ai dolu havasını bize atan şairler - hem de isimi vee el kaç İda Toplant , li dün e Re. anberi © bestelenmiş — olduğu, de duyurmuştur. Fakat Molto' yapmış ER rn İbi Sanat, sahsiyet oplantı yada beygir olurdum. — hattâ, müstakil bir ha Mey bestecinin birdenbi-| Garbde iry çıkıyor, on! e “e Ofisi Memur ve Müs- — Yaaa!.. Beygir olmak | İstanbul Şehir Tiyatrosu dinde Fantaisie adıyle tanındığı '* ve önüne geçile- $e -|kârların şaksiyetlerini Ti tahdemleri Yardımlaşma Der-| hoşuna gidiyor demek? maya Be ni 2 bir attir. kb $ 2 bi canla uğunu gö- | sunuz, o Ahmet Hamdi Tanpı- bie gibi sırtımıza (geçirmek neği İdare Heyetinden: — i karde- e mA çertolarda olduğu gibi bu eser. TüYoruz Ve tabli olarak | seraeyaaammapanna, | deği! Aşağda yazılı Glee GE hele ek ge KOMİSER GELDİ Nİ kz dal bül Sail konçertonun Tp dan ; Sözlerim yanlış anlaşılmasın. | hususları semiz me iyi şey var mı? . e Bm Piletleş kamaştırmak mdaia, Gerekli olan bu uk ve delendirdi. Oristra ikinci defa-| Ben citan güebiyatının. sanat nel heyetin fevkalâde — Bana kalırsa beygirlik lame ale BR değildir; sesini, rengini parlak ifade m Ek sona er-'dır çaldığı bu gül, eseri, -| adamlarımız 'afından günü |6/12/949 salı günü saat rg de heves ek bir şey değil-| Türkçesi: Pro orkestraya pi Zi a diğine şahit ol geçen sene pİY: Lazare L€-| gününne nl iz ta-| Yeni Valde han 3 üncü kattaki | dir. Araba cekmek, yük ta| go aymer KakirA 9? sie e deta iz) / Saint yeni KE kon- VY'Ye eşlik etmişti; - güzel bir| raftarım. Fakat takli -İmuhasebe müdürlüğü odasında) $ Boş m böyle lâflara kinel polifonik ii Bea ee e tam İlerle le çaldı... Halk değerli sine değil! Gide, ez pa toplanmasına'ddape heyeti ik) olmaz Saat 2080 ca in karşısında yer âlır, © vileri arasında biricik bir eser- nistini Ve OPKesir| korkmamak peri perine ler;İrar vermiştir. ana ondan Güzsİ NEZ gel V RAKIM 185 Ria a konçörtosunum' ça dir. Piynaist Magda Tagliaferro | Tanin müzisyen şefi Cemal Re-| Tabii « ve ve taklli baska pa Ekmek elden, su gölden ışı mükemmel bir müyazene eserin heyecanını duyarak, ya-| id Revi dakikalarca alkışla-| başka şeylerdir. e ti şah-| — —— len Matineler: Cumar örneğiydi. Bazı defalar orkes- pısının en ei deferruntana nü. GELER KÖİEEG RE Kel rape Psi yefi, orlünal hüviyeti — olan) 1 — Bir ami, 2 yedek üye 5e- aşmak Kİ tesi 15 te tranın gayıf, cılız kaldığı ve fuz ede inceliğini ve | S9list m isek ye düzenli bir hakiki tkâ: irlerle öz Sen Z etmem hlikümet ka — a solistin - bilhassa M. Taglla yer a? metni yurur pu ışmanın. başarısını paylaş-| şahsiyetini değiştirmez. Tıpkı) 2 — Derneğin 1950 senesinde- b : Ne| Elen Güzel Sanatlar Opereti ferro âyarında bir piyanistin - nefis inin bu |79aY1 hak Kl old kayanın üzerinden akan ki durumu müzakere etmek. | yerı düşünürüm, eri Bugün — Kuvvet ve kudretiyle orkestra- ime ÇİÇEKOĞLU gibi... O silik kaya üzerin- (3 — Dilekler, vere. Yolda araba kırılınca si 'de EY vi karım vArrisr isos yan gelip keyfime — 55 — en Sirke le yüriyn| Em Evvel Allahın izniyle bir da Akşam mat zl de Kaçar gibi yaptı, fakat Mo- e iyarın biri Sal. ha dünyaya gelişime cammos EN o ris yine yakladı. hızlı inizi başladı. ri — Beni dinle Adria Beni Tİ 2d ın d In m İ $ d | ağ onu bekleyen arkadaşları- dinlemelisin. Ben senin hâlâ Kg kocanım. AZAN: LUCIANA PEVERELLİ* ÇEVİREN: NAZIM DERSAN | ken koşa lokantaya girdi. > — Hayır, yalan söylüyorsun. in tiği Mi mir E oktan. çık My a li ek oldu? Sa- İİİ the Samba Gings — The Golden Gate Guartet. Hattâ si ei kâğıdın da ek b kadın sensin. Şefkatten, ma. Fakat atl. öğ- lara Enn kaza mı KR ALI geldi. On ia” soğuk- bir aşki renmiş oldun. Biliyorsun ki bir). Adria ei, yerde kalmıştı. geldi? de dediler. Senenin Şaheseri: SAMBA ta iye mezara gömülen ma: deği, la elin hakiki| daha birbirimizi gürmiyeceğiz.| Onu ne mi senim “e — Evet, koğarken © ayağım Ga öle ir) ziden bahsetmekte fayda yok. bir aşk ile seni sevdim, buna| Bu, hakikaten son buluşmarız-|tün hayatım o id en ma yere m Az kaldı g Haydı, kalk da Seni kollarımın arasına|dır Adria, Seri) seviyorum... kame bir yi ün, man a BAŞT: oris güldü arzusuna Su-| Seni seviyorum... Seni seviyo-| volsun... Yerine bir ys. F Çi olsun. Şimdi bir Yarın Akşamdan zama — Evime mi? Üstelik SALON MAİ e ea ASAN ie yORUL. ER ey e ERE, YO V I L I Z $ nda m. Birde) yar, benden İstemezsen| Adria yeniden korkmağa baş o mendilini ELE a bir elini yan tarafına lneması umdan öyle; çıktı. Ne- kılına bile ei ss e ali öldürecek ne- 5 ee götürdü. yer götürerek: | Adria kesil | yere serecek. » ve elleri titriyordu. USE 1 > kinim estiği — Yalan yam dedi, Ere kalbi sızlayan Morj-İDin izlerini silmek istiyordu. ie Si ipi va Hayvan vago x.temizleme ücretleri ve midir Senin hakkın-| ben! Kaybetiğin sana öyle| sin kalından böyle bir şey geç-| Hem siliyor, hem Drt Mein” Böle İskenderuna gelen Irak ve İran transit eş- da hiç bir malümata ihtiyacım geliyor. Ariana pa olan aş-|miyordu. Uğradığı inkisarı ha-|de içi m <Hiç olmazsa » > hi ve Si ası müruriye ücretleri yok. öğrenmek iste-| Kını inkâr ediyorsun, artık onu yal çok büyüktü. Aâriayı iknalonu evimde misafir), e ln eşi , ör, Yi bal öce Mülürtüğün. den: tek bir şey var: Benden | sevmediğin için hiç bir zaman) edemiyeceğini anlavmea £ hür-| etmeliydim. Zavallı ne kadar da çin A5 bil KİME a EEE eşle izan in ne İstiyorsun iz eni duğunu ozannedi-|metle eğildi, elini öptü, Adria-| zayıflamış, solmuş. miyen kalbinde, dekiininik için ted ağı lacak yükleme ve Öneme ve akel mü- — Sana tek bir sözüm var Aşk yl apn nın da bu sahneden gözleri ya-|hasta, soğuktan tiril dei ei artık bir yer yok Maziyi çok-| Turiye dere retlerinden 1/12/1949 tarihinden itibaren # 50 tenzi- Arin. ta bem d de Te birsel sarmıştı, © yumuşak dudaklar | yordu. Bir köpek bile olsa ona|tan unutmuş, ömrünü zevk) Jât yapılacaktır. muhtarsın. Seni her zaman) Birbirle makyiieei bakışı bir an için ie. birleşti. Boar: a | sılınacak bir yer vermeli idim») içinde geçirmek için ayata — 206 sayılı hayvan tarifesine göre alınan vagon temiz- dim. Daha ilk gili Jar rr Moris birdenbire arkasını se-| Kulağına bir ayak sesi geldi,İsımsıkı bağlanmıştı. | land: ücretleri 15/12/1949 taribinden itibaren beş liraya çıka- andanberi sevdim. Şimdiye ka-| — ana hakikati! virdi, başı eğik e yolda dü-|ürktü. Yine o mu ği Mi İ rilmıştar. dar hakiki bir aşk ile sevdiğim) İeyizdim. ie inan, ister inan-|şüne düşüne ilerledi, karanlık-; Nerede ise bağıracak, yardım SON — ( Fazla bilgi istasyonlardan alınır, (16628)