mm me m 14 Kasım 1949 Sahile 4 ANAN — — şiki RMÜZİK)|gsf)— Ustat Thibaud'nuhj 7/1 IE EEE ikinci resitali Yine eskilere dair so Büyük Yesari — Sağ tarafı titrek hattat : b Yi lu Maiikişiinz: Mat Çi esarinin oglu — “u <— wıy... Vucutta yara, bere £ |ikimi Manen iin esitalini 9 kasım)tifat ettiklerini sy miştik. ; 'Thibaud Nü a Binay sinemasın- ibaud ve 'mükej om yanı â da verdi. Programın mühim iki| eşliğile ayi ederin! iki Yin özmihölükğinii mes .. eseri Beethoven'un lâ major|değer katan P ara sus en en er üyük Yesari merhum| Musikişinas olmakla tanılan Op. 47 (Kreutzer) sonatı İle dn rn e ii hn a Me enik tek Franc y ik M: ü in hu: EE Cösar k'ın yine aynı ton-|ratmak gayesin Mİ ei Ke Pişik serin ruhuma YERI ola m ye m mz Min Ezim v ur) macık her türlü süsü Mala pe yükselttikleri (hai ve erden aşka Baci meshur ık br tin sisi lie | Saç boyama âdeti — Evli kadınlar ve genç kızlar - | in'uaa im Kema undan yetimi. aka te ve Mozart'ın Rondo'su progra-|—. evci Teiband ve ieeei| Edi halkının evleri — Doğan çocuğu uyandırmak menu e slk aluru © Şark | üstadı olmuştur. Aynı zamanda mı tamamlıyordu. yanyana koyup değerlendirmek : ği vücuda getirdiği görseler BETK | in sihüz ve mesihde birinci de Op. 471& — major sonatm|zerdi. — Bu kaz meki) usulü — Kızlara dövme — Garip oyunlar — dünyasını hayran burakmışır. |. yattatlardan o addedil- 1803), bilindiği gibi Beethoven | tercüman R di iştir. Gitgide tebdili tarikle » yük kaim iyolonistâ vut- | temkinli ve ağır başlı bir ifade Akraba arasında gl pi iarebiinisi İm kadar yükselmiş zer'e ithaf etmiştir. İsmini bulile sanatlarını bu. mefis. esere), ayan a önel sabifede) d £ çiğ sıştır> der- | ve tâ ikinci Sultan ie ithaftan alan bu eser, ne yazık vakfettiler. miş, Yesari zade kri 7 din zamanına kadar yaşayarak ki ie öle bile Sile tara-| Sonatın Andante'sinde, bil- demetleri kullanır. Denizlerde Eki merhum büyük bir hat- onun a Ganim vefat fındaı ınmamış- | hassa ikinci variyasyonda yay yeMİERE a Sine atlerde de sal- tat ve musikişinas idi» şeklinde | SÜnİSÜİ tır. lak a sonatı bil-| y, parmak DabaalarıRı gös- lar böyle kulübeler Li lakiyi geçeni isi Padişah eğlendiriyor e terimle Al ür. kaclmakad ii okurken; akla şunlar geldi: Bu zatın eserlerini dinlemek a e a ve üdete, aneen netsin ike SİRF diyon Yesari Mehmet Esat efendi- | dilediği vakit Padişah saz gelsin duğunu ve hattâ dinleyici üze-| kesecek marifetlerle göz Ni Ge Mi ai Gele barihlala Delen İZİEMY amana Ole Flripet de «tesir uyandıracak» VA maştırmak vie ardımile dünyaya gelir, çocuk le erkein a m SED desiliir. Ve bunu ş ğ sıflardan bile mahrum bulun- yağım da Thibaud'nun her tür- ölü veyahut baygın Olar K tarafından m sol tarafı | işitmemiştir. Efendinin Sultan duğunu, — Alman münekkid- dü Kliyişien uzak, Büyük ln vr “ rma prn Bl da titrektir. şar. da huzurunda verilen gina esere hizmetkâr eden mü- |deklerile de > abuğundan 5 Nedense 2 kimene ei bulunmasının zisyenliğini daha (derin ei i elmiş. #01 eliyle falik batına |bmnimesine een pal kdirle ve daha yakından ta-, erden ka- ls 7 fennin uğra: “ ğ ra meşkeyi d ırılmış ola; Misirli Yusuf etikleri mövlğü e ii inn ak e ditula sahibi olarak bütün Kâmil paşa (Mısır valisi Meh- İnek Timin ikmye ye bizi CE aşi e e a ileri ri be çalmıştar. da met Ali paşanın akrabası) Be- düğü bu sonatı islam. ü . 1 içim e mn ii ikamet ederken Kazasker Memis dişin Mg uiakdın| orun #nanesini devam etti; liçin ceviz. yakından, DİZ, metimi bii için yaratmış- | Mustafa İzzet efendi de Bebek- aksine, çok “weffet» iyiden bir recek değerde idi. Her viyolo- JA VERİ, e tir, alyen Mahni Gelleddin teki yalısında otururdu. (Bu yah © © eserdir diye bugün Beethoven-Distin repertuarına giren bu çocuğa anasının ağzında a değildir k ve Bebek un: et mükemel *“Eserleline | PÖYÜK eğer, ne yazık ki Da nenmiş ve evvelden kızartılmış debi sülüz,bilhasan celi yazıda bahçesinin karşımda /İ Serdi aliyunar. os KE biyik /ifadecilerini nadiren buluyo, | MR e e dn hattatın rfırtarınlan | aşi besteci bu Sonatı . «concerlant| C, Franck'ın en mükemmel e Rl eller sözü. yani “âzameti-İlda, kışları bir öpen azm > v5 serlerinden birisi ei Silen İM eta lamb min irmak igin sözünü söyle- | konakta Tamışti. bu dört kısımdan ibarettir. İlk par- m kal a vrin hattatları | fakül! esere, tk rn sa- ça (Alleğretto) » sadelik içimde (0. Mocan eder BU da mi Ml en güzel talik/sık ve dn Ancak e virtüozluk kalitelerini teş- mükemmeli; i 1 eteklik © örtülür. a msi Rum de- bir si âlemine hakı © Dir etmelerine yarayacak bir kulâde bir safiyet içinde eğilip |p, okların o üzerine de bir © eser değeri verilmemelidir. bükülen; a lili pi | ya ayni yazıl Mi bgüret” didir ki iki evvelki makalede | Onun gönül açan nağmelerini Sonatın vari iu andan-|var... ele e ca- je Kabile reisine “yemek İkra- ismi ve bir hikâyesi geçmişi. — |dinlemek için şu çareye başvu- tesini Kain ilk ve son lanlarne kadi 0 | ile koniyiekeia bülu- Fidji adalarında yerlilerin kulübelerinden biri Yesarinin oğlu rulurdu: Kâmil paşa Başağayı ik — et iki ateşli Pres-|turne'ün maker kili e: ira çağrırdı. Saz takımı Zelsin efen- | da şe malümat alması, ir Kazaskerlerden Mustafa İzzet |di hazretlerini eğlendirs ğ muasırlarını !parçanın bünyesine tamamiyle | temin olunur. Fi Be iie de! a 1 da il an > za le e , der bayani e te düşürmüş ki lu dansları gören sey; | Tini Proğram tendiden rica büyük sanatkâra «musiki ihti- la all Hik abe yakmak setle ie yapa ya 200 tgirl EYE ab Mİ ak ee men aaa (Egz Km ğe âleisi» göziyle bakanların ek-bozmakla bu saf parçan, ran ruhu al ni süslerle muntazam danseltiğini Avru-'aletle oynanır 2 e ae Ee iri â i 4 Gmeğine yağ sürmüştü. Gerçi bu'na büsbütün zıt bir yol tutar- iz | pada dahi görmediklerini söy- | gaçtan mami uzun bir Oi mvsienne değildir. HASĞ oturduğu minderden yavaşçacık yarat deresinde Becker Ka pal ep e ll PL Si boru AN Skin b A in i ; ai aş ni arp nda gösterdikleri | puzdur. Oyuncu bu si Ve Ra kii raberce © okumağa bae m amli ie Re eee zi gi id ateşin haken pek takdire|ruyu bir parmağına t ER Mama günün günün bağlar ve az kimse ağzını - yok değildi. Fakat arada zira) annen ia Pir şa; arı müteakip bu aleti karşı tarafa rk Keçeci zade | açmaz, Yesari zadenin birde yine Haydn tarzına döndüğü! dansedenlerin aşik ağ zinet-| atar. En uzun mesafeye > ii meşhur bu fazileti ler seyirciler arasında dağıtılır. İleti atan oyunu kazanmış ad-|199. huzuruna kabut eder. Lima e ve bu sayede a Pidji RİN Ne sevdiği bu adamlarin tatlı vi ve e yazdığı da olu- | hatları değiştir- diğini Lai belirt- ç me: ; - İkonuşurken sırasını geti- Sİ -az yukarıda Ereutzer s-| emi değneğile sünnet| | Garip oyunlar | |köyde bu yi Ybalar var. |ren İzzet « a «çok effet yapan bir (Arkası 7 ne: sahifede) | edilirler Fidji adası yerlilerinin ken- zi Gen larda köylüler a. |kulunuzla Mustafa İzzet efendi v p dilerine has oyunlari dal r-)dır. Bu spbşlarda Köyler. A araya gelince o yazar gpmmmEm Aylardan beri beklenen büyük film En cazip eğlence £ İdir. Buna Lato ve Tinkua der-| Talarında Be gi ai Sani köleniz okurum ve böylelikle Bilumüm kültürsüz milletler-İler. Bu oyunları hattâ Samoa | ederler ve çok heyecanlı, yarış” | imiz okur luruz) ma- | İlk “Çİ ask. RENK... DANS... MÜZİK... . ESTRALAR K ; E e a ve i Ka gaza ORK! de olduğu ga bu ada halkında |ve Tonea yerlileri de âdet e mi ruzunda bulunduğu da malüm-| Yazan: Maurice Braddel, eler.. ve fevkalâde bir mevzu lencedir. | dinmişlerdir. Lato oyunu Hin- vlenmeler dur. Anita Kart dans ip. eğlene ii Bundan aray her türlü mera-İdistan (cevizleri ile oynanır.) Bu kabilede en mühim mev- iL K A R Z U L A R simde dans ve rakslar eksik| Ortadan kesilmiş bir palmiye |zu taallukat arasında evlenme-| : e rak dansları da bu-| yaprağının bir yarısı damanıllerdir. Buradaki adetlere Göreli Du , (LUXURY LİNER) Baş Rollerde: nezyada © olduğu|üste gelmek üzere yere konur. dâyı kızı veyauht hala kızıyle Akşam A7 LAS Sinemasında ok mağ JOAN DOWELL —GEORGE BRENT — LAURITZ MELCHIO) a Ee at RE Bunun üzerine uzun bir eğ evlenmek bir erkek için en Mamafih daha karakterisik|konur. Bu hasırın il e iie harekettir. — Çünkü Muhteşem saraylarda, hakiki dekorlar arasında ÇARŞAMBA Akşamı M E K Sinemasında ii dei e balet |cunda ikişer kişi oturur. Bu ahut hala kızları er- Geçen tarihi bir aşkın canlanan hikâyesi jd sayılmı Buı| karşılıklı — oturan dört kişiye hek Gm e va liz di i kuturlarda yaya gelirler. Eğer bir er- a e hayatlarından alınnış kısımla-|cevizi e ri » Oyun|kek bu doğumdan olan rm canlandırılması gibi bir va-| başlar ve karşılıklı oturanlar) evlenmez ise, erkeğin akraba- Cagney ANNA BELLA e zi afk dieyiğr Gi ri Kar kng we se eğkhin balci 7 MES EE Ti şeritlerini |bu. banaa en köşk boydan |ları kızlara erkek Casuslar arpısı itokmak Ve SMSEĞA eski â-' üstüne atarlar. Bu suretle hal-|ve erkek diğer ç pışıyor İ det lerile Ey eri tasvir e-|kalar boy sırasına göre kendi-|lerse çocukları kardeş Türkçe bei ee e canlandırılmıştır. "derler. Böyle danslar esnasında!lerine göre dizilerek atılır velolunur ve sayılır ve birbirile gömü matinelreden itibaren: Fidji yerlileri tam bir kal e © zen i tarafın halkaları e Bun va m ij i gösterirler. Bu dansları na daha yaklaşmış ise|bir erkeğin öz amcasının vey: PEK Sinemasında iler, Yerlerin itmik kabiliye. fl in Kazanmış ipl yrd Dai ox si katiyetle memnudi in ifade edilmiyecek kadar ı— ao — — Evet çok içtim, başım kalb Cevap beklemeden var. canı sıkıldı. oldu size madmazel dedi. O kadar neşeli Birdenbire somurttunuz. de zan- hep İhtiyar maestro cevap — Bu bu Araların- şik hemen atıldı: rise, arkasındaki eN ederek: Yemeğe oturdukları (Arkası var)