/ il | | | Tiyatro simaları: Muhsin Ertuğrul #İyetro edep ve erkânını bütün sey : biliyorlar. Muhefrden evvel atroda Ii ei her 8 Bizler de *K görmediğimiz Mal tekrar eei Evvel zaman içinde | in Raif Tenim € Mik, derbederlik, başi asebet-| boşluk hüküm sürermiş. Bugün nz: ik baba» ve inliz rik dai olamıya- ilor z se ii Fransız e ai hey yeti, 2 ki- çaki Belki, e akşam, Büyük Babayı alkış b ei , N tayanlar ram vaktiyle Muhslni Bu muk vi uzatmak, çek uzo Li ifa Armand Duyal 5 gölün gör iv taki ii olanlar da Mm rek im pulunucaküı gelme Bir EN ” Hüyük m eli pe bise, e e âsa tlyalro a t esi mesi en kirk yi martini e mi ee 8 heh yapmış olduğu büyük inkr kinir derecesini Muh | ipların her birini sayacak — olur sel sinin “Türk sah hizmeti Ml anlamak Için, bu bi #tiç. | yokta görüşmek, onların fik-j YOK £ faydalı olur. biri LER Duş olmasıdır. Zira hi yıl evvel, geng Ertuğin! Muh 1 evvel, geng Ertuğ ik sa. Aşı€ rolleri oynadığı zaman tiyat- ro ne halde idi? pug. sahnesi büyük olarak göründüsü tiyat- ro ne ha ide? Bu ufak mukayeseden | so Me ! har etmel bi: Krala, Bi özü vi e sarfedilen İki & va bugünün tiyatrosu lehine görü- nz ilandan ne kadar lecek bütüm terakkller Muhsinin, kırk ii çök sene zarfında bir an bile sanmak, Yoru n m nim. semeresidir. m Madi; yânl Mini sin. kal Muhsine teslim etmemek, bâriz bakkikati inkâr vur Muhsini severim, çok severim Hai dn iz ederim Min de arşı mühülibet nu K hâkimdir. söz çi ini durman Bir müessesenin Büy e) mevi eraber a e haysiyetini telki Seki Tiya snimiyet ve e hn kiki al hiç ir sey yoktur ve olamaz da. On yedi sene boyunca sıralanan on e sahneye konması esnasında N veni a bir ço müh. kaşı hal bir yk in dir ahu et miştir; in lazımdı, çünkü etme-' mesi ga abli olurdu. O zamanlar- yetsiz fert yoklur ve herkes x ia eder, dın her sahad m ere r at, cini z odam tesadüfen yel iş mevkide tutunamaz. er. tehevi atro sanarindei Hil itilat ve emi RM li uzun, yorucu, yıprahe eek Ms kt M i maa ilemi elemi Ve ve im >. oymalar inkşat ettirin, görgü tamamlamıştır. Aymelek m yine t e olmamakla beraber — ac Gün eetir de yorum ve yine cinanlesefe a Yu EŞE E iip yorum: zira kalbinde © Mehsine m: habbeiten ziyade tiyatroya sevgl var 1 dolaşmıştı ve Muh olduğu gazetenin bir kaç ve doldü: a gi- | Muş gar uv. Buna bii in n yayadıl-| erlemez m Hn en büyük hassalarından | ) de geçi ç a n İçlerinde 20 dünyam tanınmış yörelerin hayll kabarık adin nim vi şında, olasılar n ki ni adalarına rin şer şir. Bugün ie nda fena ii işlek 6 iabilir fakat bir tek m hay adımda 4 emir girip salona Pa mülk ikikasin 1 alla vi tturmaştar : İlahe den el haiz Gümüşi bir vey; ba 33 lor i BARİE'M wk. Akşamları adamasılı üşüdük.| ediyorum, | Misir çize ” memleket. Fakat san- Temsil ari saü hiç. Orüya giden Fisasiz Fiba e jen o Bin ipine k d dir ve eönül arzu ederdi ki tiyat muzun selâmeti için - kaç meyim. Fazla İstemiş li mı — Mi Muhsin daha mevcut olsun! ede? nci sahife, 110 olmaz!» demem hir sözmüş, Delili mi rn pikap <a n 5 bir 5 Ge natkâr 1kt m miştir Mühre ev nede bir iki defa ii p denir, andak lm Shane saDalkf ol oldü müayyen bie p pnram başlarısıç saa ema ki içilir Hiz, yeni bu elk seyalak nleketin o tlyatvosunu in e gün, iban Yurt ise, Se-j tan Semer, 150 İhceraz Heyati fesli, 201 Ge a0 5 038 Fransız tiyatro heyetidün seldi Jsan Cocteau Gabrielle Dorziat, ean Marais'nin ihtisasları z Yolcu snlo-, Sonra mevzu değiştirdi: a yapmayı sev bir sanat sa uçağın hür ! ibak edemiyor. * anibuki en rıh-İ yolculuğu ne iyi... rakı İki başlı yi dan sonra yeni e-'bir eseriniz var | — Henüz yok. e göre bir memlekette Hakikaten rönun inkişafı için ne gibi Basin 1 drosuy'a ziyaret, kücümsenmiyerek birşey. İzmir? duran Wir ahbabın! Cociran buna doğrudan öağruya ba bir ddetten |cev vap vermedi: adan bu kadar kuvvet PE) kendisi seyredilmeye 1 yor ve tiyatro güç radar maş, 10 » lb — Kananliizee cr vü DME. İ müz hangisidir? Dünündü San vi — Bence, en nz kusurlu ölün ro Edo | a ği e ün salüthüş ebeveyimdeki 1 e | Gabi ar, i — TL5 geldiniz madam, dedin 2 ei salla di gelişinizde neler hissediyorsunuz Gülümsedi: Seed) Gok #evler hissediyorum. Seneler e mi ne katar « geçiyor... Buncar © Mİİ velki gelişinde sizin nesil dahi Hür“ yaya gelmemişti zilir vertimez fısladık. Dö © Bu ke hayrat eti daldık 1, hem de yaşı dik. | dan, hemi ya mialar... Loş ve ufak 58“ yor! akü di Şahap BALCIOĞLU yar naşı görüşmeye baş- Memleketinizi ve bih; Wa l İBARAN! senelerden ber merak e ca led), Geldisimize cok 5 an ilibaren iki değişik pron camla ip re 2 matine Kard. Birkap | RAM m havalar. hai irili AM HND E li TRUPÜ Nereden geliyorsunu alaşı ibaren > beşli. ele etmeniz tav e olunur, “Telefon * iYi 418 almıyor. Sonra da 5 Arapça ve İns Harb sonrası Fransasivda sana Selimiye Askerlik eri nasıl? Dairesi ı alimee sanat, bansizde mil etli devirlerde eser veri; Sulh devirleri se zamanıdır. O Hib? i buglin bir kat davız iyi amma propag nvz. İki sene öner T hasın Atı Tİ ymn Memi $ ÜR EYYA Sinemesi ni b d —— kolay şahsiyet değisiirmezler, | g Türk Sahne Saminkürlur. in teau'nun gözleri daldı Terini yillke mmcesi 2 yü saat tüm da Ni Baudelaire'in amcası vaktile nunda yerslaeaker. Gülün fyeleri ca sefirik yapmıştı... Halkali serttir hazır bulırmmalarını. b selale İstanbulu görmetiyüi KISKANÇLIK Yazan: ALPMONSE DAUDET > Türkçesi: MFAKURK ALEVOK Tefrika NO. 69. amman — Hayı ? Yanılıyorsunuz dani Yar gin duvarcı Moni » efendi işçisini, amelesini y Ça A döküp serdi, iyacak... | mez, korkunç bir an kulesinin i w süpürülüp kaldı- Jmızı acak... Açılan taşların Ai-jHem candan öy e vi ak... Epey Hiçlmde al, bir tüzlü yazı vini an m ele . Üstelik |yan bu şev ne? öptük yerda'ğ malüm “Ret anla! İİ ken, sevgili o Oöröslimin) Bu k tura, bana bu k sö nu yürekteni İntiy bir halde, ahnlasın, ateşli öfkesine kendini ie Pp İN yavermeden, ols, etle ateşi karıştırıyor? o fasıllare n be Rl İren'im mm yin © uyul Mö0k örülen uz ve, sami er ür üzül ine © bekardım nelerde: inleslar, altında, dudek uç arahısın , e yet iken çizilme in incecik şkaşma Tü 'neeyi, örgülü. bütün sa'f öpüşmelerin izini bulur okurdum. iğ. gur gölürmüştür. ta 4*Onu eve İN üm çeki e ön) ie i de balıyorun hen de e İsa şuklar görür... Sanki her birinde e yel aparamuz. olam : 1 ve münüü şehir onun eserlerine) çekik olm e GEN, Mürakipler ve Haaslyet V vve Mi e ederdi. İ göm. Bilekler Cerayire gitmek mee-| Piyanoyu aşıp da, uzum beyaz el ie evine essin li tusları dile getirerek, Pergolöse'i srsur, ben) ollâhi türküsüne — ayrık zamana şim...İrında Richard me acı aci Muruda- öneki ıp durmuş olduğu — sarıya bera. iki bu.. yanca, aynı heyecan, ücünü birden ki. İsardı. Arık ömürlerince bibirerme bağı ğ aa ve vuhle- i am affet duyüü ek, Lydie'nin maes ie bir ike a diyar gezmek sevdasına tur afacntizi. hiç bu akşamki , duymamız Ne vaki Kabil ok evlât a İşte; ben de yetim ka e getiririm; orat; birgün 5 bu son tecrübe, gayri er ke ii en >, ğer o gene ertesi sal de ii gibi ut v yata, siyormuz ln bir hisse apılı e ve aşağıdan doğru, 1 gülüşmeler duyuldu. Biri in ne var bu akşam?» d Ki vası ile, — arlık döle sane — Kavnavaln şan günü ya... Mase iyor... dedi. ayrı şeyi hatarlıy göze gelmemeğe ca ie (Arkası var) Kitap ettiği. key ara-İkeliler a iş bulunuyor