Istanbul Şeh ve Korosu son konserini Şehir or-/rinden birisidir. Her eserinde oldu- wsimin kesre Şehir korosunda dinle- hir Komedi tiyatrosunda bir başlangı Bi yaz ez Sadak ve 8 ğ 8 B E E x si ğ BŞ E Teyip dururken Muhlı sıcağı sıcağına siiri Hilal” a mesini, — hem de ini'nin arm mpi e Mn üm ka- konçertosiyle — aşırı bir cüret sa- yanlar bulunabilir. Her sis evvel beye Se esin ikiyi ii iin böyle bir mukayeseye yer vermekletmekte güçlük çekmiyen bir sarat- abestir. Biz Muhiddin Sadak'ı dün-|kârdır. Sıcak bir tonu, güzel bir yay yı sayılı sanatkârlariyle aynıjve sol el tekniği var. gulu N safta etüt etmenin değil, mu-İatini yay ve tellerin yardımiyle bize siki değerlerimiz arasndaki yerinilde duyurabiliyor. (Konçi un An- belirtmek doğru bir iş olduğuna Ka-İdante'si buna şahittir.) Tel imiz, nliz. değerli viyolonist AN Sezin'i bundan ik, her halde pek kı-|böyle daha sık ar tkâr beraber En konç) 5k Ed inde heyecanmı yene- mi yim 21, bk Meze m ii tefek gre lerle GülÇeidi, in i kısmın tali hakiiiyetiki eki Muhiddin Sadak'ın Zaten gel sylmeliim Sunu eteknik> in- ygu» Sa) ZE Bocce! üst ve orkestraya başar alyan eserlerden birisi oldu. dördüncü do minör Uz Son Konserler üç nser veril- va La inde sevimli boyunca olmakla ji Verda Ün'dü. ir Orkestrası gibi bazan uzun görünen inkişaf- sık sık tekrarlar e ie na ya- 5 Âli Sezim'i bu ikin- kaş ie ön edebiliriz. Viyo- ik Allegro'nun öm Gön iLe di ii A beni etti. Bununla berabi nun Ik birkaç mözüründen ii bu kısmın devamınca, Mozart'ın eserini, hulaşurmak isti- dadı gördük. * Fakat e ye sg le anlaşma © öyle bir ayrılığa mer ri Viyolonist Âli Sezin çalacağı eseri dinleyebilmektir. Grleg'in piyano konçertosunda 40- Eserin İlk den itibaren isaiikin, aka harcı olmıyan kuvvetli bir nie Sa olduğunu gördük. e, parmakları harekete da bu | Briç masasında | . Çeviren: Nâzım Dersan ——— — Vasfı müzayedeyi bir pikle at, ortağı iki dedi. — sayan Nar Di neye maj olacağını hi ei kör dedi. Vasfi pi yi bu Nr karo yem Kömen şi e okuduğu mai li sıkmak mecburiyeti yoktur) 4DV1098 vs lr mâna alıyor. a eseri *'.2 İon ymakla güzel bir eser te- #RDV37 da yalin RL BEŞ İlker betayı i “03 Tea vas83 DV1043 marn dördüncü re majör ke- G Şa #*RDVS A10876 e imi Kıl ER se İsen ri kârlar he-|* 9 -İvecanlarını az m beli eliz be- ARDISA e halkım karşısına cesaretle çık- YARS 1 tavır ve etleriyle gös- “43 erer Muhiddin. Sadak bu üanıf- A2 Vasfi tandır. Bazısı da tablatindeki men Mn utangaçlığı her ha-| Karo ruvası üzerine v 2s kop du ve Vasfiye mânldar bi Jatarak trefelin e oraya e İma du. Vasfi einen a e trefeli an aj apmak 5 ter gibi pik valesini di ak teh- lik önüne geçmek in, - rat Neclâ tereddütsüz pik asını bastı V bana bir karo geldi. erp nl ve kesmek üzere bir trefil Ç: ec) — İşte dedi, bakınız bir ki bir oyuncuyu Ni di — ar var. Benim yerimde olsaydınız. bundan iyisini yapağı dınız. deği kâğıtlarını masanı zerine bıraktı Ben kâğıtlarını görünce: — O! Or, dedim. Körün ası ruvası sizde, — Evet. Sonrasi? — Azizim, bu işten sıyrılmağa e şebbüs edebilirdmiz. Görüyorsu: ki Neclânın maksadı be ve trefil oynatmak. Vasfi: “ — Evet, evet. dedi elde beri evvel bu iki Ağıdı oynayınız. asfi, birşey anlamadan bunları adı. — Şimdi bir üçüncü kör oynayınız ve yerdeki tek karoyu kaçınız. ast: Çok doğru imiş. Bu imkânı gö- remedim. dedi, Ve m ası öyle dedim. Şimdi de 3i- .. müsli edeceğim. Neclâ yi oy- Mehter hakkında Yazan bir konuşma — 150 sene devam eden ülkemin sonra... Cemaleddin Bi çuklulardan Osman oğul e gitme, harbden dönme, deniz ve m kutlamada çalınan pir — Vatani ve meb şecaat tel- n mlar — Mehter, sal ir ze ihmal Tarihi Türk bandosu Mehter, istanbulun zaptından “sonra niçin ayakta dinlenmedi? Fatih'in bir sözü... dik larına g 100 kişilik bir Mehterhan, “İ|sonra kendisinden rica ettim: — Mehter, dedim, nedir? Şu bana mek «— Ke çağı son çağa bağla- iyük Türk bandosu!» “iy ye nu din tarihi derinliklerine çeken bir ME wi mili üni takin ii azımlar duğunu söyledikten Sa le «— O ne güzel şeydi. dedi. İn- ie ez a e) ki a. a gelen bir kuyayım Vatanı sevmegi emreyledi mahbubu Hüda! Vatanı sevmekle neyyiri ikbal açılır. Vatan uğrunda şehit, süphesiz Allahı görür. Meşhedi pâkine enyarı İlâhi saçılır. İstanbulun zaptından sonra Tarihi tetkik ettiğimiz zaman bii için şu malümata raslı- Kişi mi eylellerine sundu. u a) İm b 36 Oryam'ın 2 kök rkes viii erir Müze ndeki Şehir :o-İledik Solist Leylâ e nun her konseri SdLE ie tekrarla, dığımız gibi bu teşekkülün çalışma larında ilerlemeler lem bir ha kei bu mii Ünyesinden Leyl iye Gençer ayarın. dn GN > beni bol ve ven ye erk anında nl da — çıkmaktadır. aşa, ısa | koro ve soprano #olo için yazılmı pi eserin 3€s hacmi İş olan, bir par oi kurumadan hir “ba ia baş- Manda ve gönlündeki Dördüncü (ru oni, mın mahsul izlik... Bin ME Mha- lü ol nefis bi kesi kz pri süren Leylâ Gençer” ruzuhla seçmek in oluyı 1947 - me Kn son âkor- ç yıl önceki yirmi kü inin a et- çok miştir. Bu, hoşuna gitmiştir. Amerikalılar! inan kadrosunu rakamın; görmek memleket mesa! iş bına sevindi- rlei bir hâdise olacaktır. eri Çiçekoğlu Neclâ: — Neden? diye sordu. — Ank : z Biz el vermeği arıyorsunuz değil mi? Âlâ. ası üzerine eli norlar dan birini atı Vasfi yerdeki karo- adığı zam: mu? Neclâ ası Ynarak karo gelecek Eee ereği RE ein zile bir Jeve daha yapac Hülâsa Vasfinin oyunu 2 glam garelerine baş vurması, Neelânın una ni olması Jâzım gelirdi. İn de çocukcasına oynadılar. eyi istihfafla: — Bana göre hava hoş dedi. Vasfi “ İoyununu çıkaramadı ya! o ÜÇ CAZ © ENYENİ aris AMLOLAMI FİYATI 1 LİRA Eski devirlerde muzika İs vip Ea m asal dinlenmesi âdetini kaldır- rig “ dinlerlermiz. atih Sul- altan Mehmet Osmanlılığın Sel-|vul çalarken «Birdir Allah!» diye çukluktan çok daha kuvvetli ha-|bağırmaları da âdet ldi, A — e di a Mehter'in, prova gösteri sinden iki enstantane le in düşünmüş v elii m ei şu ih- tram ki iidiri> diyerek Mehter'in Fatih devrinden sonra Mehter- len 8 zizenle bir zilzenbaşı, azenle bir zurnazenbaşı, 3 m bir makkarezen- yandı nen, e n, tabilzen iğ seg nat ea olmak Si ret olur, da- ni ta) e Meh eg lerdi. Mehterhane davulcularının da- İngi Düküne: İngiltere'nin en büyük vee Merasim özü Kırah, veliaht prenses m veya h ile kocası a an Di amli “Yukardaki resimde prenses ve dyan | il de bu nişan hâmillerinin giydikleri kıyafetle görü. 19 Mayıs 1948 çarşamba ginü kapı M blrsem. ne muta -İşu mısraa bak nişa, zbağı nişanını bu münasebetle er) le ae on bir vesika Tahsi: Mehterin çok ui parçalar iii ve ka yenlerin çok defa uğladıkları mr eği söylediklen sonra ie m esil Mehteri görme- miştir. Bu tarihi Türk aa bana... Meselâ Nevhai Mehtere gel, Sr gi defâ! Mutribi ceddini gü: ia. e Faslı Tevhidi oku, Pi irfanı Hüdâ! medet © yo yine Allah diyerek... Hasan Tahsin, şehrimizde top- lanan demiryolları kongresine gelen ecnebi deleseletin bu tari- hi Türk bandosunu görmek iste- diklerini söyledikten sonra diyor ki: Aman Allah, 100 kişilik bir takım giydi- eri bir Mehter takımı vücuda getirdim. Takımı To opkapı sara- yına götürdüm ve orada çaldır- Delegeler, Mehi ci eden ve coşi am, buni simdiye adar e gi alınma masmı adılar. Şimdi 3 Ri yine 0 kişi. vik takım halinde Fener bir gösteri yapacağız. Bu Mehteri sesli filme almamız imkân ei ia gireceğini talim ie eti o gün. br £esli fI- me Dİ mümkün olursa, tari- ssl e musikisi arşivi cidden i bir vesikaya sahip wa- BİLDİK Cemaledd OSMANLI BANKASINDAN Gençlik ve Spor Bayramı dolayısiy- Osmanlı a Galata mer- keziyle Yenicamt ve Beyoğlu ii bulunacaktır.