ARŞAM Dünden, bugünd | üüzel ahçı başı 4 e sadüf bizi bir ina Ke Samimiyetimiz. e ki a andırı V HER AKŞAM A BİR HİKÂYE Gece, karanlik sokaktan geçiyor- düm. Üstelik cadüedeki büyük Himba- - vakit geç SE İçin — sön-! ir kös e rken bir-|b mi © du r gey. .takıl Lİ meli aliş eğ AŞ leği a âr' kâ-!davet etti. Ve kocasını işaretle: Merak ettim, Eğilip) — Hem size nefis yemel er yedir. kâğıt to-iriz | Kozumu. bütün. merakı amet) Ea erine di mat inde, şu ahıçılıktır. Ve hakiki bir «Yemek san-) üzerine diken He; he sekte En akel; ser, dedi leri. lk Si devrindeki iy in içinde bir ha-| Ahçıbaşının sırrını o zaman —— kartona bel sike zn al klar, hb belli de-| dım. Ahçılık onda bir artist meral radığı tim- | ve zevki halinde (a1. Or rom (BİR YILDIZ) Teklif tekellüflü yerlerde jsmokin, jaket atayla imleğe hâlâ frenk firak, giyilen kolalı gömleği diyip bitişiğindeki Edim re oldukları ün iranlar var. Bu ad her halde Tan- a a sabide, X Şehremini Hi mizin spor koluma eş Hi SM Işığa gelince baktım. Hayır. Pi Sm yem a vl kişilik idare heyfti arkadaşlarının Emin ÂN ime koma a aranda |yurd öderine göm sz olmaları yü-| fotogra denim zam md | a ol kl nkl müstesna — irani çektim. ları seçmek re 3 nisan 946irı, kollukları görülüyor. , daha İlk mektup göyle ba R «Benim güzel ahçı bal beki ci ? Göğsüni Tuhafıma gitmişti. Mel lay > ra- tıda ekseriyet e a tak-|dığı şöyle katı, e tarik gibi yağ ir e een kelle eleyerek ii dei, imlâ gayetle düzgün. a kiğıt akşamına talik Gllecektir. Evimiz lu kıyafete hiç rastlanmaz; kavuk, Köprü üsütü ükemmel. Mektupteki ifade, düşün-|sPor Koluna m arkadaşların o gel-| kürk, ni pabuç giyilir, bele kuşak|da, ayla ee tarzı, hisler, er de pek yerin-| me ri ipli meteileri, arsa da mahdum Bamatyalı ahdu mi bu m gta nde, içinde diş leğine dönmi ardı. sarılır ıköy Hi Halkevin 22/96)” Bedenden eksik pazartesi günü saat 1880 da saylajnimten (yani tenin ve Samih Nafiz Tansu tarafından (An: t-|dolü Türkün Son Kalesidir) “İbr konferans verilecektir. Herki Jebilir. nen mağa, devam ettim: şimdi sana şu satırlı yi ar > gibisin. aa Kirinin nete (bel im! el ie öfkeli , “Büy kepçeyi tencereye a yu ve eğ izine mann ie işleiim yemin ederim Ml taze be- »iye pişiriyor: Değil mi gü: çimi. Mektup pek meraklı idi, Keridi ken- ai ine gelebilir. Kaşağı) Gr e Nin vu tabire YENI YAYIN baş ağa, NAMIK KEMAL'İN SİLİSTRE deği olsun!? yirti, Silistre muhasarası Türk tarihinin| çürüktür. — — — birini teşkli| sakatlanır; “an, lede ae bir münasebet, külliyen abes bi Zevce zevcin neden nim eni bağı pamuk ipliğinden (giti) demesile RM mii an imei e ancımız olup çıkarlı ten) in in mânayı diğerini bi laka Evindeki ahçıbaşısını gönlünü! a zengin ve kibar bir 1, dedim. Her ve GL çi. bahev ucuz Hama perkal: ba: ai idar ii öv”. imleği mi irkeğin era ini <. ya... JNafizin ga-| kalemiyle sanlatılmıştı. dk tal, erler bakma bini âdeta kendisine | kikler .. Bir güzel kadın ka!-| Hakkı Tarık Us bu binde niçin bir ahçıbaşmın hayel asırdır gömülü durduğu Sayan Aie-İni lak öleşimekleğir ir. yatmasın!... minden alarak bugünkü k kel örtü, zar, ve mi ml ia nesillerin ellerine yermi. Eser | le tab ii öbek ve soy gibi luna çil rilerimize hararetle tavsiye ederiz. fes yen bânalardı. da kullanıhrdz. Me: | eri Ünimerserde, LOJ Mezura) üzrine İde: yaptırmak, undaz kim: srkadaşı kitabı üç çeyrek va)” oi yadigâr, duvara asın; Rıza a gömleği kirdtn dalaga dön- müs, yuklar! .» üstündeki çifte lambanın erine meernliki. gömlekleri İD ye a yenilerini göz önündelin Bir Aa. ve rilik: bile ala Mektupta daha böyle kl ederek, şimdi e ktiğim teşbih- sirri madım; yılan bile her yıl ve den ter vardı. İnsanlar: Hangi yömeklere ye Kadar hiç işlenmemiş olan bu > «Bu yapacak Birini Ti rab. zall Bg aKim; çı |tında yeni bi e provasını Müelüf bu eser Bir. reler ortalıkta cirit oyn: Biştirirmiş ayolis... rifin üç sin: er taraftan 'u ki. Meselâ mektubun ii da büyük bir boşluğu doldurm İmer ötesi gülibe ya bol v a da pustol!..» derler: nn ve sanâyi ile uğraşan kim- ve kimya mühendislerle bilü- mum teknik elemanlara tav: yale dren güme siye yer insan bu. esti bulda Üniversi- ia, ğa Küçük © 'arksızdır. ban sa te KğebeYinda 780 ;küraş Hatle sabıl-| yazına kekin çoğu puf börcğidirler... de. | makt kibarlı" n: evlilerden birinin be- afını ş â ğ iri TÜRK TARİHİ li akabe yazılan mektuplar ara- miki tarihi 2 kese, sında sarafından ve dani resme kirin eri va Kitabtrinee yayımlanan Ti ciltlik Türk) — Kibarlığına, Hizadel iğine şüphe! dan tarihinin birinci cildi nefis baskısı ile) yok. Bakmam a. gömleği, mi- elimizdedir. renk gömleği hep m e nır, Mili tarihizin kaynakları, m dey soyu, en z 3 gE 35 im 2 288 ââE — iz, işin var art Kiİzi yok gömlek MADEN aileme Hünleri,| öğren! kardeşlere haber. Beyaz um düdüklerdense, tazede cevap az nakış işlem Ve deni yaba irmik|rin anayurdu, 1 ahi r, doğu, , güne Le “imi Ke Si bunların mi bek ve içen a etleri. Hünl mı kaldımı ne öadüelerdeki edindi ne iteratürümüzün en eğimi e iri erlerden sinden . Kİ Pek yakında ikinci cildi de yayın- iğ ğru, Her semtte kolacı ni rr lanacak: olan bu tarih seri Me de tek tük gömelğe 8 *I bir kadındı. Demek m ında tamamlanacak ve bulmuş! ir boşluğu doldur: Nihayet bir müddet daha geçi, Bir 150 Kuuş “ftatle satılmaktadır. Bütün! şidi gün onun evlendiğini işittim. Ve te-| kitabevlerinde bulun 105, kollarının 55 sani iasiple| ali 90 santiminin Sa inen dal Fotaki” mi esinin" bir kraliçe tavırları var. Matbaa 50- Tav d ö n Ü ş Ü ağındaki o erkeksi duruşu da ihtim: biraz bu ra kletiin er. Otmaş porunda prenses Enise «gördüm... ep yüzde | gi ka yüz kadındır. Yazan; ÇV KC Va. -Nâ) Tefrika No. 7 e m minca, memuri-| he tohumu düştü, mi oi yeti terkeden kâinata küskün bir eski ıktorun sıhhatinde bir bozuk- Ea umum müdür, sarhoşluk ne yaptı luk olmasın? Huşu değişti, Siniri ol. | şanat, geven Dayan el kanar m Bu kumar nı bilmiyerek il bik hava Ve uğultu) payb: ülkemiz "Tamamla kiii avize-| bakarayı yı n biyük bir avlse 9k) yi sacama sazanı DE şahyr yanima Hera yönel yiyeceği upuzun DİE prenses Enise Zeynep'tir. masanın etrafında kadınlı ve erkekli çaFiyah parlak İNLEDİ ri Ai: | bir kalabalık. Fişler bakılınc 'Gür kı büyük kü- .. İstemediilerinizi bir enses, bu kümeden saymalsızın e HE uzaklaştır -| Bnise Zeynep bu dil miyecek La kendi. mütü. Yüksek gibi, mırlta söyle tenkkir be kayması, sizi » Şimdiye kadar size ei eme: de; ayn al ze muna götüreyim? — dedi. Kul ri Mehlikanın imkânsızlığı kendiliğin- srnakla, horoz gel den mümkün kılınıyor. Merdivenler- târlenmiş çatlak ciltli den çıktıkları sirada doktorun koluna girdi. Biraz kür ederim aslancığım..| yada par vi edebiliyor? Dalkavuk, aklı oyunda Eı-için vie: azabını madde ariyo, züne baktı; ve mânası Iâfızlar çala. Aynı zamanda dr Pa köşesine bir ei ik! Olmaz, olmaz!» ei Diler k kadınlarla bütün ike nie Zeynep, elinin tersiyle istih- ilk defa olarak -İmaiyet erkâhı! Tahtında hükmeden) faf edercesine, yazinde okkatı kazanesı itti, Ml gömleği kalmış? Gömleğin Arapçası, Acemcesi im) kime derlerdi. die öfkelenenler, zan: Sermed Muhtar - ALUS imei dam; bir de yazlığa çıkanı Pİ dir. öteye Fa ndeki, gene Ermeni .milletinden| sıra şarkılı beş köy hikâyesi) ni di ekrarı, bu nef nl Şok Zor kalfaları, dalar başa ve £ bey kar kas. her dalga e Tekeler ğinde Beyazı irem ve se di, netti inek rağbet inek EN a esinin çamaşır v alınacak? e e nil ie "simi im evini” em ek pek 2 selerin mutadiydi. ki ıyol'daki: si mağazaya sipâriş edi- a gidilir, hatasında alı- “.. Yaz sıcakları bastıkça basmış. ——— yor. Halis Hind yarısı kesilip "kaç yıl çnrlimi; ayrıları sonra çıkmış. Şekilleri- de ei olacak köşel » Mizmız mi Da sü çevirirler; getrefi çete ko- kr, ire kumaş e akim ye, 210 santiminin bedene Kaybetmeği tercih ederdim. al e söylendi, — a girdi gittim... Ben arkasından lm, 0, o ie kapıdan çıkmış. © : — Ne haddine elendiciğim, sizden silkip atması ne haddi- hangi Bizi bir muamele yaptı kl o e: sese düşünceli halinde de! — Si ema diyorum; bu dün- yı kim istihfef etmiş ki o olduğu cümle aglar dikkat ini imiyer haddine? - | — MUZiKrk — | .Şehir koro kurulunun üçüncü konseri ndaki (Brahms) m ın başını in beğ ir Muhiddin Sadak idari daha ye Burada seslen , daha Se “e Zengin bir olim) iştir. > (Demirhan gi un koro düzenlediği (Arabamın atları) tür- Ti yn > ee yek farkı olduğu meyi ; ek a e Lim i m müspet farkı bu beş şarkının SÖY!e-| yolu) ile Muhiddin Sadak'ın (Dağ 59- i EM Plank. sn rindir) ve (eyl Güllü!) türküleri arasında enemesi ml olacak ki Konakları | zevkine varmak için güzel bir vesile Rum biz-İ oldu. ii gl Yine pilin) Mücar bestecisi (Z. ine asında şan ve ke- Ve ei erki yazdığı a esirleri; dinledik: Bayan (Ren serin yeni-| Gelenbevi, Moz adı eser bu kı Bu bestecinin|.. (Akşam; liğini teşkil <diyordu. her eserinde Mat lorunun renk ye kokusunu duymamak" imkânsızdır. yatını folklor tetkikine vakfetmiş odâl eserlerinde, ilk kulaklara meydaı e çeken. geven yere bonjour! a) (Âli Sezin den e Ga inde et Allegro) su, kem e niz) İ — bize Yiyolonlstim. ie, “değerini. El BE oldu. Olgun ve emin bir kle çalınan üç parçadan (Ro- tani Andalouse) u Sile ter- Allegro) öy hikâyesi) — dahı a gönde aileyi er bimn sicak bir kabul (Beş köy hikâyesi! i bu sefer de şile alkış- kısmı meri duğu gibi şa ge vee sağ araban da aflardı ai bir e Mi e p e kii öd Sa iyolonist, (Kor- veya ni) den İN olduğunu zannettiğim bir pa : e e ş er. parçada küçük bii lo kısım söyli-| SW yen (Leylâ Gençer) i beğendik: e bir çalışma ile Teme istidadı jay ayrı beğenilen ü valdli bir set Ti ar e adak koro için türküsünden n tarı konurdu! 5 Modası çoktan İSezin) bunun m -İnalı bir eser dinlete ek kündür: MAR z pd ağ Del $ yâverlerinin, del harcı. ulâsa zor zoruna çıkacağı ve ik Muşamba şeridi dn Gi kö- zamanlar, kucaktaki çocukların göğüstüklerini andıran, e taktan kalkamıyaı -İsürülen porselen Sürgüleri ki, My i, göğü — orta ta mn esini sai yeleğin içine ok, -| sanki Gi ık gömleği giyilmiş. (Üç ri kuartettosunda aktör To- -| dort, Karakin, Kel Refatj yır- a tak eri setrelerinin dışma çıkarır- 4 lar; 'Amelya uçlarından ya- > kalar, amburcağızı sal E ri isin vee ve e vi (Prood zetesinin ir yazık "oğan ir Ri eği eli ME by yamış. | bakar: vapor katsirazayis, kalel.. eğik sokağa fırlarl; Ebi Sahnede fı- K as. ir vakitler yakalar gömleğe dikili yükseklikleri ei b ine, iin taşırlardı: çen , Pariziyen, anımefendiye Bayron, Şekspir. Alafrangalık taslayan dippeler rabe), it cassö), (case) lu bezle sil tamam. r da kolaylık sayı- zi irili. irlendi mi öbüe-ta rah ni Yahudi hokkabazların “İen fiyakalısı Ortaköylü Yasefin oö- meşhurdu, çamaşır dik-|men gi ikta emme la bul 2 unmuş ikisi de nazlı | rahi fara Seni Epi datinrike İl ark; Hibe e kida aa baz iel takarlardı. sn) Yapı ini Si kt Ht mhanlaında, tanri gibi baka e ri ararsın? santim ika; kol ve salre-| gideceği; ' somine lika) saray mabeyincilerinin, hünkâr — Fakir bir kadın olsaymışım «bel-| gibiydi aaa önüne çekerken salonda bir e ea. Başlar kapıya Çev- » Gündüz Korda a iyor. .. Ana, kız kardeş Si sefil hayatı, bana tercih | Gen bunun « O anda Meh ile göz göze geldi. eğ ai Bine Şe öğniği — yn lk ısrarla süzüyor. ala Kandan çen aki Bulduğu güvenin gururuyla meydan okudu. Tuna yakan, izinde blE gen kö alkalen Kapısında öbek ir b e alpina, niçin bana böyle e biraz keyfi ibrik doktorun İtanım!,, — Non, non! Kes. Osmanı benden - le m tenkidetmesine mü- e “bu azar — Ah, gene kaybe şte önledi; la mukal e ğa, gene mesleğinin Karalı rından, dark rin Him bık- bu hi Val bi erkek ters bakıp- a > bir adım ilerletiyorlar . Bu cat yarı içine w onda unayzen Geziyi banel almak geçerse ol smear e dört kaza- erini söyler miyor. ik e zl da vam. etti: Eyvah... Maga, - diye haykırdı. çağırdı. Baldız, bu ai ve iltifat tan memnun, yakl Yine Krupye'nin Dil — Maça! ke — Yine Büyülenmiş gibi biz neye ii maşuzn maçaya koymayız da prenses koyar? Dalkavuk: için, ı PE, BRE 2 i ği iz > YE j ; pi 4 ve ; 1 Ea : 2:3 Ss Ein. | 5 2 5 1 ğ 1) i ; 5 s z ii DEER 1 Ki âi3i ŞEK ii ; Eğ LE gEBiiiş ğ 3 iF li ii : (Arkası var) EEE