Bahife 4 B3SAM R 2 Subat 1946 MAHKEME KORİDORLARINDA: Bu adam benim böyle şeylere | MUZİK —| meraklı olduğumu nereden . ye anladı da başıma musallat oldu? Mithat F enmen ın . . . Hani, fahri mihmandarlık meraklı- | bi. İnkâr ediyor. Baksanıza, kıyafe- pıyano resitali seli Meselâ İstanbula yeni gel- im ea ah- mun Salih de çakır gözlerini be- z 'met'ten geçerken; «Burası neresi- izle belncte kalin MA çıkarma-| Değerli piyanistin geçen yıl (Bn.Janlamıştır. İlk temanm eşiğindeki dir?3 diye sormayagörsün. Fahri mih-|ğa çalışıyor: > pandar) ia birlikte Şarki sayakın; vey salıntıyı, dalgalanışı ık meraklısı zat arka sahan- dururken başım. derde |müşlerek kanserde şuraya buraya ser| ezdi Baslama ie irtical kıs hıkta. da olsa, telâşla içeriye atılır, ka- | girdi. #lerif deli mid, ope Blmeri pilmi M3 seyrek dinleyleilerle sa'onun|mından temaya giriş daha az labalığı yarıp geçer, sual soran ada- 2 Galin Km ksekkaldı: |dolmadığını, üzülerek hatırlarım. “Bu|süratl bir hareketle olsaydı sonlarız mın baş ucuna dikilir. Artık çenesini | rımdı Or, son da kal-İneti; e artistin sanat (o büviyetilna de dertce derece çabuklaşmak tutabilene aşkolsun. Yol boyuncalkıp: “am "çalındı> diyor. Kayi (üzerin e bir tesi yapmadığına daha tehlikesiz ve rahat SADE semtleri, binaları, parkları yüksek | herif saatini çarptırmışsa bana ne? bir belir ve memnuniyetle; Buraya kadar kısaca incelediğimiz sesle anlatır. Fahri mibmandirlikta | Klme çarptırdıyan onu yakalatsın. |vâkıt « bon Bu yıl tek başına eserler programın ancak ilk kısmını bir menfaat gözetmez; bu, onun için| — Adamcağıza Galata kulesini sor- |yine aynı Saray sineması salonunda teşkil eden parçalardı. İkinci kısım. an opin) in si minör 58. Op. e halkı görünce £ mez, Eseri Muş, Galata kulesini göstererek 80r-| tanın yattığı köşeleri bile avucum, öcünü almış kadar sevindim. ndaki (Lareo) duygulu bestecinin içi gibi bilirim. Ben enayi miyim ki, Aşırı yüklü diyebileceğimiz Drog- en güzel sahifelerinden biridir. Bize — Şurkarşida ea dir | A Rİ arğfemnllan nayi olmagığın 12242 üç B: Brahms, Beethoven yi bir sükünet ve huzur veren bir O yüzen bunlnğa senn öner? | AatAğEEUABI Baayi ğin Bach. Büyük (Bach) m do minör | parç. piyanistin bc online ile iangi caminin minaresidir 0? . Şeytanın yattığı e Bid (Partita) sile bir hamlede konsere layurduğuğu itiraf etmeliyiz. (Cho. Uzay Silan yz arti. em gi, uç saatinin | başlamak, ancak Mithat Fenmen gri pin) in eserlerini aşırı duygulu ve Yolcunun koluna girmiş, Köpri ye i sanatine güvenli artistlerin kâridir.lâdeta marazi bir hassasiyetle ifade Ü Bünerimi Dikmeni Bezmi itibaren izahat vererek beraber yürü-| — Allahını s« e 1âİ et-| eserin li mai zi iç etmek, piyanistlerin kafasında yer e edi fe il mari le za e meri şeri ya end api Onam e a siyle ne ap (fugue) de ve larda,leden yanlış bir düşüncedir. Hele bu ma — e koridorunda | gla; «benim konuştuğum adam köy. |-— (tueve) Süz he nel) “üşünmek €serin yumuşak ve kararsız bir ça'ıa iKi PARTI KAR | KAR IYA ; e egr) lü idiş diyor. Benim köylüye benzer | P2Sl Mümkün olur? — küçük bir te-|hiç tahammülü alar ie o ede- reddüt am bile ii piyanistin | biyatımdaki eserlerin içlerinden 5 Şükrü Kaya | sie lerini şe menem a mekt kle TAS |teknik “değerini takdir ettik. Yine biri olan bu sonat, taşkın bir elm, Reşit Sarfet Atabinen — inare zanne-İkılığıma kıyafetime bak. İstanbul a adamcağıza e olim ASAMAZ | efendilerinden a gk al nerem yar- | (Bach) ın (Fantaisie) — ae ekçe bir karakter taşır; bu mısınız? Hele; «Ben meraklı bir mış? Kıravat ksik, tuvaletim | Kuvvet ve kudret örneği denecek ka: böyle neralmek gerek. Sönatın mım. İstanbulun camilerini gezmek, |mi bozuk?. oan a Kemmeldi; uslüp azametli ve NE aş da ve Te ale) d hepsinde namaz kılmak istiyorum. Şu tıktan sonra ağ değiş- |9ğır başlıydı. ei kocaman in camisi de büyük kg ye sey ey (Beethoven) in güzel ve o nispette ile la caiz değildir. birşey olsa gerek. Oraya hangi yol- Zor değil de NE Bugün |tanınmış sonatlarından biri olan 50-|âdeta metr: ir bir un be dan gidilir?» deyince zayıf damarıma| bir kat elbise kaç ei bil-jnat o (pathötimue) langıç | Sonatın (Scherzo) sunda da en mi dokundu. Gördüğü minare de- | miyor sayman? Benim öyle birkaç kat | (Greve), belki de sonatın adlandırıl-| pim nokta EDİ Girintili çıkın gil, Galata yangın kulisi olduğunu. elbisem olsn sultanlar gibi yaşarım. mez sebep olan kısımdır. Bunült, girift ve o derest Mb ice kulenin ne işe yaradığını anlattım. 'amma, o adam seni” tanı- |parlak ve canlı bir TAllegro) takibe-|cana yakın olan m. di k 5 Hadi, seni oraya kadar götüreyim de| yor; eköylü kıyafetiyle benim ya- der. in rana hareketi olan İbir tempo seçmek, yim Base odan : ORE © yakından gör, dedim, koluna girdim, | nıma Me sari ve via (Adagio) “her yanı sül ha|zengin müzik ifadesini değe dir- WadkLE : Bam, . geçtiğimiz yollarda o gördüklerimizi| — Onun bakıyorsun? |va ile sarar. (Rondo) nı ve vE hirklenbeder. Bu (Beherro) hakkın. öp 3 Bek Sinemasında : kendisine anlatarak. an Herkes li yeri söyler. © herif- ipa er Jiri önceki dar yünlü. İda bir eserde şöyle bir kanaate varı. a filmi birden Me a rdüm.İte, gördüğü adamı tanıyacak kadar verir. yanile, Yeldiğını — hatırlıyorum: O«Ya'nız bu bine gelme | al olaydı cebinden saatini çalır.| hele ruhun bükün htirslarle Kav. | seher) yu dinlemekle, çalanın se: 1- ATLANTİK © ATEŞLER İÇİNDE am ağ Bir karış açık mk mazdı. mavalları yutmam ben. ri ve bunu eşsiz bir ses sanatile| gece bir me, mi, yoksa bir mü-| RUMPHREY BOGART > VERONİCA LAKE 328 e Semed eği > z we > GİDe ar ONER o aşi : LAR ayan - İifade eden (Beethoven) in en gÜZEl| zisyen mi olduğu kolayca anlaşıabi. tepeden « sağı 8 çinden Beşirmeğe bar Benim de ağzım, dilim var. Şimdi hâ- | piyano eserlerinden biri olan bu 50-/yir.. Şe kölüyeg srlaşi | dadı. ın izahat veri-İkim beyin karşısına çıkınca ben de natta noksan bir taraf bulmadık.) Ghopin) in si minö; ii yor liyeceğimi bilirim. Namus dâvası| Fakat öyle sanıyoruz ki Mithat Fen-| Mithat nl lere vi: sin Derken efendim. Kuleye baka e. açacağım onun üzerine, Bir iki defa'men, m (Grave) ve Dpi nist olmadığını vo im ben - herifin gözleri karardı galiba; bir| kazaya uğrayıp hapiste yattımsa eli ya ruhunun zenginliğinden odabalpoybir eserin bu : aralık; «Aman, bana bir şeyler olu-| bayraklı soyguncu olmadim ya. Hele başka değerler de katabilirdi, olabilir üyeli e Ka ni GER amir SESİN z ” ünün, bu sayi ön, yarının büyük yıldızının yarattığı i yasının yeni kahramanının hayat yarattığı hazin bir ayıp aşa tum, o civarda 'kahvehanı ler. Sorgudan sonra da, eskiden ka- kaydediyorum: O «Birisindeki (Made “önüne götürün ma irin. De Bayağı | saya uğrayın birkaç defa sira ev. sereni, ia elk vi m liye , , © geçtikten sonra gene kon yan | kifhaneyi tekrar boyladı. İdiği (rubatoj, bu. kusursuz li sönüm mi Bü akşam LALE'de ——ğ—ğ in vap sein vü yana Yüksekkaldırımdan ri baş- i a VE ME güzel yu | © ladık. Bir re vr am a A tirmemeli. Öbürü kah ie alen in i RE eni olam Şişme İHalkevleri- Kurumlar) ma mantık ve behadırlığı terennüm eden | yağ spike ik ğ bir eser. (Brahms) in piyano parça- fi uğraşır! kay: i Şi LE FİKRİ ÇİÇEKOĞLU : 3 . . Mel cini bekledim, İleriye koştum, etrafa ba- i İri, 8 «A MEDAL FOR BENNY> : N Dr. Turgul Kafadar. Dahl hasa. çalmşı a öyle olmal. Palo Korku. : 1 kındım, herifi bulamadım a ü| ifadeyi bi VEFAT DOROTEY LAMOUR — ARTURO de CORDOVA'nın 5 | ma | vesselâm. X İkler saat 10-12, Dr. su, bu eserde ifadeyi bozan belli bağ- Zavallı adam kalabalık -arasında B#8-| yanı İlkel: ve-kadın hasta-|Jı engeldir. Gözü pek olmak gri Ölü mabeyinei Süreyya paşa hafidi | âdeta pi; | | şi e hıkları, salı günü sat 10 yi Dr. Ziverlâ: iyanonun üstüne atılmak, pi-| ve Edip ber oğlu yataklı vagon me- #zikıki Dayaklann. Şürsttıklerı. biz: Kile büyük pie. i : Tar Bilnet çekeceki diye düşünerek | Dahili hastalıklar, günü İyananun öte <abarmak grek | marların heyecanla süsledikleri geret tarihidir. | imi ÜleSde baktım ki paltomun Jsaat 18-16, Dr. Hayri Özpan: Harici ler iki (Rhapsodle) de Mlthat YYA, düğmeleri kopmuş, Birdenbire gözle- MDR asan günü günü smat 10 lmenin 4 gereği kadar açık rahmeti ma kavuşmuştur. Ce- g en emi il an | hastal çi 4 - 16, Va nen gi tn e e eee gr aş ji göğsünü de açınca iş tamamiyle an- inek . : J z 11 de'Osmanbeyde Hacımansur sokak nm Dy an An nr arr da um pederi rı hal, ir 3 - Teşvikiye camisinde ben Galata kulesi hakkında izahat | Poliklinik baş doktoru Dr. Şükrü| yen dışına rağmen anlaşılması o ka- abi AE Feriköy ANKARA DEVLET © vereyim dive çene yorarken herif de| Fazl He” dar kolay değildir. Halbuki ilk Ginler| mezar çime t ünüyor- | Poliklinik sengin ve fakir berkese|yişle bizi kendilerine çekin, hatiâ| ag sa çile miyi e Z mağ eN bağ gg ibi açıktır. Çok fakir olanların iâçları | hakkile anlamadan bile bizi enler Me z 4 Yaparak: üzerime çullandığı rada Ga Deri» GlnENİ ürer. rine bendeden ne dâhiyane eserler) Cenabıhak (müiteveffaya rahmet, e Ü aşırdı saati Hemen karakola başvur. | ——————————— vardır. (Panr&) Din önleri “pu çeşi geride kalanlara sar ve ayet i- TBİKAT SAHNE Be meş TEŞEKKÜR Şen em kadar tarif ettim. sonra ya-| En aziz şarttır, (PR A Yi yerli kl; TEMSİLLER EEE Kg e pa i — z Y SÜREYYA SİNEMA! rüyorcunuz. ya. Ne mal olduğu yüzün- bir benzetiştir. Fakat « Me 2 mart 946 cumartesi saat 21 de OTELCİ KADIN : den belli, Herif da hin oğlu ile arasındaki fark 2i de YANLIŞLIKLAR KOMEDİSİ ve dirmak pek büyüktür. (Faurâ) de hâkim olan pazartesi saat 21 de YANLIŞLIKLAR KOMEDİSİ en NE eymen ere. ie 5 mart 946 Salı saat 21de BİZİM ŞEHİR dl, bunları yaptı, becerdi, diyelim; ve iie ÇEMBERLİTAŞ SİNEMASINDA KERE EN perşembe saat 21 de OTELCİ KADIN Akin böyle meraklı Ge. tad (Cortot) mun tasnifine gi Faurâ) nin son atış devresine cumartesi saat 21 de ŞEHİR, 'dufumu nereden anladı © musallat oldu? Bunu anlıyamıyorum. Dinleyi: 046 ilerden biri gülümsiyerek Yan par maine 18 e Bim seni nn anan el en A Ki çe ç — Öyle olsa gerek. Demek ki benim yolla ile Ee M6 t 21de ANASININ gölerimdr. mpalar okunuyor da ii e Biletler sinema gişelerinde satılmaktadır. o maımmmmmmdf Ke ri ta- memiş yasli Mi me e e am SARAY Sinemasında "Tabiat rar Diya ipbeci ke a > göm ne m he İ ini “LİMDESİN eder, ve çiçekler erer ği THERESA WRİ $ aI anam SARE HER KOLUNDA Bik KADIN | R. Sinemasında altışlaria devam ediyor. Al, army nan Kl a emsalsiz bir filim. ! i i