ama PAZARTESİ KONUŞMALARI İni İlim, münevver ve halk İlim, her şeyden önce ve her şeyin sonunda b içindir. Türlü farkları ve bunun doğurduğu Kuy ler ne olursa olsun hepsi “eş ve ilim, hayat için olmak Zaten beşer verimleri ya kir ii tül görüş İdediğ hâların en sarsılmaz dayangaçları pa Kır LERİ e atletleri İstanbul atletizm ajanlığının tertip ettiği kır koşularından e dün - Tuğla harmanları yolunda ya- m dı. 'alnız Halkevi ve Galatasa- et- ray atletleri iştirak ettiler. En kuvvi Tuz kanunu lâyiha- sının esasları tarafı linci sahifede) dis yaptığı tetkiklerde, bilhassa “ tüccarların tuzla ve ambarlardan mal alıp diledikleri yerlerde e serbestisi mevcud oldukça bu şekli kabulü do; acağı mere de rüyol ? ren — ii kn e duydukları bağ- ey Gaulle Tarafa e yle re y- için kin ami BE değil mi- | lardır. lunmadığı için Güneş klübü koşuya | mamıştır. Yalnız bazı ia re eyi bü: lur mu? bilme e DE ilmin aradığ ha- EL girdi & ka si lüzum ve zarurete e ii: Bütün işler ve her türlü izale in pi im ukta gu, | den Recep birinci oldü. Fakat müsa- tuz satılabilmek için ve “| bak ici girdiğind: yes- anası fikir olmamış mi yan bir varlık değildir. Tabiat hâdise | birinciliğini DR Sikkacların HELEN eksiltmek ve vi fasında doğmayan bir mahrek mad- gittiğini tl N di âlemde, beşeri bir eser olarak var | ar: nı duyuş,“bir heves, tin girdiği bu koşuda dokuzun! e verilmesini istemiştir. olakillir mi?, ia tel ina : len ve e eğ ekâcın, hi; | Kadar derece alan Halkevine mensup | ZUZ #İAZLERİ VE SATIŞLARI sünmenin sist ii in; Ş tl Vi isimle asile yazıyoruz: batlı ve metodlu şekli olan i T yl fişeği gibi her yöne koşturan, iy E yakm, 3 Gar - 3 Yk Lâyihaya göre tuzlalarda tuzun ki- zekâsının hareket ve işleri de doğuran eel ve hayati bir ihti ei çtır. Bureel a gi ii iye, H ni gü Te losu üç kuruştur. Tuzların müşteri bir kay oluyor demektir, Bu ba- | ve hayati ihtiyaç, ili: amma nere- | ,. Kaya; 8. - Şoei vesaitinin yanaşabileceği yerlere kadar MA Rl a raki üyümle |, sabi bi rm si en era de, | Tem ibare inal sl. par İm amma meler. çünkü ü ik nl a Pir erip Fen iy | ya isi Hakinp ilya öğlene ye Dat tesir eden yakın anımakla | yetinde ne: esinin nyan, ru- Halkevi B takımı, üçüncülüğü 33 pu- her mali sene başında inhisarlar ida- günün el ne daha kuvvetli bay a klrnin a 1 bir deo, | vana ei igilesinin basim bir se si tesbit ve ilân cal çareler bulabileceğimize kaniim, Esâ- nü sakla; içi a Sofra ve mutfak eri ie fat sen t ilim de, medeni dünyada dakuğu ee eş hattâ karnın- Konar vi mü ia leri aynca tesbit edilec ancak son iki asır içinde en özlü ham- a Miyriz tinerle” yoğurula — Şehr: Dut- Balık, peynir Siyakla nn sa memba ri. değerine Kiş ola turla İabaklık. Son asır içinde ne memleketin, ne | için düşünme, duyma ve araştırmala- KR RİYERİGRe0E Gm ii bin e henüz memleketimizde ei büyük İm vi ammasını çö- | rında »bilerek, iiküyeralz içinde vi den ye aye ye ii İN va m Gini kimyevi apar ui ya başlıca rinden birine | şadığı e nz yi Ti e ee lanılacak tuzlar için prim ve uc şifa bala, e er a ette bir Münevverler de, bir ferd ol fiat esasları kabul emi Verile- Aâlimimiz li dej Tanzi- miyetin e ü tesirleri kli e KE a suyu geldiği gün ek prim, rk in Deep re kayn Da şü, ince ii — e aliye fiatinin arılı aşmıyacak iŞ ayız. Ora irfan nüfuz ettirişi Ga e i ve ei yonalizmi in, içinde bulundür. mıktarda olacaktır. türlü devirlerde birçok münevverler | retli olan münevw ğu kütlenin ihtiyaçlı i N 3 lar idaresi akçılığa unal alar. yarda Günmü | öete ve balim a > pi unlar tatmin edilemiyşinin acısını | cama için yi tl EMRE Al YER duyarak masasının a - lerdir, Fakat söylediğim şekilde ve de- Mi yahsi SN o sikir da ve kürsüsünde yaratıcı bir ara: ambarlarda ılacak tuzların fiati- gerde büyük bir eser veren ve isim ya" | artmış olu; a doj an doğruya | ma faaliyetile yi hakikatlere var- | Dİ 'ebileceği gibi ecnebi mel çıkmamıştır. halkı tanıyarak ve severek, ya ondan eklinde ki satışları k pan Acaba Bu pe mi a vermek için, bil- sahasında, Edi; rımıZın yetişme lduğuna kaf: atır- mak lâzımdır, Kültür ilimlerinde ayrı görüşler ve bilhassa milli aZa- yetişmi 'başka yerlerde neden yetiştiklerini dü- şünmek, en fa) aydalı bir arama yolu ola caktır. Bü; sebepler, çoktur; a değildir, Fakat ben bu konuşmamda bunlardan lura: ilimde halk- çılıktır. İlk bakışta. ilim ile halkçılık il BE ni ve mesud olmasını düşünerek ça- bi Ml şel 'arınki muharı beki ileri bir tek- Si savaşı olacağını ve bu savaşlarda dir: ci etlere yapılacak ara göre hareket edebilecektir. VERESİYE TUZ Lâyihada tuz satışının peşin olma- sı esas olai kabul edilmiştir. Ancak teminatı devletçe kabul edil- inat olmamak Te Ye de tuz satılabilecektir. e ışan bi hücuma yurddaşla- sırlarından birine ermiş olur, rın çekeceği izlrapları yakından duy- Bizi lit zümreye p maksızın herhangi bir Türk kimya- lar, henüz, içinde bulundukları cemi- | gerinin yeni bir gaz i bulabi- yetin kıvamlı ru olan bü; leceğine ini ısınız? Bir kızıl sal- le ile, halkla vasıtasız temasa girmi: gını geldiği ke a kenarlarında yılamazlar, Müstesnal burada | civil ya cuklarımız s€- tebcil etmeği bir vazife bi mü- mavi bir âfete uğramış gibi Ülüşler nevver &i rimiz, henüz yurd içle- rine ek, büyük şehirlerden uzak- li bir dı laşmak için ek büyük ihti- üessir e de e uygun bir atilma göstermiyor- bulabileceğine ihtimal Yöre misi- r. İdare e yulunmuş olan- . ar EE kalmak Sy Ee lann mühim bir kısmını budak EEE münevverlerimiz, le endisile birçok meselelerin, beni Şimdiye kadar bizde ilim, hep bü- ikile hareketi gelmiş. Yazık ki, o, kendiliğinden im. de enecek bir şe; pamamış- e uvvetlerini millete şlardır, Demek Se adamlarımız arasın- da atsnipEyek olanlar yoktur; bu iin tedi- ye için âzami altı ay müddet ki; ml Bu gibi satışlar i ia e gebe geçmemek üzere bir faiz al Ecnebi memleketlere in v resiye verilecek tuzların mıktârı ayrı- ca tesbit olunacaktır. imei Yemi kar yağdı e m) civarı- e Ya- manlar O ie ii dat, ia altındadı. Be bir münasel olduğu göze çarpmaz- sa da mesele derinleşrlmes bu bağ, davalarda da, esna İstikametler yaratacak de- bi bilgilerinin ayaklarına kapandığını göreceklerdir. Daha düne kadar kitap sahifeleri çinde, emele olan Türk yatın yaratıcı Biz herşeyde Siçi gibi ilimde de e olur liklerini ilimlerinin 'akat vatanseve ili içinde, Deil bir sahaya kaç- madan, asyonal kıy belimi ie Hasan Âli YOCEL Havalar birdebire soğumuşlur. İZ- mirde. arasıra şiddetli ağ kası a » rük Mizirantığk bni S, ii Symi devrilmiş Kordonun ortasına Kadâr ei Blum a7 kaldı istifa ediyordu (Baş tarafı 1 inci sahifede) Komünist fırkasının dün kabine; itimat a iği zaman müstel kif davranmaları, ei naza rı dikkatini celbediyo: Populaire ii bu hususta di- v8 r ii «Komünistler tarafından okur beyannamat Kik, tabirler, hi ineye etmekte, amı teyakkuza davet e komi nistleri mesele Ge Sara 'akmaktadın vr gi ie ii <Hük ü- ter vo istiyor Kİ, halk en men- a bütün gruplara Ni komünistler ayrılırlar: cektir. Söz, şimdi RİN Petit Journal meme de şu mü- âayı yürütüyor: 'M. Duclos, sö; Yi a emi ta münist o grupun aleyhinde rey Re ti EE çılar be mukadderatı ile oy- namamak başi an her nevi sahsi du u tasrih etmiştir. Binaenaleyh al işlerinde bit haricinde, sol cenahın üç büyük gru- pu arasına nifak sokacak hiç bir şey yoktur de: ir ittihadın, ne kadar mükemmel olursa olsun, arasıra bazı bulutlar- pa katarmamasına imkân var mıdır? Bu son ihtilâfın avakibi olmıyacağı söylenebilir. Bir suikasd Brükselde Reks fırkası şefine kurşun sıkılmış ilg 6 (A.A.) — Reks faşist tı istihbarat bültenine göre, Re- Re et Degrelle bir sulkast yapıl- a tingden çıkıp otomebili- z z La, atılmış ne, ön tarafa saplanmıştır. hakkında resmi hiç bir ni pe değildir. SEVENLER YOLU Edebi Roman 'Bu ilk haberlerden sonra her sa- Jonda, her cemiyette daima en taze 'havadisi vermek iddiasında bulunan- ların başlamıştır. enin en yakın ve samimi dost- Bürhan Cahid MORKAYA TTefrika No. meden büsbütün aksi ber yayıl- ime ai bp salma ri bir hava- â ilk duruşma emeye Ön ği Kitle ir gün de m m sabahtan- beri baş sim sinir bozukluğun- dan kurtulamıyo 'anınmı gülünç gibi görünen giysin avu- kat kafasile değil kadın ki dını olarak Za emk apkın, lıklarına karşı ani eğme mek için süküt EN bilmiş bir damın cinsi be muayyen EYE takip eden bir mütehassıs | kadnnn ruhunda elbet yaşamak imkâ- etmek lâzım- | nı bulmamış, takım arzular olması lâzımdı. dok- — Mehmed Şükrü iki defa köşke gi- kak muayene etti. enin hem dostu hem doktoru ok ağ tada duruyordu. Başağrıları, işi ık, sinir ni leri bunlar gelip: geçici şeyler olabilir- di. Fakat bünyesinde o; gue EN ar aziyetinde maddi iztırap görülmeyen bir kadının böyle birdenbire e şeklini de- “ Biştirm. ruhi sebepler ara- te dük mr Şükrüyü dü- ei bunl - Muhakkak e ei en: hare- ketli, uzviyi etinin-en verimli devrele- kiş ei uyuşuk geçiren m slime Fakat çok zengin mütalen € Şükrü büt ları bir şey bilmi; ımı aşkıma feda edemiyor- yaman ei ie psi uzaktakiler fırsat buldukça a kimiz) ın senedleri üze- | Keyser! '€ sairenin psychanalys: aydınlatıyor, nereden çıktığı, ni-| rine artık mesele kalmamış. | thöorie ei ve Traitö de dele gn Mİ belli olmayan havadisler | A; muamelesi olur olmaz sevdi- yim t üst ederek hastasını ted- ği geçe evlenecekmiş. ik EN Nermin hanımın ziyafet ge- ci dedikodu daha cazip, da- imkani efendi avukat Şevket davetlilerden bir hanımı ha heycan olduğu için epey sürdü. Fazıl olduğu gibi doktor “Mehm şüphe li bir vaziyette yakalayıp hal o mesud sevgilisini ESEN le ikna edecek cevap vermi- 5 ettiği söylendi. Rivayete göre Ner- inin için uzun uzun tahminler | yor Sk an ında | yapıldı. Hattâ bunu kendine iş edinip Fakat doktor, avukat gibi vaziyeti daf öy, Feneryolu taraflarında eş, dece h i görmüyor- alir EE Bili ve bunun neti- | dost kapısı çalanlar bile oldu. du. cesinde N: H rakıp çıkmıştır. tikçe kabaran, genişleyen dedikodula- | on sekiz yıllık aile hayatına nihayet Bunu anlatanlar şunu da ilâve edi- | Ta nihayet vermek için onunl: mi Bunun vaka maddi b yorlardı: etmek istediler, Fakat o kimseyi kabul | sebebi olmadığı Melih bey iki, büyük | etmiyordu. m bir Sari noktası olacaktı. — Ahmed dairesinde a «Radyompa- las» apartı rmin hanımın Üzerine geri li Sü siri kar- Dedikodular henüz ri il Ja & içini il li kadının şuurunda ve tahteşşuurun. takım , Mus nımefendinin rahatsız olduğu, misafir Nermin hanım hakikaten rahatsız- Hik yin olmayan bir kadındı. dı. Evlilik hi mişti, ya a miri mağlüp Er vi hareket ki bir olle'idi de yetişen, alnız ruhi buhranlar geçirmi- yo) ei Bu ruhi elemlerin maddi izle ri de İs a ii Ok e vii bu m İm Li nayan volkanın ilk imfilâkı idi, Şim- talea ten sonra ona İlk tadi olarak yama söyl k hanımefendiye © kadar hoş geldi ki, ne zamandanberi ülmek için zorladığı mk Jâtif bir e vi a b nie an iyi!, Diye haykı / eek doların zl fazla izahat ver- prog- j (rks var)