Sahife 6 AS İNEMA| AKŞAM Elisa Landi Avrupaya geldi Königsmark filmini Fransızca ve İngilizce olarak Pariste çevirecek Hollivutun a yıldızların- husule gelmiş bir kadın imiş. Bu- nun için Amerikada güzelliğile pek meşhurdur. Elisa Landiyi birçokları Ameri- kalı, yahud İngiliz zanneder. Hak u p iğ e g G 5 -E n a cukkuğunda İngiltereye giderek o- rada tahsil görmüş, ingilizce, fran- sızca ve almancayı mükemmel su: rette öğrenmişti. Sevimli artist iptida muharrir olmak istiyordu. Artistlerin yaşa- yışlarına dair bir roman yazma! başlıca emeli idi. Filhakika böyle zmıştır. Fakat roma- nındaki anlattığı sahneler için ar- tistler arasında dolaşırken kendi- ir roman ya tur ki, sahne artistliğinden ayrıl arrirliği mamış, mi r tarafa br rakmıştır. Aradan çok zaman m apn filim şevirmeğe dav: Pariste «Çocuk baba» ilminde mühimce bir rol Bu filimlerde öönerdiği EE , Elisa Landi iki #ilmde iki muhtelif sahnede i Elisa Landi süvare elbisesile fakıyet üzerine Holivuta çağırıl- mıştır. Dört senedenberi Holivut- ta filim çeviriyor, Geçen sene İs- tanbulda gösterilen «Roma ate livutun genç artistlerinden Jehn da geç hafta Parise gelmiştir. Elisa bu fi- lim için 50 bin dolar ücret alacak- tır. lisa Landi üs gözlü, kum- çok ken Paris etrafında gezintiler ya- pıyor. Königsmark evvelce sessiz ola- rak Küzet Düflos tarafından çev- rilmiş ve çok rağbet görmüş bir ilimdir. i 19 Ağustos 1935 , Lİ « Yazan: Mustafa Ragıb MEŞRUTİYETTEN ÖNCE Manastırda patlıyan tabanca Sıra No. 174 TE vie, Şemsi paşanın lüle mü mütiş ii paniğe gire olan Mündsti e her iki laa bileli hiç bi arkadaşı çıkmamıştı: Herkes, yet Şimdi Atıf bey, kapıya nr za- i bit arkadaşın sözlerini muhakeme | ve tahlil ediyor, dalgin bir halde | sabahın #öilmesmi bekliyordu.. Atıf beyi: in Şemsi paşayı vurduk- şaşkınlık içinde çalkanıp durdu. Esasen daha Şemsi paşanın Ma- nastır İstasyonuna ayak basmasi- le başlıyan bu korku, beri devlet dairelerini, ticaret ha- gelerek si şehrin tabii he anlarını felce sakini “An hayla kancası & mesi ve Ârn silâhşorların, Şemsi yo tecavüz edeni vu- rup ele geçirmek üzere, mavzer- lerine smmeiei Drahor boyu- nu istasyon caddesine kadar bir harp sahası haline getirmiş, bütün ve sindirmiş, yıldırmıstı. Bu üthiş dakikalai sip a kimse ken- dinine, sahip o , hiç kimse hayatından emin di bulamıyor. # Vakıa Şemsi paşanın ölümü, in- kılâp hareketinin, mutlakıyı et ida- Kühulmaksizın, Manastırdan çıkıp Resneye doğru yürüyeceği korku- sile ümidsizlikler içinde kıvranır- larken, Atıf beyin böyle birdenbi- re kendiliğinden çıkıp padişahın hürriyet fikirlerine karşı en kuv- vetli tethiş ve icra vasıtası olan Şemsi paşayı vurmasile geniş bir nefes almışlardı. Fakat şimdi 2 ellerinde mavzerlerile sağa, la saldıran, gözleri kan bürümüş “Arnavud silâhşorlarının intikamı- na kurban gideceklerinden korku- yorlardı!.. Herkes kendi başının derdine düşmüştü > saal n hemen tlerde cemiyet erkânın- ipe bir tarafa sin- male şüpheyi üzerleri mek için arial çekilip Senin lerdi!. 9 d silâhşorlarının bütün Mahmud beyin evine sığınıp, sr İsi Riiğden SAA PAP pe ,görebilmişlerdi. le bir tarafa sığınmalarında zaf ret de vardı, Çünkü nihayet, Avi bey kendisini feda etmiş, Şems paşaya tecavüz etmekle kendi © lümünü z önüne almış dö mekti., erçi genç mülâzimin kurtulu” kat asıl gaye, ce n gi! ai lâzımdı, “Bu endişe ile Atıf beyin en 9” idaresi Kabataş müdürlüğü is şubesi şefi) Seyfi beyi bulmuş b ikisi bir masaya oturup, Şemsi w şanın telgrafhaneden çıkışın / anın ne zaman patlayaf na kulak vermişlerdi.. Atıf beyi köprü başına kad 7 etmişler ve SON... cak istil iii etten Drahor boy! ef mukabil tarafına koştuğunu gö Süleyman Askeri ve Seyfi beyi nı, nasıl bii ni a yunun ölüm yağmuru al tında çek mıyan bu kısmından ilerliy&” ig karşı taraftaki hareketleri vey dan takibe başlamışlar, Atıf b yaralandığını ve mi kı ye i açtı