NE —. e e ln ven re bir aki ha- 5. Şubat 1934 Stüdyonun ikinci kapısından içeri ker insanın dikkatine çarpan ilk şey'camdan bir kulübe iki ü üç uzun ampu- 8 z biri Min içe: eride çevri! filimde oynayan artistlerin sesle- rini ayar ediyor. Şimdi işte karşımıza içi > 8 e de yenişrilerin arayan, çer kes halayıkların dolaştığı bir eski zaman sarayına... . Palabi- yeniçeri ağaları, bir sürü yeni- şeklinde külâhlı çerilu hzat, Mahmut Kenarda se heyeti... . Küğk — bil yirminci mi, yirmi. bin ci mi - provası'yapılıyor, Rejisör sesleniyor! M - Rejisörün TE UZLK.. Müzika - başlıyor. sesi: bir eski zaman kona- urmızı şalvarlı okırıtarak dans ede Pie a g8 Elinde bir tepsi içinde, mii lar, elmalar, muzlar... karken yeni: de hep bir ağızdan gli, gilin orla kat bira: veğisörün hiddet, le bağırdığı iş işiiiyor ; — Olmadi... Berbatl., Müzik bittiği zaman en son kız kapi- dan çıkmış olacak... Hem söyle- nilen şarki işitilmiyor... İk Darülbedayiin ve yonun lâl küçül ilerledi! kadakler önü hi bilki H le ise sil Ella gi Muhsin beyin se Eilimden bir sahne: Muammer, Ferdi, Feriha, Neclâ, Be! bey ve hanımlar Vag zel artist çi pek filim si üdyosunda fer filmin ll Sima — Çatlamak mesele: ya. tehir edin efendim kızlar hazırlansın!,, Müzik... Kızlar!.. Haydi iy sahneni başlıyor... çati ei vok ve? gene ol ii akin diye dimi labiyıklı > Bir“ yeniçeri ağası il > Allah” Allah acaba im7.. — Affedersiniz - beyefendi. dedim. — Taniyamadınız mı?.. Teb- dil geziyorum: da...- Vasfi Riza- yım ben yahu... y çok yaşa!.. Neşeli sanat- kâr gülerek anlatiyor: — zg beri bizim sahne- ye gelecek diye yeniçeri ağası ayetinde Mepa duru: yoru: hiç — semen gene giyii ” Şimdi ii Lüküs beyin «Fıstık» 1 bir Deli yeniçeriliri in akınız ellerinde bir küfe halde i ii? rk li « ilime » beni Biraz sonr: a in korke “Tüğu başına” geldi. iile küfeli Sahnenindi, Biçareyi Oportak: kal pr yaşi bi RE içine 'asfi kü- gzl getirildi. Bir ii getirilip gö- olmadı.. Bir daha Muzibin biri — Allah rizasiçin ne Şöpürü içi ni limin çivisi Kl > lallah artık canı Nihayet her şey > lar bitti. Şimdi filim çevrile- k mi zamanda da portakallar e arasını 1 sahne bitmişti. Reğisör — Sep. gi Herkes rej ve Acaba oldu mu? O Sia dı: —Berbat.. Baştan, Ses mü. hendisine işaret verin... Müzik! büyük lâmbayı Ül sim indür. Bir müddet sonra başka bir sahne çevriliyor. Bu sahnede Hurşit bey rolünü oynıyan Fer. - 30 Bira yevmiye alanlar var.. Velev günde 'bir tek sahne çev- ve bile bu para mutlaka ve- ei mumluk Jâmbalar sön- dü. Biraz istirahat edilecek. Rejisör: — Aman son vaziyetinizi boz- ayı Bundan sonraki sah- neleri çeviremeyiz!.. diyor.. Ar. maze şalvarlı “kızlar, yeniçeri- ler yere çömeldiler. Ne garip bir iri; Vasfi ile Muammer ye- niçeri kiyafetinde pantalonlu, ceketli şık beyler, ye tuvaletli şık hanımların arasında ne tuhaf bir tezat yapıyor.. Muammer ei bana rdu — Sana takma bıyık takayım mı? Bu sada iri yarı bir figüran arkasmdaki meri ii sre Di Mm — Yavaş yahu.. Mukavva rayı aile ini diyeceksin. di ye Mel re sal ürültü. ye gi Muh: em bağırıyor, hem de erleri teşvik ediyor. Muaramer — ret ia ie «can ya- Ammıi n yakar im en ırıcı, katil | z : z ai kendime: Ertuğrul Muhsin bey bağırdı: “ Stop, olmadı, berbatl... ,,