iİE F Fife İzeğ İlfaire pi Okuyacağınız o mevzulaj Tarihleri ve adları 4 ilkkânun — "Tiyatro me- seleleri 11 ilkkânun — Tiyatro me- selelerimiz 18 ilkkânun — Tiyatro ta- rihi No. 30 Bir eser vesilesiyle KOY K ir ve im adamız gi inceleme değil, bir “Memleket ye zıları” bütünüdür. işlenen bütün konular. e bi eriyen si liği dı! Ve gün. kl es beşli Anad SUNDÜREN, acı veren bu ör », umut veren Türk in- Yaratan ve bu yara Heli besen kudret ve e olduğuma ışığına tut iii mesele- irüyoruz. “kadar çer 5 aş evr sonundan beri dolup ağını tesbit: etmişlerdir. beldelerden, ma. yana - ve Abideleri lerinde, bütün büyük, umu- için o Kadar zel parçalarda. müellifin Lg görüşünün Be ve ilim- in Cumhuriyet devrindeki vE * belirti de ilmi çalışma - a kasma Tealiteleri öntnde ay- zamanda bir ülki m yürek sarin ve idealist ruz. kalbimizi de çalıştırmak zorun - (9) Remzi Oğuz Arık: Köy Ka- dine, Brilet mecmuası neşriyatı telif eserler serisi No. 2. Ankara 1943, 127 sayfa. 125 kuruğ. ko Yazan: Selâhattın BATU a bayık. Ve Büret Oğdar ARE. 5 iz İneklerin > e MAM örmek mümtaz bir yurt mü - evverine a eri yapmıştır. ni mada — dahan, bi Bi Bilâkis “ yeni” vardır. Her şeyi yaratan yal. Yi lerln. YAZ mado, dün yanın etlerinden zi- yade amanın > Thi gatinde durmak a Eserde bir terelime vesilesiyle Gi. le geler asırlarca yalnız Sinan a imz tahribediimiş bu elek gelecek bütün nesille- «indirecekt na İç ır gün yeni müşa- “etekkürler & yeni erin Mm tutmak mevki- her yeyi, herkesi kendine hizmet için yaredimiş bilen sırtından gec! se Vu tp ipler ie sormak ve bu dop yk akin “aşan mu- elzeyi devi Yön zorundayız. leket dâvalariyle 1- ve bu vatanın her bakımdan bayana heyecan du - ye Me salık W Tiyalro sayfamızda a > pa 4 Kemal iii KİN'in yı okuyacaksı adın mese > İlk romanlarımızı “— tr ir. lamık Kemal'de kadı yayi sim bir İcatlar. Bir sem bol gibi ya iyi ya fena olur. yile- Ti muharririn kadın kıyafetine girmiş iyi niyetleridir. Fenaları ise bizzat fenalığın kendisidir. Zaten bütün yarattığı insanlar böyledir; kadını göremediği içn göremez. Bu yüz ağıl ki log ve tirat” yardır. Konuşma, hutbe verir. Perihan iyidir, Şeh- riyar kötü ve ne Mithat. La Sami ulâsa esir kadın tipi- Tm Za yarali mev. arın hiç İsg bir cariye- hanım olmak gayretin hi- gı düşünmediler ni, yaşadığı devirlerde İstanbul'da, her büyük ko- »vde oynanan bir dram idi. tarih Meni bu oyun vardır. Abdüla- bekir bee gl vere- en güzel mevzulardan bi- z Su A gerekti. Fakat bu ka- darcığını bile seçmek için ayak arşı ir hazmı tabiattan gelen bir şey değildi a ve Kn Yeni bi isini ilk demiri > kada iç olu- ya “e Ziya'nın bizi ta- sinde ümmi b ıd, Alında bükün estetik Pir terbiye, bütün bir kollektif tec- be vardir. gn mi'nin, - Letaifi yazarin inme al ter lida ya Hür derileşimeğe a ei imi çöz hepsi kendilerine sırt çeviri Yorlasdı kuvvetlerimiz ne sok olursa olsun, hayatı f manen evvel hazırlamış bir yığın terkibin bi- Eimle beraber çalışmasına muhta- * Daha Omlros'tah Hibaren hatların edebiyata müdahalesini 71. Benim gönlüm su Bozulmuş bahçeli çarı 8 Ömrümüz bir Bilinmez, hangi çöl Kam (9) Teselli'den, EFSANE içen yaralı bir ceylândir. lerin yaslı havuzlarından; — inilen gakimaş İir ANİ kin marea ;eyiklerin sedef za vi lde ka) Eşsiz güzelliğini kıskanıp çalan zaman Bırak, çağlayan gibi aksın om yn boynuzlarından... yam Du Kervan a Şinasi ÖZDEN Ahmet Hamdi TANPINAR FAA AA A ürüz. Omiros'taki jest kudre- e bakınız. Bi e dar. Omiros kördü. Milton da kör- Hi oem ee va gek- ucizesini mkleden kullandıkları Bu dü vamtnsiyle, doğr doğruya temas halinde olma- dr lam vir. söle e Yaz anı ii er. Ek in eli Gr e yarı Temir adr rmâk e Eri 2d bir tetkik ves olacaktir. De peblir Xi yanl üne edebiyat ek tabla fa dağ, İatırken eşyayı, tal vayı, yanl rn nen, müşterel hareketlerle Birleşmiş dasanlı etrafında ve Üzerinde bu hareke. si mancılarının çoğunun Sui mak, yene ekil kadar olduğumu düşünmek k&tlir. Hugo, devrinin en iyı “desinatör akil Dişler © olan tasviri belki de onunla başlar. Çorum'dan çizgiler Bir elma ağacı gördüm Yazan: Bedri Rahmi EYUBOĞLU ARAR ORUNMun Ölçekoğlu bağla- a bir elma ağacı gör- ek yor. Büyük bah; ri — görüyen sin gös arı niçin toplayıp sotmmadıklarımı. sordum. Gübdü; — Çorum eşrafı: elma satma ROMANA VE ROMANCIYA DAİR. (Goethe de «imden çok ” Şa mes ni ni G0 te Devrinin meni 'dehâsı oli tinde yaşadı. Yay in İğ 0 m şeyler söylenebi tün ie isim- ler, bu sevdikleri ve çok İyi tanı- akları gapkkın hilmmelirie Demin taşıdıl lar. Balzac veyâ onu iin eserlerinde tabildedlen veya örnek alnan tablo, duvara asıl mak için kendiliğinden sayfadan ye 'kenmek bilmiyen portre, sonu gelmiyen kuşlar, bir heyeti umu- imiyeyi sanki bir çizgide ihata et- Ak ter Şb AYAR, SN e bütün bunlar en geli um gibi İngiliz nesrinin yaşan büyük ingiliz e Fakat s1 sade resim değildir. A Eee sim le at başı gitmek arzusu için de vardır. Oradan geniş bi terbiye dile ve dolayısiyle insana geçer. İlk romancılarımız garp hikâ- yesini taklide başladıkları zaman Türkçe bu tecrübelerin dile ge- irlanda ihabrülmd. bi biraz ileriye gitti. Fakat onun wf- Kunun dışına çıkamadı. bir iç âlemi, bin türlü sızdırılmış renkleriyle lâle bahçı bahar ve amber iii hayatı takibet- bir hikmetin bütün imeelikleriyle bu edebiyatta görülür. Fakat bu. kadar incel miş bir ifade vasıtası, bir barda- Ev veya kanepeyi i eledi. Bir manzarayı bazı halk yatından gelen ifadelerin dışın Saye eki nn lal dilecek bir şeydir. (9) Bu yasının birinci Yazan; Halit Ziya Uşakhgil Yeniden basılarak salışa çıkarılmışlır TİTZİANO VECELLİ (1477 - 1567) Refik EPİKMAN bir kısmını (orta renkler - Les de- mi > teintes) Jerzine diger dörtte dirlel Çüveveen döpçeler — Yale üğünde yağlı eya in ile galler yeni bu: sanatçıdır. Bu kom- bir çoğu eden harabolmuştur, Bunlardan yalnız, Venedik akademisindeki (Merye - min mabede takdimi - Presentatlon de la Vierge au Temple): kalmış- bu cihet, pl eee de bir ve dörtte bir ışık arasında “Titziano'nun kompozlayonları - na (Symetrle ve kapalılık) hâkime dir. 16 inci asır lolarında görülen bu 1518 de. Venedik'te - Santa Maria del Frari » kilisesine yaptı” #1 XUruç - Assomption) eseriyle 'enedik ekolü içinde büyük bir in- yapmamı. De YAMA büyük tablosudur, U- yam ln) ve yi dn Ti ii bill : ii İN il ni i iii m i m ii il i 3 Es i iş : zi gil m il ii ii Ki Mi il il tiütielelişi | SkaNip , b F fi i biklii ii Kili ik ai ice AŞ