Pahalı ödenen birhata cak, onu hür ve mesut bir insan ola- rak değil, kendi —zevklerine, egoist arzularına bir alet olarak yetiştire- cektir. Bedbaht karıkocalar asla çocuk sahibi olmamalıdırlar. Çocuk bizim hayatımızın boşluğunu doldurmak i- çin dünyaya getirilmemelidir. Çocuk ancak dolu bir hayatın saadetini pay- laşmak için doğarsa, o zaman me- sut olacaktır. Bedbaht kadın bir gaye edinmek için çocuk doğurur, bebekken aşırı erecede çocuğun üzerine düşer. Onu öperek, severek, onunla oynıyarak, marazı bir şekilde kendi kendini tat- min eder. Çocuk büyüdükçe annenin bu egoist arzuları sekil değiştirir, kendisinin akim kalmış muhteris plânlarım çocuğa nakleder ve onu yüksek muvaffakiyetler elde etmeye zorlar. Çocuk böylece, kendi istidat- larına ve kabiliyetlerine göre, müsta- il ve mesut bir insan olarak yetiş- tirileceği yerde annenin saadetsız ha- yatının bir tazminatı o Bu tip anneler, farkmda olmadan ocuklarına en buyuk fenalığı yapa? ar. Üstelik kendilerini en mükem- mel anne zanneder, aşırı sevgileri- nin aynı şekilde mukabele görmesini bekler, çocukları evlenmek arzusu gösterince kıskançlık ve isteri kriz- leri geçirirler. Bu "fedakar anne"ler en fena annelerdir. Çocuklardan bizi mesut etmelerini beklemek zaten ha- tadır. Bizim vazifemiz onları iyi ye- tiştirerek mesut etmek Ve bu vazife-; yi başardığımız nispette mesut ol înaktır Çocuklar bize degıl istikba- ea Kocalarımıza vereceğimiz sevgiyi îbır zaman çocuklarımıza vermi- im, onlardan çok lşey beklemiy- lım ümitlerimizi nız çocukları- mıza bağlamıyalım ve çocuklarımı- AKİS 21 NİSAN 1956 zın harikülade birer insan, birer dahi olmasını ümit etmiyelim. 'Fazla üze- rine titriyerek büyütülen çocuklar marazi ve bedbaht olurlar. Aşırı düş künlük ve Trikkat te çocuk için teh- likelidir. Şımartılmış çocuklar büyü- dükleri zaman p okşanmaya teşne, kaprisli msanlar olurlar, mün- larına çevrilmiştir. Bunlar hayatta hiçbir işe yaramıyan insanlar olur- ar. Ölçü, saadetin ve muvaffakiye- tin en birinci şartıdır. Şefkatsiz bü- yüyen çocuk ta aynı derecede, bed- baht olmaya hazırı Ölçüyü şaşırmamanın en emin yo- lu, çocuğu yetiştirirken her hare- keti kendimiz için değil, onun için yapmaktır. Çocuk, zaman zaman, tatlı bir söz işitmekten, okşanmak- tan hoşlanır. Bu, onun ruhunun bir gıdasıdır. Fakat dikkat edecek olur- sak, onun üzerine atılıp ölçüsüz şe- kilde öpmeye başlayınca çocuk fena halde şıkılır. Her meselede de bu böy ledir. Ölçüyü kaçırmak en büyük ha- tadır. Güzellik Makyaj sanatı Her —kadın makyaj yapar, fakat bunu, muvaffakiyetle yapabılen pek az kadın vardır. Çünkü maki- yaj aslında 1nce bir sanattır ve ga- yesi kadının cazibesini günün saat- larına ve şartlarına — uydurabilmek- tir, gelişiğüzel boyanmak değil!. ene, Pariste makiyajın sa- deleşmesi için buyuk gayretler sar- fedilmiştir. 1956 yaz makiyajının gayesi kadına, güneşte iyice kızar- mış güzel bir meyve manzarası ver- tir. Güneş makyajı Elizabeth — Arden tarafından orta- ya atılan “güneş makyajı" izahı hiç de kolay olmıyan renklere dayanan Dudaklar boyanıyor Tabii - gözler Makiyajlı güzel Ölçü aşılmazsa... bir makiyajdır. Moda olan kırmızı ne sarıya, ne de ify alan bir kırmızıdır. Canlıdır fakat kafiyen vada da, şehirde de kullanmak müm kündür. tabii, canlı ve genç bir kırmızı denilebilir Dudaklar 1956 makyajında en mühim rolü dudaklar oynamaktadır. Canlı ve dolgun dudaklar yüze devamlı bir tebessum manzarası vermekte Bu tebessüm ifadesini elde edebıl— mek için alt dudak aşağıdan yukarı- ya doğru çıkan ve net şekilde dudak- ların bitim noktasına kadar devam eden bir yuvarlak hat hafinde boyan mıştır. ÜUst dudak ta, ayni şekilde yu- karıya doğru bir çıkış yapan hatta sadık kalınarak, dolgun şekilde bo- yanmıştır. Yüz rengi Pudranın altına, "fond de teint" ola rak sulu bir krem kullanılmak- tadır. "Güneş ışığı" — adım alan bu mayi pembeden ziyade bej - tonlar- dadır. Çünkü bej, güneş ışığını en gü zel aksettiren renktir. rem Ü- zerine sürülen pudra ise — "şeftali" renginde olmalıdır. Gözler Gözler gene ön plândadır. Ama ge- en seneki aşırı göz makyajı bu sene, bilhassa yaz günlerinde, çok çırkın görünecektir. Gözleri büyük göstermek için ge- ne rimel kullanılacaktır. Ama yas günlerinde, esmerler bile, siyah ri- mel kullanmayıp yeşili, maviyi kahverengini — tercih edeceklerdir. Z hattı üstten ve alttan hafif bir kalem çizgisi ile meydana çıkarıla- caktır. Kuyruklar fazla uzatılmaya- cak, şakaklara doğru — çekilmiş kü- (%Uk bir hat şeklinde bırakılacaktır z kapakları makiyajı geceleri bile son derece hafifletilmiştir. 27